خودرو چینی یک واقعیت در معادلات فعلی و آینده بازار جهانی خودرو است که راه گریزی از آن وجود ندارد. اینجا تنوع آنقدر زیاد است که حتی اگر ۹۰ درصد این برند‌ها شکست بخورند، بازهم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وانت آمریکایی و چهره‌ی آمریکایی! ظاهر درشت و جلو پنجره غول پیکر این خودرو، اولین مواردی هستند که ذهن شما را درگیر می‌کنند. در این پیکاپ با چهار تریم متفاوت رو به رو هستیم که تمام آن‌ها به کیت ارتفاع و سیستم تعلیق آفرودی مجهز شده‌اند.
در ۱۴ آگوست، SUV الکتریکی کیا، به نام EV ۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به طور رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست و در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی می‌شود.
این خودرو از جدیدترین زبان طراحی Dragon Face سری Dynasty استفاده می‌کند. نمای جلویی، همان طراحی تند و تیز و باریک چراغ‌های جلو را دارد. در قسمت پایینی سپر، طراحی رادیکالی ورودی هوا جلب توجه و جذابیت دارد.
صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها ۲.۵ ثانیه به طول خواهد انجامید و بالاترین سرعت به ثبت رسیده از آن ۵۳۱ کیلومتر بر ساعت بوده‌است.
چراغ‌های جلو به شکل کشیده و عمودی طراحی شده‌اند. HS ۷ همچنین دارای یک خط بلند قرمز رنگ روی کاپوت است که نشان اساسی هر خودروی هونگچی است. نشان قرمز رنگ دیگری روی گلگیر حضور دارد. دستگیره‌های در و آینه‌های بغل سنتی هستند. نمای جانبی به ما می‌فهماند که با یک SUV نسبتا بزرگ و احتمالا سه ردیفه مواجه هستیم.
این کراس اوور اقتصادی به نسبت برچسب قیمت خود، ویژگی‌های مطلوبی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. طراحی روز شامل چراغ‌های اصلی باریک و به اصطلاح خطی در جلو و عقب خودرو، شیب تقریبا کوپه سقف و همچنین کیفیت بالای کابین همگی از مواردی هستند که بسترن تی ۹۰ را به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کنند.
سدان آواتار ۱۲ از نظر طراحی شباهت فراوانی به برادر کراس‌اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی سیال و فاقد خطوط و زوایای تیز است. مثل آواتار ۱۱، چراغ‌های این خودرو نیز دارای ساختار بسیار باریکی هستند. سپر هم فرم اسپرتی دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است.
استون مارتین در دی بی ۱۲ مدل ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از زیباترین خطوط و زوایا را به نمایش گذاشته است. خطوط برجسته روی درپوش موتور، جلوپنجره که امضا استون مارتین محسوب می‌شود و چراغ‌های اصلی جلو در هماهنگی بالایی قرار دارند و یک دماغه خاص و اسپرت را ارائه می‌دهند.
Qiyuan A ۰۷ شبیه به بسیاری از سدان‌های چینی مانند نیو ET ۷ و بی‌وای‌دی هان و... است که این یعنی چینی‌ها به خودشان هم در تقلید رحم نمی‌کنند!
کابین زوتی T ۳۰۰، شباهت بسیاری با محصولات گروه فولکس‌واگن دارد. تریم دو رنگ و نمایشگر بزرگ لمسی، بیشترین خودنمایی را در این کابین دارند. یکی از نکات توجه ما را برانگیخت، این بود که دکمه‌های مهمی مثل فلاشر، در دورترین فضای ممکن برای راننده و در سمت راست نمایشگر قرار گرفته که این یعنی ابتدایی‌ترین نکات طراحی، در نظر گرفته نشده است!
۵ خودرو اروپایی وارداتی بازار ایران در مراسمی رسمی رونمایی شدند.
«سایبر کواد تسلا برای کودکان» با الهام از طراحی سایبرتراک نمادین، راه خود را به بازار چین باز کرده است. فروش این خودروی اسباب بازی در تاریخ ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر)، از فروشگاه آنلاین تسلا برای چین، به قیمت ۱۶۷۶ دلار یا ۱۴۹۴ یورو (حدود ۸۰ میلیون تومان) آغاز شد.
صادرات خودرو جی 4 کرمان موتور به عراق برای اولین بار در کشور انجام شد.
این تصویر مربوط به خودرو فرمول ۱ می‌شود که پس از تعویض در مسابقه به ثبت رسیده است. لاستیک‌های مخصوص مسابقات فرمول ۱ طراحی و روند تولید ویژه‌ای دارند تا در مقابل گرما و فشار بالا مقاومت داشته باشند.
چری Ant در انواع مختلفی شامل مورچه بزرگ (Big Ant) و مورچه کوچک (Little Ant) به بازار خودروی چین عرضه می‌شود. هرکدام از این خودرو‌ها گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار گرفته‌اند. برای مثال، چری مورچه بزرگ یک کراس‌اوور خانوادگی است، درحالی‌که مورچه کوچک خودرویی مناسب بانوان محسوب می‌شود. نسخه‌ای که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت، چری Ant کوچک است.
ویژن ۷۴ به جای پیشرانه برقی، از قوای محرکه سلول سوختی هیدروژن بهره می‌برد. در عقب این خودرو دو پیشرانه برقی تعبیه شده است که در مجموع بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارند و در کنار این دو پیشرانه، یک باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و همچنین قوای هیدروژنی ۹۵ کیلوواتی قرار گرفته است.
رنگ مشکی در برخی از قسمت‌های سپر جلو حذف شده و همرنگ با بدنه شده است. چند رنگ آبی و قرمز و مشکی در نمای جلویی، جذابیت بسیاری را ایجاد کرده‌اند. رنگ قرمز در پایین‌ترین قسمت خودرو در سراسر آن دیده می‌شود.
تنها چهار ماشین فراری ۳۳۵ S Spider Scaglietti توسط سازنده ایتالیایی در سال ۱۹۵۷ تولید شد. این خودروی اسپرت دو نفره نیز به عنوان اسب پرنده سال ۱۹۵۷ شناخته می‌شود.
نمای جانبی TJ-۱ سادگی خود را حفظ کرده است. دستگیره‌های مخفی و هم سطح با بدنه به همراه مشکی شدن کنار شیشه‌های جانبی، در این قسمت دیده می‌شود.
در نمای کناری یک بدنه گرد و دارای عمق و برجستگی را می‌بینیم. آیرودینامیک بودن ایکس پنگ P ۷ i در این قسمت کاملا مشهود است. فرم و شکل بدنه به شکل فست‌بک بوده و بسیار چشم نواز و روان طراحی شده است.
با مشاهده تصاویر نمای جانبی، به‌احتمال زیاد اذیت خواهید شد، مخصوصأ اگر از طرفداران تویوتا و مدل محبوب لندکروزر باشید! در این بخش با وجود تلاش‌های ستودنی در شبیه‌سازی، ابعاد ریز رینگ‌ها و تایر‌ها هیچ تناسبی با بدنه ندارند. در نمای عقب هم شباهت این خودرو به لندکروزر LC ۳۰۰ انکارناپذیر است و باز هم باید به تحسین استعداد چینی‌ها پرداخت!
هنوز مشخص نیست که شاسی‌بلند آفرود بی وای دی در کشور‌هایی همچون استرالیا نیز عرضه خواهد شد یا خیر، اما باور بر این است که SF پایه و اساس یک وانت برقی جدید را برای عرضه در سال آینده میلادی تشکیل خواهد داد. جزئیات زیادی از محصول جدید خودروساز یاد شده در دست نیست هرچند مقامات بی وای دی می‌گویند طول خودرو نزدیک ۵ متر خواهد بود و فاصله بین محوری آن نیز به ۲.۸۵ متر خواهد رسید که از این نظر مشابه خودرویی همچون تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ است.
اولین تصویر از خودرو برقی شیائومی رونمایی شد. خودرو برقی شیائومی MS ۱۱ قرار است با قیمت ۳۷ تا ۵۰ هزار دلار روانه بازار شود.
پیکاپ L۷ پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی میتسوبیشی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. از آنجایی که موتور‌های توربوشارژدار به کیفیت پایین بنزین حساسیت زیادی دارند، موتور تنفس طبیعی این پیکاپ جدید دیار خودرو یک نقطه قوت برای آن محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ