رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با تاکید بر اهمیت غربالگری و تشخیص زودرس سرطان‌ها به خصوص در جامعه زنان ایران، گفت: در بــین زنــان کشــور‌های در حــال توســعه، سرطان دهانه رحـم از علـل مهـم مـرگ و میـر زنان محسوب میشود و بعد از سرطان سـینه، دارای بیشترین فراوانـی اسـت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان از انواع جدیدی از نانوذرات لیپیدی برای ارائه دو روش درمانی ام آر ان‌ای (mRNA) استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که سلول‌های دندریتیک به اندازه کافی فعال شده‌اند تا چرخه ایمنی سرطان را تقویت کنند.
رئیس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل بروز سرطان کبد در کشور‌های خاورمیانه ویروس هپاتیت B و C است، گفت: خوشبختانه هر دو قابل درمان و پیشگیری هستند، اما باید بدانیم درمان هپاتیت C همان پیشگیری از بیماری است که بتوانیم زنجیزه انتقال بیماری را متوقف کنیم.
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی گفت: فرایند اخذ مجوز و صادرات ۱۰ قلم دیگر از داروهای ایرانی به کنیا نیز از سوی خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا در حال پیگیری است.
اوایل سال جاری انجمن سرطان آمریکا گزارش داد که تعداد افراد زیر ۵۵ سال مبتلا به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) در مقایسه با یک دهه قبل دو برابر افزایش یافته است. در همین حال، آژانس تحقیقات سرطان (IARC) قصد دارد شیرین کننده مصنوعی آسپارتام را به عنوان یک سرطان زای احتمالی معرفی کند.
بازار نوشابه‌های گازدار رژیمی با فشار مواجه است، زیرا شیرین کننده‌های به عنوان عوامل احتمالا سرطان زا شناخته شده اند.
آزمایش خون این افراد به درستی دو مورد از سه سرطان را شناسایی کرده است. همچنین در این آزمایش‌ها متخصصان توانستند در بیش از ۸۰ درصد موارد منطقه اصلی را که سرطان از آنجا منشا گرفته، شناسایی کنند.
تمام محتوای موهیتو از اجزای طبیعی تشکیل شده است و علاوه بر جلوگیری از گرمازدگی، به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی به مقابله با سرطان کمک می‌کند. آبلیموی موجود در این شربت نیز با دارا بودن ویتامین C منجر به تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. از دیگر خواص این نوشیدنی خوشمزه می‌توان به حفظ سلامت دستگاه گوارش، سلامت پوست و از بین بردن بوی بد دهان اشاره کرد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی خوش طعم را به شما آموزش دهیم.
اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و مغز کمک می‌کند. نه تنها این، بلکه برخی تحقیقات نشان داده‌اند که امگا ۳ به طور بالقوه می‌تواند سرعت سلول‌ها را کاهش دهد یا از تبدیل شدن سلول‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. ویتامین D نیز برای سلامت کلی بدن مهم است.
مطالعه محققان دانشگاه هنگ‌کنگ روی ۴۹ پزشک در دو بیمارستان که ۲۴ نفرشان شیفت شبی بودند این موضوع را تائید کرد که محرومیت از خواب می‌تواند موجب کاهش توانایی DNA برای خودسازی شود که احتمالا منجر به بیماری‌های ژنتیک می‌شود.
برخلاف سایر سرطان‌ها، سرطان دهان توسط دندانپزشک و همچنین پزشک قابل تشخیص و بررسی است و هر دو در زمینه شناسایی سرطان‌های سر و گردن آموزش دیده‌اند. اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، احتمال بهبود بیماران ۹۰ درصد است.
سرطان روده بزرگ در میان بزرگسالان جوان همچنان در حال افزایش است، به طوری که انجمن سرطان آمریکا دو برابر شدن موارد را در افراد کمتر از ۵۵ سال گزارش کرده است.
ویتامین A برای رشد سالم سلول‌های پوست ضروری است. در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به دو مطالعه مشاهده‌ای بلندمدت را که یکی شامل ۱۲۱،۷۰۰ زن آمریکایی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ و دیگری مربوط به بررسی ۵۱،۵۲۹ مرد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲ بود را بررسی کردند.
امشب در جریان دیدار دوستانه دو تیم دورتموند و دوسلدورف، سباستین هالر، مهاجم زردپوشان که به سرطان مبتلا شده بود برای اولین بار وارد زمین شد.
مهاجم دورتموند پس از انجام دو عمل جراحی به خاطر سرطان ، برای اولین بار کنار هم تیمی های خود تمرین کرد.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد از "محمد شیاع السودانی" نخست وزیر عراق که در نخستین سفر غیرعربی خود به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، به شکل رسمی استقبال کرد. در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، سران ایران و عراق با ادای احترام به پرچم، از یگان تشریفات سان دیده و سپس اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه را به یکدیگر معرفی کردند.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دو بار در هفته و هر بار سه حبه سیر خام می‌خورند، تا ۴۴ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند و این خطر حتی در افراد سیگاری نیز به میزان ٣٠ درصد کاھش پیدا می‌کند.
در گذشته محققان فکر نمی‌کردند این سرطان که سالانه از هر یک میلیون نفر یک یا دو نفر را مبتلا می‌کند، ارثی باشد. این واقعیت که این سرطان، بیماری ای نادر است درک و مطالعه آن را سخت‌تر کرده است.
نتایج یک پژوهش نشان داد عصاره گیاه شنگار (Alkanna bracteosa) می‌تواند به عنوان یک کاندید مؤثر برای درمان احتمالی سرطان معده بکار گرفته شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.
پژوهشگران دریافته‌اند که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که به طور مکرر از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.
یوسیپ ماسیچ، ستاره این روزهای دیناموزاگرب که در کرواسی او را جایگزینی مناسب برای بروزویچ در تیم ملی می‌دانند دو سال پیش در آستانه مرگ و در حال مبارزه سنگین با سرطان بود.
پژوهشگران گروه مهندسی شیمی-زیست پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، طی تحقیقی به تهیه و مشخصه‌یابی سامانه دو دارورسانی بر پایه پلیمرزوم حساس به pH برای درمان سرطان سینه اقدام کردند.
یک مقام وزارت بهداشت گفت: میزان بروز سرطان طی دو دهه آینده افزایش می‌یابد که این امر هم مربوط به نوع خاصی از سرطان نیست و علت اصلی آن افزایش نسبت جمعیت سالمندی است اما، در مورد برخی سرطان‌ها عامل خطر اختصاصی وجود دارد. مثلا در مورد سرطان دهانه رحم یک عامل خطر اختصاصی مانند HPV با انواع خوش خیم و بدخیم وجود دارد.
رئیس اداره مدیریت سرطان وزارت بهداشت گفت: از زمان ورود HPV به بدن تا بروز سرطان حدود دو دهه زمان می‌برد؛ اما این به آن معنا نیست که تمام افرادی که به عفونت HPV مبتلا شوند قرار است با سرطان دست و پنجه نرم کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ