در سال ۲۰۱۶ باستان‌شناسان حین حفاری در گورستان دلتای فالیرون در آتن یونان، دو گور دسته جمعی حاوی بقایای اسکلتی ۸۰ نفر را کشف کردند که به مچ دست برخی از آن‌ها هنوز غل و زنجیر آهنی بسته شده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انتشار تصاویری در فضای مجازی گورستان عظیم نیروهای واگنر را نشان می دهد که جان خود را در جنگ اوکراین از دست داده اند.
عکسی را که در اینجا ملاحظه می‌کنید، هنری ویوله در سال ۱۹۱۲ میلادی در شهر قم گرفته است.
حرف، حرف خودشان است. ساکنان سفید چاه قدمت روستایشان را ۶۰۰ سال نمی‌دانند، برای آنان گورستان و سنگ‌هایش حداقل ۱۲۰۰ سالی عمر دارد. می‌گویند؛ این ابزار و ادوات نقش شده روی سنگ‌ها نشانه شغل صاحب قبر است.
گورستانی به نام «سفیدچاه» در بهشهر مازندران قرار گرفته که از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با دیگر گورستان‌های کشور دارد. خاک این گورستان سفید است، سنگ قبر‌های آن همه به‌صورت عمودی هستند و بعد از نام و نام پدر، شغل افرادی که فوت شدند به‌صورت نمادین روی این سنگ‌ها تراشیده شده است.
در اواخر پاییز۱۳۳۷ش، در حین ساخت‌وساز ساختمان در تپه قیطریه، آثاری از گورستانی ۳۲۰۰ساله کشف شد. کامبخش‌فرد از طرف اداره کل باستان‌شناسی و فرهنگ عامه به‌عنوان سرپرست هیات باستان‌شناسی، ماموریت یافت تا در این تپه به کاوش بپردازد. این کاوش‌ها طی سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۴۷ ش ادامه یافت؛ اما تنها گزارش حفاری‌های سال‌های ۱۳۴۸- ۱۳۴۷ ش ارائه شد.
سایت میر در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار دارد. گورستان میر شامل گروهی از مقبره‌های صخره‌ای هم می‌شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن‌ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می‌گردد. حاکمان استانی در مقبره‌هایی در دامنه‌ی تپه دفن شدند.
در بخش وسیعی از این مکان یک گورستان قرون وسطایی کشف شد که حدود ۱۸۲ فرد در آن دفن شده بودند. این تعداد نشان می‌دهد که این یکی از مهم‌ترین گورستان‌های روستایی در دورۀ کارولنژی بوده است.
با استناد به گفته قدیمی‌ها؛ محله شکیب درسال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ درمیان باغ‌های بزرگ پرورش گل و گیاه متولد شد. خانه‌های این محله در خیابانی که بعد‌ها به نام حاج «اصغر جبار» یکی از ملاکان بنام این محله نامگذاری شد، ساخته شدند‎؛ یعنی‌شهید صالحی امروزی.
گورستان قدیمی محله امامزاده قاسم (ع) قدمت بسیار زیادی دارد، اما بعد از فوت «علی‌خان ظهیرالدوله» داماد ناصرالدین شاه در سال ۱۳۰۳ بود که نام این گورستان قدیمی تغییر کرد.
دانشمندان در فاصله چند متری یک ایستگاه شلوغ قطار در قلب پاریس موفق به کشف پنجاه قبر در یک گورستان باستانی شدند. این آرامگاه دریچه‌ای نادر به زندگی ساکنان لوتتیا، پایتخت فرانسه در حاشیه رود سن در قریب به دوهزار سال پیش می‌گشاید. جالب است که طی این همه سال با وجود عملیات فراوان احداث جاده و حتی تاسیس ایستگاه قطار پورت رویال در سال ۱۹۷۰، این گورستان مدفون هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته بود. تا این که برنامه ریزی برای احداث یک خروجی جدید برای ایستگاه قطار منجر به انجام کاوش‌های باستانشناسی در منطقه شد.
میرزا یوسف مستوفی‌الممالک اراضی بالادست محله سنگلج را تا فاصله بالای آب کرج در تیول (ملک) خود داشت که بخشی از آن را به پسرش «حسن مستوفی‌الممالک» بخشید و باغ حسن‌آباد ساخته شد. در قسمت چپ شمال غرب این میدان نخستین گورستان تهران جا خوش کرده بود. قبرستان قدیمی‌ای که در وبای عام تهران در ۲۵محرم سال۱۳۱۰ قمری تماماً پر از اجساد فوت‌شدگان شد.
باستانشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، یک گورستان و معبد فرانسوی-رومی را در استان تاریخی برتانی در شمال‌غربی فرانسه کشف کرده‌اند که حاوی اشیاء باستانی بسیار جالب توجهی است.
این گورستان شبیه به دریایی است که گنبد‌های مخروطی و خاکی‌رنگ مثل امواجی بی‌شمار در پهنۀ آن به چشم می‌خورند.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی استان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به ۲ هزار سال قبل بر می گردد.
نخستین گام‌ها برای تاسیس آرامستان متمرکز تهران در سال ۴۵ برداشته شد، وقتی زمینی ۳۱۴ هکتاری توسط شهرداری برای اینکار در نظر گفته شد و قرار شد عملیات عمرانی برای قبرستان شدنش انجام شود. تابستان سال ۴۹ اعلام شد به زودی گورستان متمرکز تهران در ابتدای جاده تهران قم افتتاح خواهد شد.
آخرین آرزوی پله این بود که در این مکان خاص دفن شود، آن هم به احترام پدرش و علاقه‌ای که به عدد ۹ داشت.
مقبره‌های آجری گلی یک مدل معماری رایج در عصر حکمرانی دودمان بیست و ششم مصر بوده‌اند. شاید مهم‌تری نکته آن باشد که کاوشگران آثار قبور را با ورقه‌های طلا در آن مقبره‌ها پیدا کرده‌اند. ورقه‌های طلا به شکل خدایان مصر باستان مانند ایزیس (الهه طبیعت، باززایی، ازدواج، تجسم ماهیت سحر و جادو) که یکی از مهم‌ترین خدایان بوده ساخته شده بودند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان‌اینکه کاوش نجات‌بخشی گورستان مرسین چال نشان داد این گورستان دارای آثاری از دوره عصرآهن تا دوره اشکانی است، گفت: در سه ترانشه ۴۹ گور شناسایی شد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز "آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود" با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعاً این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان، آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.
گورباچف در گورستان نوودویچی در کنار همسرش رایسا (که در سال ۱۹۹۹ درگذشت) به خاک سپرده خواهد شد.
جنایت در گورستان کرج دستگیری در تهران
در مراسم چهلم یکی از متوفیان چندین نفر از افراد حاضر در محل بر سر موضوعی باهم درگیر شده و درنهایت دو برادر و پدرشان با ضربه چاقو، مرد ۴۸ ساله‌ای به نام هومن را به قتل رساندند.
امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۷، در اواخر اولین ماه معاملاتی سال جدید، شاخص بورس ۱۳.۵۳۹ واحد صعود داشت و به عدد ۱.۴۶۷.۶۶۸ رسید. در گفتگو با محمدامین فرجادی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ