آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر انکار، شک، گمان و یقین ممکن است انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی خدا و دین را قبول ندارند، اما در ظاهر واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های معاند حداقل به ما یاد دادند که پافشاری روی بحث عفاف و حجاب، کار درستی است، تصریح کرد: اگر مسؤولان سال گذشته بیشتر روی عفاف و حجاب پافشاری کرده بودند، شاهد بی‌بند و باری کنونی نبودیم.
حجت‌الاسلام میردامادی به آیه ۳٠ سوره فصلت اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در راه دین استقامت داشته و پای‌مردی کنیم و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این مسیر پذیرش ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) است.
آیت‌الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری به جماران گفت: به نظر من گشت ارشاد حتما بدون هیچ واهمه‌ای از خارج و یا از گفته‌های دیگران، باید کارش را شروع بکند. مسائل حل می‌شوند بدون اینکه جریمه مالی بخواهند بکنند. کسبه‌ها مجوزشان دست دولت است. ادارات وجودشان وابسته به دولت است و اگر حرفی بهشان بزنند باید اطاعت بکنند و الا کنارشون بگذارند و مجوزشان را لغو بکنند.
مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، گفت: مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است همچنین باید توجه داشت که برخی از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه نیز غافل بوده و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.
امام جمعه موقت اصفهان در واکنش به بی‌حجابی‌ها گفت: مردم نگران رفتار‌های زننده غیراسلامی هستند. مسئولان باید برای مقابله با این رفتار‌ها صراحت داشته باشند چرا که بی‌توجهی به این رفتار‌ها مصداق حمایت از دشمن است.
سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن به دنبال آندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است. وی افزود: ترویج گناه از نظر شرعی و عقلی ممنوع است و باید بدانیم قانونی موفق است که موجب نگرانی در دل افرادی شود که منکر را انجام دهد، ولی اینکه قانون بخواهد با همه مرتکبین برخورد کند مطلبی است که قابل اجرا نیست و در مرحله اجرا برخی عمل نمی‌کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه قوه قضاییه ثابت کرده در مواردی که کسی اشتباهی مرتکب شده و پشیمان است شرایط را برای عفو و بخشش مهیا می‌کند گفت: اما در مورد عوامل تروریستی محله خانه اصفهان مشاهده می‌شود که متهمان جایی برای عفو باقی نمی‌گذارند.
اصفهان- نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار اصفهان در پیامی مشترک شهادت آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفتند.
در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل بود و لازم است دولتمردان و مسؤولان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علتی و روزه خواری علنی، به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود، چاره‌اندیشی کنند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: گرانی‌ها برای معیشت افراد ضعیف و متوسط سخت است و مسؤولان در این راستا برای مشکل مردم قدم بردارند تا اقتصاد ایران از دلارزدگی خارج شود.
محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان می‌گوید: اطلاعات من از این موضوع براساس نوشته روزنامه‌هاست و براین اساس قضاوت من این است که در این‌گونه از مسائل باید حساسیت نشان داد، زودتر حادثه را پیگیری و از توسعه‌اش جلوگیری کرد.
اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان گفت: از نظر نظامی و قدرت دانش‌بنیان به گونه‌ای پیش رفتیم که هفته‌ای یکبار رسانه‌ها کارهای جوانان دانش بنیان را اطلاع می‌دهند که چشم دشمنان را کور می‌کند.‌
اصفهان- امام جمعه خوراسگان اصفهان گفت: با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی و افزایش حجم آب در زاینده‌رود، لازم است تا حقآبه کشاورزان برای کشت محصولات از رودخانه زاینده رود در نظر گرفته شود.
محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان می‌گوید: در کشوری که به عرق‌فروش، اجازه عرق فروشی و به قمار باز اجازه قماربازی داده نمی‌شود، به زنانی که بی‌حجابی می‌خواهند هم اجازه داده نخواهد شد، هر طور که دلشان می‌خواهد، بیرون بیاید.
میردامادی معتقد است که نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت و مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند، اما از آن طرف نیمه پر لیوان را هم ببینیم که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده است.
فاضل میبدی به هشدار امام جمعه اصفهان درباره برحورد «آتش به اختیار» مردم در حوزه حجاب انتقاد تندی کرد.
مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشته‌ای نوشت: «باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفه‌ی انقلابی خود عمل کنند و الا مردم متدین وظیفه‌ی آتش به اختیار دارند.»
محمد تقی رهبر در پایان گفت:‌ اینکه روحانیون در عرصه‌های ممتاز حاکمیت هستند،‌ دلیلی نمی‌شود مردم فکر کنند، همه تقصیرها گردن روحانیت است و همه روحانیون در رفاه کامل و بی‌دغدغه هستند.
امام جمعه موقت اصفهان به پیشرفت‌های نظام در عرصه‌های گوناگون از جمله افزایش حدود ۲۰ برابری تعداد استادان دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشکده رویان، بیوشیمی، ساخت رُبات‌های انسان نما اشاره کرد و گفت: مهمترین پیشرفت در سال‌های اخیر در دستاورد‌های ارزشمند در صنعت هسته‌ای است که کارآیی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد.
محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان مخالف دوچرخه‌سواری زنان در سطح شهر است و می‌گوید، اگر تمام شئونات اسلامی از لحاظ پوشش حین دوچرخه‌سواری رعایت شوند، هنگامی که یک‌مرد نامحرم، زنان روی دوچرخه را دید، تحت‌تاثیر غرایز قرار نگیرند، تحریک‌آمیز نباشند و با لباس گشاد حاضر شوند؛ دوچرخه‌سواری زنان اشکالی ندارد.
نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هیچ‌کس نگفته است رهبر انقلاب، همانند امام زمان (عج) بدون عیب و نقص است، اما ما می‌گوئیم که بهترین شخص برای رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای است؛ حتی رهبران جهان نیز به بهترین بود ایشان اذعان دارند.
امام جمعه اصفهان: به نامزدهای انتخاباتی ایراد گرفته می‌شود که فلان وعده را دادی اما تا کنون انجام نشده است؛ باید دقت داشت هنگامی که مدیری، وارد میدان عمل می‌شود با اولویت‌های متفاوتی رو به رو می‌شود که شاید وعده انتخاباتی او در این اولویت‌ها قرار ندارد، بنابراین او باید برای ساماندهی امور کشور به اولویت‌ها رسیدگی کند نه برخی از وعده‌های انتخاباتی.
ظهر امروز و پس از ایراد خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه اصفهان توسط آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در حالی که وی قصد خروج از محل نماز را داشت، فردی به سمت امام جمعه اصفهان تعرض کرد.
امام جمعه اصفهان گفت: حجاب و اقتصاد دو موضوع متفاوت از هم هستند و بحث حجاب هیچ ارتباطی با بحث اقتصاد ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ