براساس تازه‌ترین آمار و ارقام، هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۲ به ۲.۲۴ تریلیون دلار رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: چرا دوباره گشت ارشاد شروع به برخورد‌های غیرقانونی و غیرشرعی با برخی بانوان می‌کند؟ آیا باز در پی تکرار آن سیاست شکست خورده هستید که هم برای اسلام و هم برای نظام هزینه در بر داشت؟
به‌جز نرخ و شکاف فقر، متغیر‌های رفاهی هم کاهش رفاه خانوار در سال‌های دهه ۹۰ را نشان می‌دهد. مجموع هزینه‌های خانوار به‌عنوان یکی از معیار‌های رفاهی شناخته می‌شود. هزینه خانوار در بیشتر سال‌های دهه ۹۰ به جز سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ روند کاهشی داشته و مقدار کاهش در سه سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بسیار شدید و قابل توجه است. یکی از مهمترین متغیر‌هایی که برای بررسی وضعیت رفاهی خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت هزینه خوراک به کل هزینه خانوار است.
عضو انجمن صنایع همگن گفت: مجموع بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان در حال حاضر به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالیکه این حجم از‬ مطالبات، می‌تواند هر صنعتی را زمین‏‌گیر کند.
مدیرعامل صنعت نفت آبادان از شرایط این روزهای تیم فوتبال این مجموعه برای حضور در لیگ برتر بیست و سوم گفت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال 1402 گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در 8 ماه گذشته با 7دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه های کشور می توان اهداف  گروه سایپا در کاهش هزینه های خرید، افزایش کیفیت،‌ ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات،را با سرعت بیشتری محقق کرد.
برخلاف ادعای پیشین، اسناد جدید سازمان لیگ نشان می‌دهد که پرسپولیس، استقلال و سپاهان کمتر از مجموع 13 باشگاه دیگر هزینه کرده‌اند.
حسین صابری محقق و مدرس پوشش ریسک پولشویی: پرونده لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و گویی عزمی نیز برای حل آن وجود ندارد. با عضویت در این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های کشور هر چقدر ریسک کشور کمتر شود، هزینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت بین‌المللی به‌عنوان موتور محرکه توسعه، کاهش می‌یابد. او در این گفتگو به نقد‌هایی که به حضور ایران در FATF شده، اشاره کرده و به آنان پاسخ می‌دهد.
حسین صابری محقق و مدرس پوشش ریسک پولشویی: پرونده لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و گویی عزمی نیز برای حل آن وجود ندارد. با عضویت در این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های کشور هر چقدر ریسک کشور کمتر شود، هزینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت بین‌المللی به‌عنوان موتور محرکه توسعه، کاهش می‌یابد. او در این گفتگو به نقد‌هایی که به حضور ایران در FATF شده، اشاره کرده و به آنان پاسخ می‌دهد.
سازمان زیباسازی در این ماه قرار دادهای دیگری هم به ثبت رسانده مانند اجاره دو واحد مسکونی 131 متری و 92 متری در برج های دیپلمات کیش که مجموعه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای تهران هزینه داشته است.این سازمان قرارداد دیگری هم با شبکه افق به ثبت رسانده که 2 میلیارد تومان برای تولید برنامه تلویزیونی «جشن محله‌ها» هزینه کند.
به نظر می‌رسد اگر دولت و سایر قوا و دستگاه‌های نظام اراده‌ای برای تحقق اهداف نامگذاری دارند، باید تجدیدنظر اساسی در رویکرد‌ها و عملکرد‌های خود داشته باشند و به‌طور خلاصه کار‌هایی که تاکنون انجام می‌دادند را متوقف و کار‌هایی که انجام نمی‌دادند یعنی مجموعه تنش‌زدایی داخلی و خارجی، کاهش هزینه، ثبات در تصمیم‌گیری، حمایت از سرمایه‌گذاری، ایجاد امنیت اقتصادی را در دستور کار قرار دهند و تنها در این شرایط است که می‌توان امیدوار بود کم‌کم منویات اقتصادی رهبر انقلاب محقق شود.
داده‌های مرکز آمار ایران نیز نشان از روند نزولی آمار ازدواج می‌دهد. بهار تا پاییز سال جاری، ۳۹۲ هزار و ۳۲۴ مورد ازدواج ثبت شده است. در حالی که مجموع این سه فصل در سال گذشته، ۴۴۳ هزار و ۵۰۶ مورد ازدواج ثبت شد.
براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش مجموع کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای تحصیل اتباع افغانستانی در ایران کمتر از ۳،۹ درصد از هزینه کل در دو سال گذشته است.
کاراته کاهای ایرانی حاضر در روز سوم مسابقات لیگ جهانی کاراته وان فجیره ۲۰۲۳ موفق به کسب یک مدال طلا و یک‌ مدال نقره شدند.
کاراته کاهای ایرانی حاضر در روز سوم مسابقات لیگ جهانی کاراته وان فجیره ۲۰۲۳ موفق به کسب یک مدال طلا و یک‌ مدال نقره شدند.
«مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله ویرانگر سال ۱۹۹۹ این کشور تا به امروز، مجموعا چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به عنوان مالیات زلزله پرداخت کرده اند تا این منابع مالی در زمینه مستحکم سازی خانه‌ها و مقابله با زلزله‌های احتمالی آتی هزینه شوند. حال اردوغان و دولت وی به ویژه پس از وقوع زلزله اخیر ترکیه که با کشته و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور همراه شده با این پرسش اساسی رو به رو هستند که حقیقتا این منابعی مالی در طول بیش از دو دهه اخیر در چه حوزه‌هایی هزینه شده اند؟»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار، مجموع مصوبات اقتصادی و عدالت محور مجلس یازدهم در سه سال اخیر بیشتر از سه مجلس گذشته است.
هزینه نقل و انتقالات زمستانی باشگاه چلسی از مجموع سه لیگ معتبر اروپایی بیشتر بوده است.
تمرین استقلال در کمپ ناصر حجازی فقید به سود تیم استقلال به این خاطر که این مجموعه متعلق به باشگاه است و هزینه های جاری باشگاه را کاهش می دهد.
حسن اکبری درباره زمان انتقال «پیروز» - تنها توله‌یوز ایرانی در اسارت - به توران اظهار کرد: نگهداری «پیروز» به‌تنهایی در سایت پردیسان برای سازمان هزینه و زحمت دارد. توران نیز مجموعه سایتی است که «ایران» و «فیروز» - مادر و پدر «پیروز» - به همراه دیگر یوز‌ها آنجا هستند. «پیروز» نیز می‌تواند در آن سایت که به شرایط زیستگاه طبیعی‌اش بسیار نزدیک است، زندگی کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از زباله‌های آرادکوه دفن می‌شود و مابقی نیز تبدیل به کمپوست یا سوزانده می‌شود. عزیزی با بیان اینکه در تهران نیاز به زیرساخت‌هایی داشتیم تا دفن زباله در تهران را به ۱۰ درصد و کمتر برسانیم؛ در مورد هزینه تکمیل این طرح که پیش از این ۵۰ میلیارد عنوان شده بود، گفت: این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده تا پسماند با ارزش ۲۵ درصد در مبدا افزایش پیدا کند.
زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.
رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان در پاسخ به این پرسش که آیا مبالغ اضافه دریافت شده بابت سرویس مدارس به خانواده‌ها برگردانده شده است؟ گفت: مبالغ اضافه دریافت نشده است به این دلیل که خانواده با شروع سال تحصیلی یعنی اول مهر طبق خواست خود ۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه سرویس را به حساب مدرسه و باقیمانده را تا پایان بهمن واریز می‌کند بنابراین آنچه خانواده تاکنون پرداخت کرده کمتر از مجموع هزینه اصلاح شده است.
شایعات عجیبی در فضای مجازی به وجود آمده و بسیاری از طرفداران تیم‌های لیگ برتری مدعی شدند که پرسپولیس برای خرید دیاباته و لوکادیا مجموعا ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
با افشای مجموع ارقام قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد که این دو تیم با هزینه 600 میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ