وزیر فرهنگ درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با کشف حجاب، گفت: در این زمینه قانون محور است و نمی‌توانیم به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری را دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امام جمعه رشت گفت: خدا را شکر صاحبان رستوران‌ها، تالار‌های عروسی و مراکز پخش غذا، خودشان تذکر می‌دهند و این تذکر‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است. عملاً می‌بینیم که در سواحل تذکر می‌دهند و اصلاً «بزن بهادر» جایی ندارد. در جلسات توصیه می‌کنیم که برای دشمنان نظام اسلامی، میدان را بسترسازی نکنید، بلکه تلاش کنید تا راهگشا باشید و تلاش کنید کسانی که حتی می‌خواهند هنجارشکنی کنند احساس کنند افرادی که تذکر می‌دهند دل‌شان برای آن‌ها می‌سوزد.
موضوع حجاب مسئله زیبایی‌شناختی هم دارد؛ طبق تحقیقات میدانی بعضی از افرادی که کشف حجاب می‌کنند به دنبال این نیستند که کار خلاف شرعی انجام دهند بلکه گمان می‌کنند اینگونه زیباتر جلوه می‌کنند؛ بنابراین با اینکه حکم فقهی این موضوع مشخص است، اما این مسئله به صورت فقهی حل نمی‌شود حتی اگر کارکرد مثبت حجاب و کارکرد منفی‌ای که بی‌حجابی متوجه خانواده می‌کند را هم بیان کنیم، باز مسئله حل نمی‌شود، زیرا مسئله فرد زیبایی‌شناختی است و باید مسئله حجاب را با زیبایی برای فرد تبیین کرد.
سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا گفت: باید با افراد شُل‌حجاب و کم‌حجاب رفتار‌های حساب‌شده داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم. همه دستگاه‌های مسئول در زمینه عفاف و حجاب باید پای کار بیایند و به پلیس کمک کنند. کم‌کاری‌های دستگاه‌های دیگر در این زمینه باعث شده است که پلیس در خط اول این میدان قرار بگیرد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت: مالکان ۱۷۰ دستگاه خودرو تاکنون تذکر دریافت کردند و در اولین مرحله تذکر از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود و مطابق با قانون در صورت تکرار توقیف به صورت سیستمی و برای بار سوم توقیف به صورت فیزیکی انجام می‌شود.
مسئول اجرایی سازی بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد در نامه‌ای تاکید کرد: اساتید ضروری است از باب حفظ حقوق عامه و تضمین کیفیت یادگیری، به افرادی که مبادرت به کشف حجاب در کلاس درس یا نقض سایر موارد مندرج در دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری می‌نمایند تذکر دهند. معاونت‌های آموزش موظفند این موضوع را با اساتید طرح نمایند.
سردار بنی‌اسدی‌فر حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت: با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم، زیرا این موضوع و جانب‌داری دشمن از آن، به این دلیل است که حاکمیت دین را از ما بگیرد و اگر کاشفان حجاب و افراد بیبند و بار بر این جامعه مسلط شد، دیگر دینی باقی نمی‌ماند که جوان ما از آن بهره‌مند شود و تعالی پیدا کند و این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند اگر زنان و دختران ما می‌دانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریان‌هایی قرار دارند، دیگر بی‌حجابی نمی‌کردند.
پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: اجماعی که صورت گرفته این است که بین افرادی که مرتکب کشف حجاب می شوند تفاوت قائل شویم‌‎، چون انگیزه ها یکسان نیست.
معاون قضایی قوه قضائیه گفت:باید بین افرادی که کشف حجاب می‌کنند با توجه به هدف آنها تفاوت قائل شویم و موضوع حجاب در جلسه سران سه قوه ، شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است
معاون قضایی قوه قضائیه گفت:باید بین افرادی که کشف حجاب می‌کنند با توجه به هدف آنها تفاوت قائل شویم و موضوع حجاب در جلسه سران سه قوه و شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است
مفخمی شهرستانی با بیان اینکه «بانوان ایران اسلامی عفیف و پای بند به اصول و قابل احترام هستند»، گفت: برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد. در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند مورد احترام جامعه قرار می‌گیرد در غیر این صورت افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، در قبال عمل خود مسئول بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.
مفخمی شهرستانی با بیان اینکه «بانوان ایران اسلامی عفیف و پای بند به اصول و قابل احترام هستند»، گفت: برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد. در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند مورد احترام جامعه قرار می‌گیرد در غیر این صورت افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، در قبال عمل خود مسئول بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی از جریان ها می خواهند که افراد مذهبی در برخی از مکان های تفریحی حضور پیدا نکنند، افزود: برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان پخش می شود یک برنامه قرآنی و مذهبی است که مردم از دیدنش لذت می برند و این نوع لذت ها باید ترویج شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.
سردار رادان فرمانده کل انتظامی گفت: «از هفته آینده افرادی که کشف حجاب کنند ابتدا تذکر می‌گیرند؛ سپس به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.»
فرمانده کل انتظامی کشور افزود: از شنبه هفته آینده افرادی که در معابر عمومی، خودرو و یا در اماکن تجاری اقدام به کشف حجاب کنند با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می شوند.
سخنگو ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید: خیلی از خانواده‌های شهدا مطالبه تصویب قوانین سفت و سخت در خصوص حجاب و عفاف را دارند که باید با افرادی که کشف حجاب می‌کنند، برخورد کنید. نباید اجازه دهیم هر کسی هر هنجارشکنی که دوست داشت انجام دهد و با همین هنجارشکنی فضای جامعه را به هم بریزد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار مطالبی درباره اینکه به زودی تعداد افرادی که از اسرائیل خارج می‌شوند به دو میلیون تن می‌رسد، هشدار‌های پی در پی مقام‌های صهیونیست به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از دیگر نشانه‌های تضعیف صهیونیست‌ها دانستند و به کنایه گفتند: ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند، اما گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند.
استاندار البرز گفت: مراکز تجاری، تفریحی، تفرجگاهی و گردشگری باید در نهایت احترام به شهروندان قانونمدار از ورود افرادی که کشف حجاب کرده اند جلوگیری کنند.
افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می‌شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می‌شوند.
آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر انکار، شک، گمان و یقین ممکن است انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی خدا و دین را قبول ندارند، اما در ظاهر واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین هستند.
اکنون دیگر نمی‌شود که دست بر سینه گذاشت و ندای صلی‌الله علیک یا فاطمه الزهرا (س) سر داد، اما در برابر کشف حجاب برخی افراد، ساکت ایستاد. عشق و محبت به وجود اقدس اهل‌بیت (ع) باید در مقام یک الگو برای مقاومت در مسیر حق زمینه بروز و ظهور پیدا کند و این مهم در زمانه کنونی به‌صورت مقاومت در برابر اصوات شوم عده‌ای مزدور و دشمن خدا و امام زمان (عج) واقعیت پیدا می‌کند.
محسن حیدری در یادداشتی نوشت: ظاهر کلام طرفداران حجاب اختیاری این است که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی کشف حجاب را بگیرد. قطعاً کسی که این حرف را می‌زند باید قائل به این باشد که در اسلام هیچ تکلیف الزامی وجود ندارد، نه واجب و نه حرام و همه احکام مباحات است و این همان اباحی‌گری است. و نیز باید وجوب امر به معروف و نهی از منکر و همۀ حدود و تعزیرات را که از ضروریات دین است انکار کند. زیرا همۀ این احکام بازدارنده است و عمل کردن به آنها باعث الزام افراد به ادای واجبات و ترک محرمات می‌گردد، و این مطلب بر خلاف نظریه حجاب اختیاری است.
یکی از ماموران یگان ویژه در جریان اغتشاشات با صحبت کردن با دخترانی که کشف حجاب کردند و اغلب ۱۲ ساله هستند آنها را متقاعد می کنند که نباید ابزار دست برخی از افراد شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ