دانشمندان در فاصله چند متری یک ایستگاه شلوغ قطار در قلب پاریس موفق به کشف پنجاه قبر در یک گورستان باستانی شدند. این آرامگاه دریچه‌ای نادر به زندگی ساکنان لوتتیا، پایتخت فرانسه در حاشیه رود سن در قریب به دوهزار سال پیش می‌گشاید. جالب است که طی این همه سال با وجود عملیات فراوان احداث جاده و حتی تاسیس ایستگاه قطار پورت رویال در سال ۱۹۷۰، این گورستان مدفون هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته بود. تا این که برنامه ریزی برای احداث یک خروجی جدید برای ایستگاه قطار منجر به انجام کاوش‌های باستانشناسی در منطقه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
پلیس مکزیک اجساد ۱۳ نفر را در یخچال‌های مختلف در یک ساختمان پیدا کرد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
پلیس ایندیاناپولیس روز سه شنبه اعلام کرد سه جسد و یک فرد مست را در یک خودرو پارک شده در پارکینگ یک مدرسه ابتدایی پیدا کرده است.
یک کارشناس فرانسوی درباره این اکتشاف گفت: «این نخستین‌باری است که شاهد کشف ۱۲۵ گور در یک گورستان واقع در غزه بوده‌ایم، همچنین این نخستین‌باری است که دو تابوت‌دان سربی کشف شده است.»‌
رئیس کمیته تحقیقات روسیه می‌گوید که جسد بیش از ۱۷۰ نفر که نیروهای کی‌یف طی یک هفته گذشته در لوهانسک کشته‌اند، در گورستانی موقت پیدا شده است.
در اواخر پاییز۱۳۳۷ش، در حین ساخت‌وساز ساختمان در تپه قیطریه، آثاری از گورستانی ۳۲۰۰ساله کشف شد. کامبخش‌فرد از طرف اداره کل باستان‌شناسی و فرهنگ عامه به‌عنوان سرپرست هیات باستان‌شناسی، ماموریت یافت تا در این تپه به کاوش بپردازد. این کاوش‌ها طی سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۴۷ ش ادامه یافت؛ اما تنها گزارش حفاری‌های سال‌های ۱۳۴۸- ۱۳۴۷ ش ارائه شد.
در سال ۲۰۱۶ باستان‌شناسان حین حفاری در گورستان دلتای فالیرون در آتن یونان، دو گور دسته جمعی حاوی بقایای اسکلتی ۸۰ نفر را کشف کردند که به مچ دست برخی از آن‌ها هنوز غل و زنجیر آهنی بسته شده بود.
سایت میر در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار دارد. گورستان میر شامل گروهی از مقبره‌های صخره‌ای هم می‌شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن‌ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می‌گردد. حاکمان استانی در مقبره‌هایی در دامنه‌ی تپه دفن شدند.
در بخش وسیعی از این مکان یک گورستان قرون وسطایی کشف شد که حدود ۱۸۲ فرد در آن دفن شده بودند. این تعداد نشان می‌دهد که این یکی از مهم‌ترین گورستان‌های روستایی در دورۀ کارولنژی بوده است.
باستانشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، یک گورستان و معبد فرانسوی-رومی را در استان تاریخی برتانی در شمال‌غربی فرانسه کشف کرده‌اند که حاوی اشیاء باستانی بسیار جالب توجهی است.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی استان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به ۲ هزار سال قبل بر می گردد.
بزرگ‌ترین مومیایی که در این گورستان باستانی کشف‌شده، به مردی با نام «خنومجدف» تعلق دارد که یک کشیش، بازرس و ناظر اشراف بوده است. گفته می‌شود که در مقبره دیگر یک قاضی و نویسنده به نام «فتک» دفن شده باشد.
محققان با بررسی دقیق این ۲۱ گور دریافتند که یک خانواده سلطنتی در کنار هم در این گورستان باستانی دفن شده‌اند.
باستان‌شناسان لهستانی حینِ حفاری گورستان تِبان در مصر ۹ سر تمساح را کشف کردند که درون دو گور متعلق به اشرافیان بلندمرتبه قرار داشتند.
مقبره‌های آجری گلی یک مدل معماری رایج در عصر حکمرانی دودمان بیست و ششم مصر بوده‌اند. شاید مهم‌تری نکته آن باشد که کاوشگران آثار قبور را با ورقه‌های طلا در آن مقبره‌ها پیدا کرده‌اند. ورقه‌های طلا به شکل خدایان مصر باستان مانند ایزیس (الهه طبیعت، باززایی، ازدواج، تجسم ماهیت سحر و جادو) که یکی از مهم‌ترین خدایان بوده ساخته شده بودند.
این کشف توسط تیمی از باستان شناسان در مرکز باستان شناسی مدیترانه‌ای دانشگاه ورشو به سرپرستی دکتر پاتریک چودزیک انجام شد. باستان شناسان در حال حفاری بخش‌هایی از منطقه گورستان تبانی بودند که در کرانه غربی رود نیل در مصر قرار دارد. این منطقه در دوره پادشاهی جدید در مصر باستان - بین قرن شانزدهم قبل از میلاد تا قرن یازدهم قبل از میلاد - برای تدفین آیینی مورد استفاده قرار می‌گرفت. جمجمه‌ها در قبرستان الاساسیف، در سمت کرانه غربی تبان پیدا شده‌اند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان‌اینکه کاوش نجات‌بخشی گورستان مرسین چال نشان داد این گورستان دارای آثاری از دوره عصرآهن تا دوره اشکانی است، گفت: در سه ترانشه ۴۹ گور شناسایی شد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کشف ۱۱۱۸ کیلو مخدر «شیشه» از ۲ تانکر سوخت/ سرقت طلای زنان مسافر با روش بدل اندازی/ زنی در مخمصه ازدواج پنهانی!/ بازداشت سارقان شیک پوش پایتخت/ خسارت میلیاردی نتیجه اعتماد بی جا در فضای مجازی/ قتل مادرزن با شلیک داماد عصبانی/ ماجرای سرقت مسلحانه عروس و داماد با نیسان آبی!/ جنایت در گورستان کرج دستگیری در تهران
عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه دامنه نوسان باید مانند بورس‌های جهانی حذف شود، گفت: پس از تصمیم وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی که باعث ریزش شدید بازار سرمایه شد، افزایش دامنه می‌تواند تا حدودی به وضعیت صف فروش التیام بخشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ