روز جمعه حدود ۵۰ کشور موافقت کردند که میلیارد‌ها دلار سخت افزار نظامی از جمله خودرو‌های زرهی و مهمات مورد نیاز برای عقب راندن نیرو‌های روسیه را به کی یف ارائه دهند. آلمان نیز در آن روز به تصمیم گیری برای تحویل تانک‌ها نزدیک‌تر شد و دستور بازنگری را صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انفجار موتور محرکه موشک «اپسیلون اس» در سایت آزمایش آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، آخرین مورد از یک سری آزمایش‌های ناموفق است که بلندپروازی‌های فضایی ژاپن را به تعویق می‌اندازد.
آزمایش میزان اثرگذاری اسپری ضد پشه در محفظه حشرات را ببینید.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
کلینیک فضایی تولوز در فرانسه با هدف شبیه‌سازی ریزگرانشی در فضا و تحقیقات مربوط به بهبود شرایط فضانوردان از افراد داوطلب می‌خواهد برای دو ماه در این کلینیک روی تخت دراز بکشند. ماری پیر باریل، رئیس کلینیک فضایی تولوز به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می‌خواهیم شرایط و فعالیت‌های مختلف در فضا را بر بدن انسان روی زمین شبیه‌سازی کنیم تا به بهبود شرایط زندگی فضانوردان در طول ماموریت فضایی کمک کنیم. شرکت‌کنندگان در آزمایش به نوبت، گاهی سوار بر دوچرخه‌ای که برای رکاب زدن دراز کشیده طراحی شده است، گاهی در سانتریفیوژ می‌روند و همچنین بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.
تیک تاک مشغول آزمایش یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در پاسخ جستجوهای نوشتاری کاربران ویدئو یا خالقان محتوای مرتبط را در نتایج نشان دهد.
ارتش اوکراین یک پهپاد جدید کامیکازه را بر روی یک برج نظارت تصویری حرارتی Murom-P روسیه در بلگورود آزمایش کرد. این پهپاد با سرعت بالا مستقیماً به برج اصابت کرد و منفجر شد. این برج‌ها به خاطر شخصیت اربابان حلقه‌ها «چشم سائورون» نامیده می‌شوند.
روسیه در یک آزمایش تسلیحاتی، موشک‌های ضد کشتی مافوق صوت با سرعت ۲۳۰۰ مایل در ساعت را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
مردم روستای استاد مانه و سملقان توله پلنگ زخمی را نجات دادند. اکنون این پلنگ پس از درمان اولیه و انجام آزمایش ها وضعیت بهتری دارد و به پارک پردیسان بجنورد منتقل شده است.
ولادیمیر پوتین در یک کارخانه هواپیماسازی در سیبری شبیه ساز بالگرد میل ۱۷۱ (Mi-۱۷۱A۲) را آزمایش کرد.
نمونه آزمایشی جت آموزشی یاسین با حضور وزیر دفاع رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.
ویدیویی از مقاومت عجیب خودرو ولوو در آزمایش با ریخته شدن آجر بر روی ماشین را ببینید.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
به دلیل نادر بودن این قارچ در طبیعت و همچنین مشکلات پرورش آن در آزمایشگاه، کارشناسان قبلاً قادر به تولید کافی از آن برای آزمایش بر روی بیماران نبودند. اما تیم تحقیقاتی آکسفورد امیدوار است که با کشت موفقیت‌آمیز قارچ‌ها در آزمایشگاه به همان شیوه‌ای که در طبیعت رشد می‌کند، دانشمندان بتوانند این ترکیب را به‌طور مؤثرتر و اقتصادی‌تر برای استفاده به عنوان درمان سرطان در آینده تولید کنند.
کاپگان، خودروی زرهی بدون سرنشین که با همکاری شرکت‌های پیشرو در صنعت دفاعی ترکیه ساخته شد، بلافاصله پس از رونمایی به میدان رفت و برای اولین بار آزمایش شلیک کرد. کاپگان که به عنوان یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین کلاس متوسط قرار گرفته است، پس از اتمام کار روی بدنه برای آزمایش‌های به نمایش درآمده به میدان تیر منتقل شد.
شکستن قولنج انگشتان یکی از عادت‌هایی است که اکثر ما به آن مبتلا هستیم. حالا یک پزشک برای یک آزمایش طی ۵۰ سال ۳۶ هزار بار این حرکت را انجام داد.
رئیس پلیس راهور: دوره آزمایشی گواهینامه آسان، در مناطقی از تهران درحال اجراست. در این دوره امتحان آیین‌نامه حذف شده و هزینه‌ها را ۶۰ درصد کاهش دادیم. می‌خواهیم فردی که صبح می‌آید درصورت قبولی، تا غروب گواهینامه‌اش صادر شود. شرط شرکت در این آزمون این است که فرد مالک موتورسیکلتِ دارای پلاک باشد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
اولین فیلم از موشک برد بلند فتح ۳۶۰ ارتش که در رزمایش اخیر آزمایش شد. این موشک در لحظه اصابت به هدف ۴ ماخ سرعت دارد
سامسونگ اخیرا نحوه مونتاژ گوشی‌های تاشو جدید گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 را به کمک ربات‌ها به اشتراک گذاشته است. این ویدئو به جزئیات نحوه ساخت دستگاه‌های تلفن همراه در کارخانه ‌می‌پردازد.
اخیرا یوتیوب ویدئویی در خصوص آزمایش قابلیت‌های خودران خودروی تسلا را از پلتفرم خود حذف کرده است. در این ویدئو راننده قصد دارد بررسی کند که آیا یک خودروی خودران تسلا در صورت مواجه شدن با کودکان توقف می‌کند یا خیر.
یوتیوب ویدئویی را از پلتفرم خود حذف کرده که در آن یک راننده تسلا قابلیت تمام خودران وسیله های نقلیه این شرکت را برای توقف خودکار هنگام حرکت کودکان آزمایش می کند.
نیروی فضایی ایالات متحده اخیراً سگ‌های رباتیکی را برای گشت زنی در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال مورد آزمایش قرار داده است. این ربات‌ها برای انجام گشت‌زنی، صرفه جویی در زمان و کمک به انسان‌ها در نظر گرفته شده اند.
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که پس از منفی شدن آزمایش کرونا در تعطیلات به سر می‌برد، هنگام پیاده شدن از هلی‌کوپتر برای پوشیدن کتش دچار مشکل شده که جیل بایدن، همسر او به کمکش شتافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ