عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت باید افزایش حقوق کارکنان را بر اساس مصوبه مجلس و با ضریب ۲۰ درصد اجرا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.
سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با تایید مجلس، حقوق کارکنان وظیفه افزایش پیدا کرد؛در حال بررسی و پیگیری آن هستیم که طول مدت خدمت سربازی کاهش داشته باشد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با تایید مجلس، حقوق کارکنان وظیفه افزایش پیدا کرد و در حال بررسی و پیگیری آن هستیم که طول مدت خدمت سربازی کاهش داشته باشد. سرلشکر محمد باقری این خبر‌ها را در مراسم بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان کشوری (ذخیره‌های نظام) بیان کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در سال آینده حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.
لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حقوق عائله‌مندی و اولاد در فیش حقوقی سال آینده کارکنان دولت ۶ برابر خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت میانگین ۲۰درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته اما برخی از نمایندگان معتقدند که مثلا حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از ۱۲ تا ۱۳ میلیون، درصد افزایش بیشتری داشته باشد.
نماینده مردم آزادشهر در مجلس گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند، بماند افرادی که حقوق بگیر نیستند.
وزیر اقتصاد گفت:حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ ، ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
حق شناس گفت: قوانین می‌گوید دستمزد کارکنان دولت باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند، اما وقتی کمتر از این نرخ افزایش دارد، مفهومش این است که قدرت خرید کارکنان دولت در سال آینده نه تنها جبران نمی‌شود، بلکه حدود ۵۰ درصد هم کاهش پیدا می‌کند. بنابراین وقتی نه تنها افزایش حقوقی درکار نیست و حدود ۵۰ درصد هم کاهش دارد، اثر غیرمستقیمش این است که بخشی از کارکنان دولت زیر خط فقر می‌روند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گفته دولت، نرخ تورم حدود ۴۰ درصد است و علی‌القاعده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هم باید متناسب با میزان تورم و ۴۰ درصد باشد.
لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش افزایش حقوق رشد ۲۰ درصدی را برای کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص عدم اعمال قانون افزایش حقوق کارکنان دولت از این ماه، بیان کرد: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم، اما بر اساس قانون مصوب مجلس، دولت باید از ابتدای مهر ماه افزایش حقوق را اعمال کند و دولت قول داده است که افزایش حقوق کارکنان در آذرماه اعمال شود و معوقات مهر و آبان ماه هم پرداخت شود.
در شرایطی که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب مجلس، قرار بود از ابتدای آذر ماه اجرایی شود و دریافتی مشمولان این قانون افزایش یابد، تاکنون این اتفاق نیفتاده که گویا دلیل آن ثبت نشدن اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی است.
حاجی اسماعیلی گفت: در حال حاضر حداقل حقوق کارمندان از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده، در حالی که حداقل دستمزد کارگران و بازنشستگان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و با توجه به اینکه اکثریت کارگران و مستمری بگیران به نوعی حداقل بگیر هستند، دولت باید این کاری که در حق کارکنان خود انجام داده را نیز در مورد دستمزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام دهد.
قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد.
اردبیل- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.
وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با تصویب مجلس و با توجه به دوفوریتی بودن لایحه، در شورای نگهبان هم تأیید شود و در یکی دو هفته آینده اجرایی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.
اردبیل- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با لایحه دو فوریتی دولت قرار است برای نیمه دوم سال ۲.۵ تا ۲۰ درصد به حقوق کارکنان اضافه شود.
سخنگوی دولت از افزایش حقوق دریافتی کارکنان و بازنشستگان با همکاری مجلس شورای اسلامی خبر داد.
میرکاظمی افزود: ما برای آنکه بخشی از جامعه را حمایت کنیم نباید تورمی را به کل جامعه تحمیل کنیم. در دولت این مسئله در دولت پیش آمده که برای کارکنان دولت و بازنشستگان ترمیم حقوقی برای ادامه سال داشته باشیم که در حال بررسی است. این احتمال وجود دارد که براساس قاعده آعله مندی ترمیم حقوق در نظر گرفته شود و این امکان وجود دارد که در شهریور ماه در این خصوص تصمیم‌گیری شود. کار در حال انجام است و مجلس نیز باید این موضوع را تصویب کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با افزایش شدید قیمت کالاها، همخوانی ندارد و مردم از این وضعیت گله مند هستند.
مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به «چه‌کنم چه‌کنم» افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ