ساعت رسمی کشور مطابق مصوبه مجلس دیگر تغییر نمی‌کند و دولت با توجه به منطقه و جغرافیا می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی در صورت اختلال در خدمات الکترونیکی تا ساعت ۱۸ عصر تمدید می‌شود .
نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره دیدار تدارکاتی تیم ملی در شهریورماه با سایت رسمی فدراسیون گفتگو کرد.
رئیس جمهور تا ساعتی دیگر در کاخ ریاست جمهوری کنیا به صورت رسمی مورد استقبال آقای «ویلیام روتو» همتای کنیایی خود قرار خواهد گرفت و سپس دیدار خصوصی روسای جمهور و مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.
سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی اعلام کرد که ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و...) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.
اگر شما بخواهید بر یک ساختمان ۵ طبقه دو طبقه جدید اضافه کنید، باید همه محاسبات ساختمان را دوباره انجام دهید، چون بار‌های وارده به ساختمان تغییر می‌کند. ساعت روزانه نیز همین گونه است. ساعت رسمی در سراسر کشور برقرار است، ادارات، مراکز آموزشی، حمل‌ونقل، مغازه‌ها و بازار، امور بانکی، خواب و استراحت مردم، همه آن‌ها تحت‌تاثیر این ساعت قراردادی هستند و اگر بخواهید ادارات را چند ساعت زودتر آغاز کنید، همه این متغیر‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. در همین مورد آغاز به کار زودتر مترو کل برنامه‌ریزی فنی و موازنه اقتصادی مترو را دگرگون می‌کند.
سازمان لیگ فوتبال زمان شروع دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشور را اعلام کرد.
پارلمان اوکراین پیشنهاد داده تا نام گرجستان به صورت رسمی تغییر داده شود. این لایحه در سایت رسمی پارلمان این کشور منتشر شده است.
کنعانی گفت: دعوت رسمی از سوی پادشاه عربستان از آقای رئیسی صورت گرفته که پاسخ رسمی داده شده است. در مرحله آغازین از سرگیری فعالیت‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور هستیم و اقدامات اجرایی با سرعت در حال انجام دادن است. تیم ما در آنجا مستقر هستند و کار‌های اجرایی و تکنیکی با سرعت خوبی در حال انجام است و خوشبین هستیم در سقف زمانی تعیین شده شاهد فعالیت‌های کامل نمایندگی‌های دو کشور باشیم.
زارع پور با اشاره به مشکل ساعت تلفن‌های همراه گفت: پارسال پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتاً قدیمی بوده و یا نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.
جنیفر دولئاک و نیکلاس سندرز، دو اقتصاددان مطرح بر این باور هستند که با تغییر ساعت رسمی کشور، آمار دزدی‌ها در مجموع ۷% کمتر می‌شود و این آمار در فصل بهار و با تغییر ساعت، در ساعات عصرگاهی ۲۷% کاهش می‌یابد. آن‌ها گفته‌اند: «بیشتر جنایات خیابانی در عصر هنگام و بین ساعات ۵ تا ۸ بعدازظهر رخ می‌دهند و در صورتی که هوا روشن باشد، احتمال اینکه رهگذران بتوانند قربانیان را دیده و به آن‌ها کمک کنند و درعین حال فرد خاطی را مشاهده و شناسایی کنند، بالا خواهد رفت.»
در حال حاضر ۷۰ کشور در طول سال جهت بهره مندی بیشتر از نور خورشید، اقدام به اعمال تغییراتی در ساعت رسمی خود می‌کنند و در اصطلاح از ساعت تابستانه (Daylight Saving Time) استفاده می‌کنند؛ ساعت تابستانه به حالتی می‌گویند که بر اساس آن در ۶ ماه ابتدایی سال ساعت–معمولاً یک ساعت- به جلو کشیده می‌شود و ۶ دوم سال به حالت اولیه باز می‌گردد؛ این تغییرات ساعت در منطقه‌های زمانی منجر به طولانی شدن روز در هنگام عصر و کوتاه‌تر شدن روز در هنگام صبح می‌شود.
در جریان رسیدگی به طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، موافقان این طرح قانون تغییر ساعت رسمی را قانونی وارداتی عنوان و تاکیدکردند که نه تنها اجرای این قانون فایده‌ای برای کشور به همراه ندارد، بلکه آسیب‌هایی مانند افزایش استرس، بستری در بیمارستان، تصادفات و بی نظمی‌های اجتماعی را در پی دارد؛ آن‌ها «افزایش استرس و سردرگمی»، «بر هم خوردن نظم خانواده‌ها» و «ساختار شکنی» را از جمله دلایل خود برای نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور عنوان کردند؛ در مقابل نیز مخالفان این طرح نیز «بهره‌مندی بیشتر از نور و روشنایی در روز» و «آرامش روانی مردم» را از دلایل خود عنوان و تاکید داشتند که اجرای این قانون تقلید کورکورانه از دیگران نیست بلکه مساله‌ای جغرافیایی و بومی است.
سخنگوی دولت گفت: سال گذشته مجلس اعلام کرد که دیگر تغییر ساعت رسمی کشور را نداریم؛ لذا دولت موظف است چنانچه تغییری در ساعات ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و با مدارس اتفاق می‌افتد، اعلام کند. سازمان اداری استخدامی پیشنهاداتی مطرح کرد که باید مورد بررسی قرار بگیرد که امیدواریم تا پایان سال تصویب شود.
پس از رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح تغییر ساعت رسمی کشور، این طرح در (۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱) مجددا در دستورکار قرار گرفت که وکلای‌ملت در این جلسه با طرح تغییر ساعت رسمی کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۵۱ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
مردم می توانند برای اطلاع از آخرین نرخ های اسکناس ارز به سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس ice.ir به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ نقدی ارز در کشور مراجعه کنند.
فدراسیون فوتبال اسپانیا فردا لوئیس دلافوئنته را رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور معرفی خواهد کرد.
بجنورد- معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به آمار سایت رسمی ان بی سی آمریکا، گفت: هیأت دادگستری آمریکای مدعی حقوق بشر اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۲۰۰ نفر در زندان‌های این کشور کشته شدند.
ساعت رسمی کشور امشب، یک ساعت به عقب کشیده شد.
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تمام پروازها از ساعت ۲۴ امشب سی ام شهریورماه ۱۴۰۱ طبق ساعت درج شده در بلیت و ساعت رسمی کشور انجام خواهد شد.
ساعت رسمی کشور امشب یک ساعت به عقب کشیده می‌شود
وزارت امور خارجه آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله مهاجمین ارمنی به سفارت آذربایجان در پاریس، دولت این کشور طی یادداشتی رسما به این اقدامات اعتراض کرده است. یکی از کارمندان سفارت آذربایجان در پاریس، گفت: در حدود ساعت ۱۴.۱۰ (در ۱۸ سپتامبر)، ارمنستانی‌های تندرو به ساختمان سفارت آذربایجان در پاریس حمله کردند. وی با بیان اینکه تظاهرکنندگان شروع به سر دادن شعار‌های توهین آمیز علیه آذربایجان کردند، گفت که آن‌ها با پرتاب تخم مرغ به ساختمان آسیب رساندند.
ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، سی‌ام شهریور، یک ساعت به عقب کشیده خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ