سردار بنی‌اسدی‌فر حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ که از سوم خردادماه با انتقال زائران به عربستان آغاز شد با انجام آخرین پرواز در بامداد امروز (۳ مرداد) از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) پایان یافت.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با بازگشت ۵ هزار و ۵۰ نفر از حجاج باقیمانده در مدینه و جده، امروز پرونده عملیات حج ۱۴۰۲ بسته خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:۱۴۲۰ پرواز رفت و برگشت از کشور به سمت سرزمین وحی برقرار بود که تا دوم مردادماه تمامی حجاج به کشور باز می گردند.
با ۵۱ پرواز از فرودگاه مدینه و ۴۴ پرواز از فرودگاه جده در مجموع ۲۱۵۸۹ نفر از حجاج و عوامل به میهن بازمی‌گردند که حدود ۲۴ درصد از مجموع کل زائران هستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از روحانیون و مدیران کاروان ها خواست بررسی و ارزیابی دقیقی ازعملیات حج امسال به منظور بهره گیری از تجربیات آن برای حج سال آینده، داشته باشند.
اصفهان- معاون اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: کاروان حجاج اصفهانی و چهارمحالی و بختیاری طی دو مرحله تا ۲۴ تیرماه از مبدا جده و مدینه وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خواهند شد.
اصفهان- معاون اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: کاروان حجاج اصفهانی و چهارمحالی و بختیاری طی دو مرحله از مبدا جده و مدینه وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خواهند شد.
جمعی از زائران نخبه و فرهیخته کشورهای مختلف با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب دیدار و گفت و گو کردند.
مسئول راهنمایی حجاج ایرانی در مکه به زائران حاضر در منا توصیه کرد از تردد در ساعات گرم در مسیر جمرات خودداری کنند.
یکی از مهم ترین دلایل مراجعه حجاج به مراکز درمانی هلال احمر بعد از گرمازدگی و مشکلات تنفسی، شکستگی بر اثر افتادن از پله برقی بوده است.
مسئول بخش حجاج خارجی در وزارت حج عربستان اعلام کرد که تابعیت اکثر حجاج خارجی در مراسم امسال به کشورهای جنوب شرق آسیا برمی گردد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب پس از محرم شدن در مسجدشجره بامداد امروز شنبه وارد مکه مکرمه شد و با حضور در مسجدالحرام اعمال عمره تمتع را به جا آورد.
وزارت حمل و نقل عربستان از برنامه‌های خود برای تأمین امنیت مسیرهای مواصلاتی این کشور و تجهیز ناوگان حمل و نقل برای استقبال از حجاج خانه خدا خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تا ۱۲ خرداد ماه حدود ۲۱۴۹۹ هزار حاجی با ۹۱ پرواز به حج مشرف شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه امسال همه آستانه تحمل خود را بالا ببرند، گفت: از برآیند تمام برنامه ها ، عملکردها و رفتارها باید حقیقت وحدت را استنباط کرد.
زائران مبتلا به بیماری دیابت در طول سفر باید مراقبت هایی را انجام دهند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.
حجاج مبتلا به دیابت مراقب سلامت خود باشند
حجاج مبتلا به بیماری قلبی در طول سفر باید مراقبت‌هایی را انجام دهند تا بیماری آنها تشدید نشود و سلامت آنها را به خطر نیندازد.
همراه اول به‌صرفه‌ترین بسته‌های مکالمه، اینترنت و پیامک را به زائران حج تمتع ارائه می‌کند. این اپراتور طی مذاکره‌ای که با اپراتور‌های کشور عربستان داشته، موفق به ارائه سرویس‌های رومینگ ویژه زائران ایرانی حج شده است.
وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تمامی حجاج ایرانی پیش از تاسوعای حسینی به کشور باز می‌گردند.
معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از میزبانی ۲۱ فرودگاه کشور در عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد.
منابع کویتی اعلام کردند که طرحی در دست بررسی است که به موجب آن، حجاج چند کشور از جمله ایران خواهند توانست برای انجام مراسم حج، از کویت به عربستان سفر کنند.
منابع کویتی اعلام کردند که طرحی در دست بررسی است که به موجب آن، حجاج چند کشور از جمله ایران خواهند توانست برای انجام مراسم حج، از کویت به عربستان سفر کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ