یک کارشناس بین‌الملل گفت: کارشناسان غربی اعتراف دارند دلار و اقتصاد آمریکا افول کرده و دنیای چندقطبی با اقتصادهای نوظهور شکل گرفته و دیگر دلار نمی‌تواند ابزار سلطه آمریکا باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دونالد ترامپ در یک مصاحبه جنجالی فاش ساخت که آمریکا نه تنها دیگر ابرقدرت نیست، بلکه به سمت جهنم پیش می‌رود و افول هژمونی جهانی دلار را «حادثه‌ای بزرگتر از شکست در هر جنگی» دانست.
معاون اول رئیس جمهور گفت:در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم،آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ و جای دیگر ۳۵۰میلیون دلار برای تقابل رسانه‌ای با ایران هزینه کردند ولی دولت سیزدهم با آرامش شرایط را کنترل کرد.
علیرغم آن که افول دلار در سطح متوسط است و انتظار می‌رود موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره غالب جهانی به دلیل عدم وجود جایگزین مناسب ادامه پیدا کند نگرانی‌ها در مورد عوامل اقتصادی و تنش‌های ژئوپولیتیکی منجر به بحث‌هایی درباره ارز‌های جایگزین و دور شدن از قرارداد‌های دلاری در بخش‌های خاص شده است. این وضعیت هم چنان پیچیده و تابع تحولات جاری در اقتصاد جهانی و چشم‌انداز ژئوپولیتیکی است.
انتظار می رود در نیمه اول معاملات یکشنبه عرضه صورت بگیرد البته اگر این عرضه با تقاضا پاسخ داده شود می توان به یک روند صعودی جدید در بازار امید داشت.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به اظهارات معاون اول رئیس جمهوری واکنش نشان داد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به اظهارات معاون اول رئیس جمهوری واکنش نشان داد.
محور اصلی اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا، دلار زدایی و کاهش وابستگی به ارزهای تحت سلطه است. به گفته معاون اول رئیس جمهور: تاکنون دلار، مهم‌ترین اهرم ابرقدرتی و توان تحریمی آمریکا بوده که اکنون زنگ خطر تضعیف این اهرم قدرتمند به صدا درآمده است.
محور اصلی اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا، دلار زدایی و کاهش وابستگی به ارزهای تحت سلطه است. به گفته معاون اول رئیس جمهور: تاکنون دلار مهم‌ترین اهرم ابرقدرتی و توان تحریمی آمریکا بوده که اکنون زنگ خطر تضعیف این اهرم قدرتمند به صدا درآمده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دلارزدایی پاسخ اجتناب‌ناپذیر کشورها به پروژه سلاح‌سازی از دلار است، گفت: زنگ خطر تضعیف سلطه دلار به صدا در آمده است.
معاون اول رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با نخست وزیر قزاقستان گفت: تصمیم گرفته شد که مناسبات اقتصادی دو کشور را به سقف ۳ میلیارد دلار برسانیم.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به افول جایگاه اقتصادی دلار در جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده است که روسیه در تجارت انرژی به استفاده از ارزهای ملی ادامه خواهد داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در گام اول می‌توانیم تبادلات تجاری بین ایران و جمهوری باشقیرستان را به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش دهیم.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت:چند روز گذشته چند میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی مسدود شده کشور آزاد شد و در چرخه اقتصاد قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور گفت: طی چند روز گذشته چند میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران وارد چرخه اقتصاد شد، با این حال نرخ دلار در بازار به ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.
با در نظر گرفتن حداقل ۲۵۰ هزار دلار انتقال سرمایه از سوی ایرانیان به کانادا برای دریافت تابعیت دائم در این کشور و با در نظر گرفتن این موضوع که طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تعداد ۷۶ هزار و ۳۸۱ ایرانی از کانادا تابعیت دائم دریافت کرده‌اند، میزان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور به رقم عجیب ۱۹ میلیارد دلار می‌رسد.
معاون اول رئیس جمهور از ثابت ماندن ارز کالاهای اساسی طی ۲ سال آینده خبر داد.
شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان جهان معتقدند آمریکا در حال افول است و دیگر در نظام جهانی هژمونی ندارد، گفت: این کشور در بعد اجتماعی و اقتصادی دچار مشکلات است.
معاملات بازار توافقی ارز در اولین روز آبان ماه، با افت نسبی نرخ دلار و رشد یورو همراه بود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود دو کشور ایران و قزاقستان سطح مبادلات تجاری تهران و آستانه می‌تواند به سرعت به سه میلیارد دلار برسد.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.
Anthem یک موتورسیکلت الکتریکی سبک و بسیار مقرون به صرفه با قیمت ۷۸۰۰ دلار است که نقطه اوج تخصص غنی تیم تحقیقاتی Ryvid را نشان می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ