نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ماخذ قیمت ها شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که این مهم در کشور عملیاتی نشده و این خلاف قانون است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر کیلو گوشت مرغ گرم ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان در فروشگاه های پروتئین فروشی سطح شهر در حال فروش است.
علم‌الهدی گفت: امروز تورم کالاهای اساسی طوری است که یک خانواده نمی‌دانند آیا فردا هم می‌توانند همین ناهار امروزشان را بخورند یا نه. دولت باید این دو مشکل را حل کند. یکی از عواملی که باعث ایجاد این مشکلات شده، برخی حرکت‌های ارادی اقتصادی است. وقتی برای ریشه‌کن کردن فقر، درآمد کارگران و کارمندان را افزایش می‌دهیم، هزینه تولید هم افزایش می‌یابد و قیمت محصول بالا می‌رود و گرانی غیر قابل کنترل ایجاد می‌شود لذا باید اصلاح شود.
قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته تا حدودی کاهش پیدا کرده و از هر کیلو ۹۵.۸۰۰ تومان در هفته گذشته به ۸۶.۸۰۰ تومان در هفته جاری رسیده است اما تا قیمت مصوب هر کیلو ۶۳هزار تومان، فاصله دارد.
رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی، حاکی از کاهش محصولات در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.کاهش تقاضا، معوق شدن مطالبات تولیدکنندگان و… سبب شده تا حجم خرید برخی از شعبات فروشگاه‌ها کاهشی باشد.
رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی، حاکی از کاهش محصولات در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.کاهش تقاضا، معوق شدن مطالبات تولیدکنندگان و… سبب شده تا حجم خرید برخی از شعبات فروشگاه‌ها کاهشی باشد.
رئیس مجلس گفت: باید در برنامه هفتم توسعه تدبیری صورت گیرد که قیمت‌گذاری کالاهای اساسی طوری باشد که افزایش قیمت آن‌ها بیش از میزان افزایش حقوق‌ها نباشد.
رئیس مجلس گفت: باید در برنامه هفتم توسعه تدبیری صورت گیرد که قیمت‌گذاری کالاهای اساسی طوی باشد که افزایش قیمت آن‌ها بیش از میزان افزایش حقوق‌ها نباشد.
پس از نایابی شکر در چند هفته گذشته، این محصول با حجم کم در حال توزیع است و هر بسته ۳ کیلویی آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مبلغ ۱۰۲ هزار تومان قابل خرید است.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: اگر نمی‌توانیم نرخ تورم همه کالاها را تک رقمی کنیم، حداقل باید تلاش کنیم تا نرخ تورم ۲۵ قلم کالای اساسی مردم را تک رقمی و تثبیت کنیم.
نماینده مردم رشت گفت: قیمت برخی از کالاهای اساسی و مرغ افزایش یافته و مجلس باید جلسه عیرعلنی درباره این موضوع تشکیل دهد.
لیست قیمت ارزی کالاهای اساسی و نهاده‌های بخش کشاورزی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است، تخصیص به موقع ارز و ثبات قیمت آن را از جمله مسائل مهمی دانست که دولت باید در این دو زمینه از تولید و تأمین‌کنندگان کالا‌های اساسی و مواد اولیه حمایت کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سیستم‌های ایجاد کالابرگ در سراسر کشور را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کرده تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب بخرند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
آنچه در مجلس تصویب شد، مربوط به توزیع کالا‌های اساسی به قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود که همان مسیر درستی بود که باید دنبال می‌شد، اما در اجرای قانون، نقص وجود دارد، البته دولت در تلاش است تا سبد کالا را به همان شکل توزیع کند و مردم بتوانند بین یارانه نقدی و سبد کالا انتخاب کنند، اما اگر سبد کالا داده می‌شد، حتما مردم در حوزه معیشتی راضی‌تر بودند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر فردی به جای یارانه، کارت کالابرگ دریافت کند، باید با کارت کالابرگ اقلامی را که تعیین شده است، به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در طرح کالابرگ قیمت کالاهای اساسی نباید بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ به مردم عرضه شود و دولت باید مابه‌التفاوت آن را به شکلی برای مردم جبران کند.
ندری اضافه کرد: به طور کلی طی در شش ماه گذشته متوسط تورم مواد خوراکی و کالا‌های اساسی مردم از تورم متوسط که شامل ۴۵۰ قلم کالا است، با افزایش بسیار بیشتری روبرو بوده که دلیل عمده آن نیز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است، بنابراین اگر دولت می‌خواهد به هر دلیلی پرداخت یارانه نقدی را ادامه بدهد باید قیمت‌ها را ثابت نگه دارد و اجازه افزایش قیمت دیگری را ندهد.
قیمت کالاهای اساسی در هفته آخر شهریور
بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته چهارم شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است.
بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته چهارم شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است.
بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است.
مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه برای حدود ۶ میلیون تن در کشور که بیمه سلامت نداشتند، اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد؛ بنابراین، بیمه سلامت برای همه اشخاصی که در کشور هستند، مجانی و غیرحضوری فراهم شده است و دولت نیز بموقع کار را شروع کرد، لذا در سه ماه اول سال، بیش از ۳ میلیون تن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ