«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن هشدار درباره تنش آفرینی احتمالی غرب در منطقه خاورمیانه، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود و آن را عاملی قدرتمند برای ثبات در کل منطقه توصیف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تاکید کشورهای عربی بر عدم مداخله قدرت‌های خارجی، حفظ تمامیت ارضی و بازگشت مهاجران سوری به میهن‌شان نشان دهنده تغییر سیاست‌های قدیمی در قبال دولت قانونی اسد است.
روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که «دولت اسرائیل پس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پیام‌های روشنی به جامعه بین‌المللی ارسال کرده است».
رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن پرداختن گسترده به خبر حضور رئیس‌جمهور سوریه در نشست جده و دیدار او با ولیعهد سعودی، این رویداد را پیروزی بزرگ برای سوریه و رهبری آن دانستند.
وزرای خارجه اتحادیه عرب، در نشست مقدماتی این اتحادیه در شهر جده عربستان، ضمن استقبال از بازگشت سوریه، اوضاع کنونی در فلسطین، سودان و لبنان را بررسی کردند.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با بازگشت نظام سیاسی سوریه به اتحادیه عرب، یکبار دیگر موضوع حقانیت مقاومت مشخص شد.
رئیس جمهور آمریکا به احیای روابط بسیاری از کشورهای عربی با سوریه واکنش نشان داد.
کرسی سوریه در اتحادیه عرب در حالی به دولت قانونی بشار اسد قرار است بازگردد که این کشور عربی قریب به ۱۲ سال بزرگ‌ترین غایب نشست‌های اتحادیه عرب بوده است.
روسای چند حزب مصری به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب واکنش نشان داده و. آنرا در راستای تقویت ثبات منطقه دانستند.
مشاور رئیس امارات به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب واکنش نشان داد و آنرا گامی مثبت در مسیر نقش احیای کشورهای عربی در پرونده سوریه دانست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با استقبال از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال غیبت طولانی، این موضع کشورهای عربی را نوید دهنده فصل نوینی از مناسبات سیاسی در منطقه غرب آسیا دانست.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد دوشنبه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال کرد.
نماینده پارلمان مصر به تصمیم اتحادیه عرب درباره بازگشت دمشق به این اتحادیه واکنش نشان داد.
در راستای همگرایی جهان عرب با دمشق، امروز وزیران خارجه کشورهای عربی با بازگشت سوریه به این اتحادیه موافقت کردند.
منابع آگاه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر دادند.
منابع آگاه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر دادند.
منابع آگاه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر دادند.
سخنگوی رسمی اتحادیه عرب امروز در اظهاراتی پیش‌بینی کرد که وزرای خارجه این اتحادیه، امروز درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به اجماع برسند.
یک شبکه سعودی از پایان جلسه سرنوشت ساز شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره و موافقت آن‌ها با بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال خبر داد.
وزرای خارجه اتحادیه عرب در نظر دارند در نشست امروز خود در مقر این اتحادیه در قاهره، درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیم‌گیری کنند.
رئیس جمهوری الجزایر پنجشنبه شب در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران محلی اعلام کرد که سوریه عضو بنیان‌گزار اتحادیه عرب است که نمی‌توان دولت دمشق را از حق عضویت در این اتحادیه محروم کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب از احتمال بسیار بالای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قبل از برگزاری نشست ریاض در ۱۹ ماه می جاری خبر داد.
طبق این گزارش، کشورهای مذکور گفته‌اند که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در وهله اول باید تعامل با معارضان را آغاز کند و همه سوری‌ها در آینده کشورشان سهم داشته باشند.
حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: الجزایر هیچ پیش شرطی درباره مشارکت در نشست سران اتحادیه عرب مطرح نکرده و مشارکت خودش را منوط به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نکرده است.
بدر بن حمد البوسعیدی وزیرخارجه عمان در نشست اتحادیه عرب در قاهره، خواستار حل عادلانه مساله فلسطین و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ