رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم در رسیدگی به درخواست‌های استیضاح وزرا بر اساس آیین‌نامه پیش رویم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با قانون، دولت ملزم است که اگر نتواند به موقع پول گندم‌کاران را پرداخت کند، باید خسارت آن‌ها را بپردازد.
نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: انتظار می‌رود در بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.
قالیباف تاکید کرد: طبق مصوبه هیات رئیسه مجلس، طی نامه‌ای به کمیسیون اصل نود، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس، مأموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتی که هرگونه واگذاری به صورت غیرقانونی و خلاف مقررات وجود داشت، مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد.
مطابق با ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت باید افزایش حقوق کارکنان را بر اساس مصوبه مجلس و با ضریب ۲۰ درصد اجرا کند.
دولت می‌تواند دوره‌های آموزش همگانی را برای همه افراد هفت تا پنجاه سال مطابق احکام قانون و متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها برگزار نماید.
ساعت رسمی کشور مطابق مصوبه مجلس دیگر تغییر نمی‌کند و دولت با توجه به منطقه و جغرافیا می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.
افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می‌شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می‌شوند.
مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی‌ سال و تا سقف ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود.
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تربت حیدریه درباره ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی ارز مطابق با تصمیم نشست غیرعلنی ارزی دیروز، گفت که دولت مسئولیت جمع‌بندی جلسه غیرعلنی مجلس درباره ارز را بر عهده دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ماخذ قیمت ها شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که این مهم در کشور عملیاتی نشده و این خلاف قانون است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۵.۵ درصد منابع بودجه امسال مطابق مصوبات مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.
مطابق با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی رغم قانون مصرح مجلس، دولت بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را صرف بهینه‌سازی مصرف انرژی نکرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۵.۵ درصد منابع بودجه امسال مطابق مصوبات مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.
مطابق با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تا دی ماه سال جاری حدود ۶۴ درصد از منابع درآمدی پیش‌بینی شده از محل فروش نفت و فرآورده های نفتی محقق شده است.
رئیس مجلس گفت: جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ مطابق آئین‌نامه سابق در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از سال آینده بودجه مطابق آئین‌نامه جدید بررسی می‌شود.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر فرهنگ خواستار برگزاری جشنواره فیلم فجر مطابق ارزش‌های انقلاب اسلامی شدند.
حسین زهی گفت: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کردند لازم است از شهروندان و خانواده‌هایی که ناخواسته و بی گناه دچار آسیب شدند دلجویی شود، هم‌چنین تاکید کردند که مطابق قانون با کسانی که آسایش و آرامش مردم و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، برابر با مقررات قانونی برخورد شود.
طرح استیضاح شماری از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت جناب آقای سید رضا فاطمی امین که در مورخه ۱۹/۷/۱۴۰۱ به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده بود، با توجه به مهلت قانونی و داشتن نصاب لازم اعلام وصول می‌شود. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهد بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و نیروهای مسلح باید مطابق با میزان تورم باشد.
شیراز – رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: مطابق قانون اساسی هرقرارداری در سطح بین المللی باید با تصویب مجلس باشد اما چنانچه توافقی در برجام انجام شده احتیاج به تصویب مجلس نیست.
گروهی از نمایندگان معتقدند: «مجلس به تیم مذاکره‌کننده اختیار تام داده است، بنابراین نیازی به تصویب توافق در مجلس نیست.» در نقطه مقابل نیز گروه دیگری از نمایندگان قرار گرفته‌اند که از ضرورت ورود هر نوع توافقی به صحن علنی مجلس مطابق قانون اقدام راهبردی سخن می‌گویند.
نظر به این که تفاهم صورت گرفته با چین از نظر شکلی یک "برنامه جامع" همکاری بلند مدت بین دو کشور محسوب می‌شود و در حقیقت یک نقشه راه همکاری است، لذا در سایر مراجع قانونی کشور بررسی شده است. بدیهی است در صورت تبدیل این "برنامه جامع" همکاری به "موافقتنامه" رسمی میان دو کشور، مطابق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ