اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به افول جایگاه اقتصادی دلار در جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح از مداخلات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عراق از طریق اهرم‌های مختلف به ویژه دلار انتقاد کرد.
طبق رای هیات منصفه دادگاهی در تگزاس، گوگل با استفاده از فناوری پخش از راه دور، حق امتیاز اختراع یک توسعه دهنده نرم افزار را نقض کرده و باید ۳۳۸.۷ میلیون دلار غرامت دهد.
حتی دل درد‌های کوچک هم ازار دهنده هستند و میتوانند تمرکز کردن شما را دچار مشکل کنند، اینکه از شر دل درد خلاص بشید کار سختی نیست. با چند تا راهکار در خانه میتوان این کار را انجام داد.
یک کارشناس بین‌الملل گفت: کارشناسان غربی اعتراف دارند دلار و اقتصاد آمریکا افول کرده و دنیای چندقطبی با اقتصادهای نوظهور شکل گرفته و دیگر دلار نمی‌تواند ابزار سلطه آمریکا باشد.
پس از آنکه بسیاری کشورها از روسیه و چین گرفته تا مصر و پاکستان حذف دلار از مبادلات تجارت خارجی خود را کلید زدند حالا خبر رسیده پای فرانسه هم به این ماجرا باز شده است.
ویکسلمن به Astronomy می‌گوید که می‌دانست پونز بروکس در سال ۲۰۲۴ به عنوان یک دنباله‌دار با چشم غیر مسلح احتمالی مشهود می‌شود؛ بنابراین یک روز، او با استفاده از نرم افزار SkySafari، مکان دنباله دار را در تاریخ و زمان کسوف ترسیم کرد و مکان مشاهده را در مسیر کلیت در جنوب تگزاس تعیین کرد.
طی حدود ۱۰ سال گذشته، آمریکا بیش از حد از دلار به عنوان یک ابزار و سلاح جنگی در عرصه اقتصاد بین‌الملل استفاده کرد و قطب های موجود جهان را به ‌فکر دور زدن آن انداخت.
روند نزولی دلار در بازارهای غیر رسمی روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه یافت و این ارز طی ۲ ساعت ابتدایی معاملات، کانال ۵۴ هزار تومانی را ترک کرد.
براساس توافق دو کشور، بعد از این تسویه حساب واردات آرژانتین از چین به یوان پرداخت خواهد شد.
تغییرات نرخ‌های پیشنهادی صرافی‌ها و مرکز مبادله ارز و طلا برای خرید دلار نقدی نشان می‌دهد، طی دو روز گذشته نرخ خرید دلار در صرافی‌ها کمتر از نرخ خرید دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بوده است.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به اهمیت ابزاری دلار در اعمال تحریم علیه کشورهای جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
احیای روابط دوجانبه بین عربستان سعودی و ایران، با میانجیگری چین در ماه مارس، به عنوان یک گام مهم به سوی صلح در دوره طولانی آشفتگی در خاورمیانه تلقی شده است.
دلار جهانی در مقابل طلا کوتاه آمد
برخی رسانه‌ها از توافق علی شمخانى دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه براى حذف دلار از روابط تجارى روسیه و ایران خبر داده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید یا رد نکرده است.
در اولین روز کاری سال جدید، فعالان بازار‌های مالی شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی و رشد شاخص بورس بودند. این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی، مهار تورم و حمایت عملی از تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده و رئیس سازمان بورس نیز برای فعالان بازار سرمایه، توصیه مهمی داشته است.
چت جی پی تی احتمالا برخی از نقش‌ها را در حین ایجاد مشاغل جدید حذف می‌کند. این اتفاق از قبل آغاز شده است: شرکت‌ها کارکنانی را برای آزمایش و فروش موثرترین پرسش‌های چت بات استخدام می‌کنند. فناوری صرفا بهتر خواهد شد. هوش مصنوعی برای یادگیری طراحی شده و شرکت‌ها میلیارد‌ها دلار برای توسعه نسخه‌های قدرتمندتر این ابزار سرمایه گذاری می‌کنند.
به گفته مقامات داخلی، چین قرار است ۴۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. براساس گزارش نشریه فارن پالیسی آمریکا ۲۸۰ میلیارد دلار این سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل است. بخش مهم دیگر این سرمایه‌گذاری به صنعت خودرو مربوط می‌شود و قرار است سهم خودرو‌های چینی در بازار ایران بیشتر شود.
روز جمعه حدود ۵۰ کشور موافقت کردند که میلیارد‌ها دلار سخت افزار نظامی از جمله خودرو‌های زرهی و مهمات مورد نیاز برای عقب راندن نیرو‌های روسیه را به کی یف ارائه دهند. آلمان نیز در آن روز به تصمیم گیری برای تحویل تانک‌ها نزدیک‌تر شد و دستور بازنگری را صادر کرد.
رییس کل سازمان امورمالیاتی کشوربا بیان اینکه مالیات برجمع درآمد،ابزاری برای تنظیم‌گری اقتصاد است،گفت:مالیات بر جمع درآمد میتواندابزار بسیار کارآمدی در جهت کنترل قیمت طلا،سکه،دلار و ارز باشد.
صالح آبادی در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسانات نرخ ارز، گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند.
صالح آبادی در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسانات نرخ ارز، گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روزهای آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: عده‌ای هستند که وسیله و ابزار تقلبی از آن‌ها گرفته نشده است؛ اما رتبه‌های شبهه‌داری آورده اند. ما با توجه به مقایسه سوابق تحصیلی و یا رتبه‌های کنکور‌های گذشته آن‌ها و همچنین میزان مطابقت پاسخ آن‌ها با پاسخنامه کلید، تقلب این افراد را شناسایی کرده ایم. این سه مورد باعث شده اند که این‌ها از نظر فنی در واقع شرکت کنندگان شبهه دار حساب شوند و کارنامه کنکور آن‌ها صادر نشده است.
غیبی با اشاره به اینکه استفاده از رمزارز‌ها در کشور دو جنبه مختلف و مهم دارد، گفت: در وهله اول اگر بخواهیم به رمزارز به عنوان یک ابزاری نگاه کنیم که تنها از قِبَل آن مردم بخواهند سودی کسب کنند، این موضوع در نهایت به دلالی و سفته‌بازی ختم می‌شود، همان اتفاقی که در بازار دلار نیز ما هر روز مشاهده می‌کنیم، که میلیارد‌ها دلار از سرمایه‌های کشور تحت عنوان دلار‌های خانگی در اختیار مردم است و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و تنها مردم برای پس‌انداز و حفظ ارزش دارایی خود این ارز‌ها را نگهداری می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ