وزیر اقتصاد گفت: کمیته‌ای متشکل از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هر مصوبه‌ای را که تشخیص دهد پیامدهای اقتصادی دارد، در جلسه هیأت دولت مطرح می کند تا از این به بعد خروجی‌های باکیفیتی داشته باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
هزاران ترکیب با استفاده از یک آزمایش غربالگری با کارایی بالا که معمولا در فرآیند‌های کشف دارو استفاده می‌شود، غربالگری شدند. پرووساید به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل شناخته شد و مشخص شد که دارای خواص ضد ویروسی برای طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها برای جلوگیری از تکثیر ویروس‌های عفونی با حداقل عوارض جانبی است.
اولین مرکز غربالگری در شهرستان‌ها برای فوتبالیست‌های لیگ دو و پایین‌تر در اهواز راه‌اندازی شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با توصیه به انجام تست‌های غربالگری جنین برای تمامی مادران باردار، گفت: برنامه‌های غربالگری جنین روش‌هایی آسان، ارزان و در دسترسی هستند که شانس بروز بیماری‌های مورد نظر را تعیین و امکان تشخیص زودهنگام آن‌ها را فراهم می‌نمایند.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته حدود ۹۳ درصد از موالید کشور را غربالگری شنوایی کردیم و توانستیم از معلولیت‌ها جلوگیری کنیم.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: آنقدر میزان سرانه پایین است که اصلا نمی‌توانیم هزینه غربالگری را به صورت جداگانه پرداخت کنیم ما با سرانه ۴۲ هزار تومان در تامین یک وعده غذا برای این افراد مانده ایم و عدد سرانه بسیار پایین است.
با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان مناطق محروم اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از افتخارات سازمان بهزیستی کشور پیشگیری و غربالگری بینایی و شنوایی بیش از ۴ میلیون کودک به صورت سالانه است.
رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با تاکید بر اهمیت غربالگری و تشخیص زودرس سرطان‌ها به خصوص در جامعه زنان ایران، گفت: در بــین زنــان کشــور‌های در حــال توســعه، سرطان دهانه رحـم از علـل مهـم مـرگ و میـر زنان محسوب میشود و بعد از سرطان سـینه، دارای بیشترین فراوانـی اسـت.
مراکز مشاوره ژنتیک یکی از مهم‌ترین مراکز برای کنترل و اجرای غربالگری پیش از اقدام برای بارداری و زایمان است.
هرچند غربالگری یا چرخه مراقبتی فرآیند مهمی است که باید نوزادان از بدو تولد زیر پوشش آن قرار بگیرند، اما هستند والدینی که همچنان به این چرخه مراقبتی توجه چندانی ندارند.
اطلاعات تماس پایگاه های دایمی غربالگری بینایی استان ها در سراسر کشور منتشر شد.
در حیطه پزشکی، غربالگری به عنوان یک برنامه یا راهبرد بررسی جمعیت در رابطه با یک خطر تهدیدکننده سلامت با شناسایی افراد در معرض خطر تعریف می‌شود که هدف آن شناسایی زودرس برای انجام مداخله یا مدیریت پیش هنگام ابتلا به یک بیماری و عوارض ناشی از آن است؛ بنابراین تست یا روش انجام غربالگری لازم است که دارای ویژگی‌های خاصی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به حساس بودن تست، قابلیت تکرارپذیری و ارزان بودن آن اشاره کرد.
معاون مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: برنامه سازمان بهزیستی برای غربالگری تقریباً شبیه برنامه آموزش و پرورش است اما در بهزیستی غربالگری چشم را برای کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز می‌کنیم.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: این طرح برای حدود ۱۲۰ هزار سالمندی که در محدوده سنی شصت تا هفتاد و پنج سال و در دو استان یزد و قزوین قرار دارند؛ اجرایی می‌شود.
رئیس مجمع خیرین کشور گفت: تمام دغدغه و نگرانی این روزهای ما جوانی جمعیت و کمک به سالمندانی است که در سال‌های آینده نیاز به مراقبت دارند.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین حسینی از لزوم غربالگری پیش از مراسم اربعین خبر داد.
رئیس مجمع خیرین کشور گفت: اگر سریع غربالگری ۱۵ میلیون دانش‌آموز را مدیریت نکنیم در آینده به جای اینکه جوانان تندرست مراقب والدینشان باشند خودشان محتاج مراقبت دیگران خواهند بود.
تست پاپ اسمیر به عنوان یکی از تست‌های غربالگری بیماری‌های دهانه‌ی رحم انجام می‌شود. ویژگی بسیار مهم این تست این است که در حدود ۸۰ درصد در کاهش سرطان دهانه‌ی رحم موثر است.
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ما می‌توانیم زندانیان پرخطر را شناسایی کنیم تا با مراقبت و درمان آنان، آسیبی از ناحیه آنان متوجه خود و دیگر زندانیان نشود.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در آیین امضای تفاهم نامه همکاری در جهت غربالگری اسکلتی و حرکتی، از تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح خبر داد.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در آیین امضای تفاهم نامه همکاری در جهت غربالگری اسکلتی و حرکتی، از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح خبر داد.
در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد ۱۵ خرداد برای غربالگری تنبلی چشم خبر از ساماندهی این هدف داده شد.
عجیب‌تر آنکه، مطابق این قانون، چنانچه یک پزشک عمومی بر اساس علم و سوگند پزشکی به مادری توصیه به غربالگری سلامت جنینش را بکند مجرم تلقی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ