در اواخر پاییز۱۳۳۷ش، در حین ساخت‌وساز ساختمان در تپه قیطریه، آثاری از گورستانی ۳۲۰۰ساله کشف شد. کامبخش‌فرد از طرف اداره کل باستان‌شناسی و فرهنگ عامه به‌عنوان سرپرست هیات باستان‌شناسی، ماموریت یافت تا در این تپه به کاوش بپردازد. این کاوش‌ها طی سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۴۷ ش ادامه یافت؛ اما تنها گزارش حفاری‌های سال‌های ۱۳۴۸- ۱۳۴۷ ش ارائه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رفع تصرف ضرابخانه بازار قیصریه، کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی، مرمت ۴ بنای مشارکتی و نمایش ۵ درصد از آثار مخازن موزه‌های دفینه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اصفهان- مدیر امور حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آزادسازی فضاهای عمومی و تاریخی چهارسوی بزرگ ضرابخانه بازار قیصریه پس از ۶۰ سال خبر داد.
باید به مسئولان گفت: اینترنت را قربانی سیاست نکنید؛ چراکه این زیرساختی حیاتی و مربوط به زندگی امروز مردم و آینده فرزندان‌مان است. به قول معروف، برای یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشید! نسبت شبکه‌های مجازی در عرصه سیاست در برابر اثرات و کارکرد‌های اینترنت مثل یک دستمال در برابر قیصریه است. البته مسئله شبکه‌های اجتماعی نیز راه‌حل خود را دارد و همه کشور‌ها نیز کم‌وبیش درگیر آن هستند و سعی می‌کنند اثرات منفی آن را تخفیف دهند.
فاز نخست عملیات آب‌رسانی به پنج روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در شهرستان ری امروز آغاز شد.
استاد انوار در جای دیگری گفته است: «علاوه بر محله‌هایی مثل قیطریه و دارآباد و چیذر و...، خوش‌نشینی اعیان خیلی زود به جنوب شمیران هم رسید و دروس و قلهک و زرگنده هم از بافت روستایی و پیشه کشاورزی، به روستا‌هایی ییلاقی برای اعیان تبدیل شدند. شغل مردم این مناطق هم به مرور تغییر کرد. افراد زیادی باغ و زمین‌های خود را به رجال و درباریان فروختند و خودشان در این باغ‌ها به سرایداری و رسیدگی به امور روزمره ساکنان باغ‌ها پرداختند.»
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رفع تصرف از فضاهای عمومی و چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان خبر داد.
پارک قیطریه با ساخت سینمای شش‌بعدی و هفت‌بعدی، توانسته توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. سینما شش بعدی پارک قیطریه از جدیدترین امکانات سینما‌های چندبعدی بهره می‌برد. استفاده از جدیدترین افکت‌های صوتی و حرکتی، صندلی‌های مجهز به حرکت در تمامی جهات از مهم‌ترین امکانات سینما چند بعدی پارک قیطریه به شمار می‌رود.
رسانه ها از وقوع زمین لرزه جدیدی به بزرگی ۵.۶ ریشتر در قیصریه ترکیه خبر می دهند.
هر متر خانه در قیطریه از متری 84 الی 150 میلیون است.
اجاره یک واحد مسکونی 90 الی ۱۱۰ متری در محله قیطریه حدود ۲۰ میلیون تومان در ماه است.
عباس عبدی نوشت: اکنون در ابعاد بسیار بزرگ‌تر مردم و جوانان طبقات پایین هستند که برای انجام کارهای عادی خود باید مزه انواع مشقات را بچشند تا از فیلترینگ عبور کنند و سرعت اندک اینترنت را تحمل کنند، و هر روز بیشتر از گذشته کینه‌جو و خشمگین می‌شوند.
تصاویری از بارش شدید برف در منطقه قیطریه تهران را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
اصولاً سیاست‌گذاری بر منع و فیلترینگ، بسیار هزینه‌بر و نیز ناپایدار است و هر آن ممکن است که شیوه‌های جدیدی برای خنثی کردن آن‌ها به وجود آید. نکته مهم بعدی اینکه دسترسی به اخبار و نظرات منحصر به اینترنت نیست، دسترسی به ماهواره‌ها ممکن است و می‌تواند نقش مخرب‌تری را ایفا کند؟ بنابر این فیلتر شدن و یا کاهش سرعت اینترنت، می‌تواند عوارض جدی در همه حوزه‌ها داشته باشد.
خرید و فروش مسکن در روزهای آخر پاییز در کما رفته است اما با این حال قیمت خانه در برخی محله ها متغییر شده است و در محله قیطریه هر خانه متری ۱۳۳ میلیون به فروش می رسد.
بازار اجاره بهای مسکن در محله قیطریه با توجه به اینکه در شمال تهران بالاترین قیمتها را شامل می شود و برای اجاره بها در این خانه ها باید حتما ماهیانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون کرایه پرداخت شود
از آنجا که خشت اول اصفهان در ماه آذر گذاشته شده و نگاره سردر قیصریه نیز اقتباس شده از صورت فلکی برج قوس است روز اول آذر از سال ۸۴ به عنوان روز اصفهان نامگذاری شده است.
مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی قیطریه همزمان با هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ