به نوشته روزنامه «هاآرتص» صنایع هوافضای (رژیم) اسرائیل قراراست در قراردادی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار دو ماهواره برای جمهوری آذربایجان فراهم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با اینکه عمان همچون کشور‌های عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه‌های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد، اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند و سود ببرد. به همین دلیل، هم واشنگتن و تل آویو علاقه‌مند هستند عادی سازی روابط بین عمان و اسرائیل تسهیل شود.
«عبدالباری عطوان» با اشاره به بازداشت نماینده اردنی به دست رژیم صهیونیستی از وقوع یک بحران بی سابقه میان دو طرف و احتمال واکنش‌های نظامی از سوی اردنی‌ها علیه تل آویو نوشت.
اختلافات داخلی، دو قطبی هویتی صهیونیست‌های تندرو و سکولارها، بی ثباتی اقتصادی در ۲ سال اخیر در کنار راهبرد دقیق و گام به گام مقاومت در گسترش جریان های مقاومتی،تل آویو را دچار کابوس کرده است.
رسانه های تل آویو اعلام کردندکه حداقل ۶۰ سایت و مکان مختلف در طول دو روز گذشته مورد حمله سایبری قرار گفته‌اند.
«عبداللطیف القانوع» ضمن استقبال از عملیات ضد صهیونیستی تل آویو که منجر به زخمی شدن دو نظامیان رژیم اشغالگر شد، این عملیات را مؤید شکست سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی دانست.
پلیس رژیم صهیونیستی از عملیات حمله با سلاح سرد در شهرکی نزدیک تل آویو و زخمی شدن دو نظامی صهیونیست خبر داد.
سخنگوی رسمی دولت موریتانی اخبار منتشر شده در رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر رایزنی در خصوص عادی سازی روابط میان دو طرف را رد کرد.
براساس گزارش ها با ادامه تنش ها در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا، همکاری های امنیتی دو طرف نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.
روزنامه هاآرتص چند روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که اسراییل طی دو دهه گذشته، ائتلافی راهبردی با جمهوری آذربایجان شکل داده است و به گفته منابع مطلع، در ازای دریافت نفت و ایجاد جای پایی در نزدیکی ایران، تسلیحاتی به ارزش میلیارد‌ها دلار به این کشور می‌فروشد.
عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست منجر شد، واکنش گروههای فلسطینی را به دنبال داشت.
بنا به ادعای چند منبع موثق اسرائیلی و اوکراینی، کی‌یف قصد دارد در جریان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اوکراین، برای «آزمودن» تعهد و حمایت تل‌آویو، مجموعه‌ای از درخواست‌ها را مطرح کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد که جامعه جهانی سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد و برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدامات عملی اتخاذ کند.
پارلمان اروپا در بیانیه ای از سرگیری مذاکرات دو جانبه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را خواستار شد.
حمله هکری به زیرساخت های رژیم صهیونیستی به نقص غیرعادی در سیستم های کامپیوتر مرکزی راه آهن ارژیم صهیونیستی و همچنین لغو تمامی پروازهای برنامه ریزی شده منجر شد.
پارلمان مغرب یک جلسه علنی برای تصویب پیش نویس قوانین از جمله دو توافقنامه با تل آویو برگزار کرد.
کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن درباره تهدیدات ایران و راه حل دو کشوری فلسطین با همتای خود در تل آویو به صورت تلفنی گفتگو کرده است.
«نگرانی‌های فزاینده از تقویت احتمال شکست مذاکرات وین و فروپاشی توافق برجام و تبعات گسترده این مساله برای کل منطقه خاورمیانه و روند‌های جاری تنش زدایی در آن، و البته تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر وقوع جنگی قریب الوقوع میان اسرائیل و حزب الله لبنان با محوریت اراده جدی حزب الله جهت حراست از منابع انرژی لبنان در میادین مشترک گازی این کشور با رژیم اسرائیل در شرق مدیترانه و بی اعتنایی تل آویو به این مساله و پیشبرد پروژه‌ها در این میادین به صورت یک طرفه، دو بحرانِ قریب الوقوعی هستند که در سطوحی متفاوت، از ایجاد چالش‌های جدی سیاسی و امنیتی در خاورمیانه در روز‌ها و ماه‌های آتی خبر می‌دهند».
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
منابع سوری از زخمی شدن دو غیرنظامی در حمله تانک رژیم صهیونیستی به روستایی در قنیطره در جنوب سوریه خبر دادند.
رژیم صهیونیستی در هر تجاوز به نوار غزه، کشتار غیرنظامیان و کودکان را در اولویت قرار می‌دهد به طوری که طی دو دهه پس از انتفاضه مسجد الأقصی در سال ۲۰۰۰، بیش از ۳ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند.
طی دو سال گذشته به نظر می‌رسد اتاق فکرهای حامی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مرحله جدیدی را به‌منظور حساسیت‌زدایی میان افکار عمومی در خصوص این رژیم، آغاز نموده‌اند.
روزنامه لبنانی الاخبار امروز در جدیدترین شماره خود به آخرین تحولات مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ