معاون رئیس‌جمهور سابق گفت: علی رغم شعارهایی که دولت می‌دهد نمی‌تواند با تورم مبارزه کند، زیرا اقتصاد ما به یک جراحی بزرگ نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کوچکی نژاد بیان کرد: همه دولت‌ها از نمایندگان می‌خواستند موازین انتخابات را رعایت کنند که نمایندگان همکاری لازم را داشتند، اما این بار بخشنامه تند معاون سیاسی وزارت کشور شرایط را بهم ریخت.
دولت‌ها در ایران فارغ از اینکه به کدام جناح و گروه سیاسی تعلق داشته باشند، هنگامی که قدرت را به دست می‌گیرند و با مشکلات عدیده اقتصادی نظیر کسری بودجه و تورم و ... مواجه می‌شوند، تازه به نقش مخرب تحریم‌ها واقف می‌شوند. در همین نقطه است که قوه عاقله دولت‌ها تا حد زیادی تقویت می‌شود
سرلشکر سلامی با اشاره به ضرورت پیش بینی اقدامات و سازوکارهای بازدارنده برای پایان بخشیدن به سیاست پلید اسلام ستیزی و اهانت جریان‌های ضد دینی علیه قرآن و مقدسات مسلمانان از سوی کشورها و دولت‌های اسلامی و نیز همراه‌سازی مجامع و مراجع معتبر بین المللی در این راستا ، اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم کسانی که به قرآن اهانت می‌کنند امنیت داشته باشند ؛ اگر کسی بخواهد با دین ما و قرآن ما بازی کند با تمام دنیای او بازی خواهیم کرد.
دولت سیزدهم از ابتدای روی کارآمدن با نقد دولت‌های پیشین در زمینه سیاست خارجی اعلام کرد که سیاست خارجی متوازن مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان را در پیش خواهد گرفت و با گسترش روابط در حوزه کشور‌های همسایه و سیاست نگاه به شرق خواهد توانست انزوای تحمیل‌شده به ایران به واسطه تحریم‌های هسته‌ای را بشکند.
سیاست بودجه‌ای حول محور ناترازی بودجه همچنان تکرار می‌شود، سیاست‌های پولی با محوریت چاپ اسکناس و پوشش ناترازی بودجه است که پیامدی جز تورم ندارد. سیاست‌های ارزی شامل سرکوب نرخ ارز و یاشناورسازی آن و تلاش ناموفق در تک نرخی کردن ارز است. سیاست‌های یارانه‌ای کوپنی و اینک کالابرگ الکترونیکی را نیز شاهدیم که همگی، مثال‌هایی از روند‌های ناموفقی هستند که از سوی دولت‌ها اتخاذ شده اند
رحیمی جهان‌آبادی گفت: کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه می‌شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می‌شود و این مشکل کل دولت‌ها و جناح‌های ما است و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند. باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می‌دهید فکر کنید و بعد به کسانی رای دهید که برنامه‌های شعاری و انشایی ندارد.
ابطحی نوشت: از وقتی مسجد پایگاه سیاسی و جناحی شد و امامت و امور آن مدیریت شد و رفتن به مسجد مساوی شد با حمایت از یک جناح حکومتی، خیلی از متدینان که گمان می‌بردند مسجد محل معنویت و رابطه با خداست، از آن بریدند.
عبدی نوشت: نکته بسیار مهم این است که جهان سیاست آغشته با تجربیاتی است که شکست خورده‌اند. باید از آن‌ها استفاده کرد، حتی خودمان هم تجربیات شکست خورده زیاد داشته‌ایم. چرخ را از نو اختراع نباید کرد آن هم برای چندمین بار. اگر همه دولت‌ها در سیاستگذاری و رسیدن به اهداف خود موفق بودند که شاهد چنین وضعی نبودیم.
سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولت‌ها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: در این راستا، طرف آذربایجانی به تلاش‌های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می‌دهد.
اگر شریان با محوریت بذرپاش، همراهی پایداری و حضور دولتی‌ها تنها برای یک امتیازگیری موقت از شانا، نباشد (که به نظر می‌رسد نیست)، احتمالا در آینده شاهد واگرایی بیشتر در جریان اصولگرایانی خواهیم بود که فکر می‌کردند با یکدست کردن قدرت، کارآمدی ایجاد خواهد شد. تمایل جریان پایداری و آن‌ها که زیر سقف شریان جمع شدند، این است که قالیباف را به سرنوشت حدادعادل در مجلس هفتم دچار کنند.
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
شهروندان بیشتری به مخالفت علیه دولت‌ها می‌پردازند: اوکراین به ما یادآوری کرده که دموکراسی ارزش مبارزه برای آن را دارد، اما افول جهانی دموکراسی کماکان ادامه دارد. تحقیقات ما از سال ۲۰۱۷ میلادی یک بحران مکرر مشروعیت سیاسی را شناسایی کرد که در آن شهروندان وضعیت موجود سیاسی را به چالش می‌کشند.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از نقاط ضعف‌های ما در طول ۴۳ سال انقلاب این است که ما مردم را که پایه‌های اصلی نظام هستند به حاشیه راندیم و دولت‌ها را اصل و محور تحولات قرار دادیم.
دولت‌های متوالی عراق بعد از سال ۲۰۰۳ همواره تاکید کرده‌اند که قصد دارند روابط بسیار خوبی را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های همسایه داشته باشند. سیاست کلی عراق حفظ و بهبود روابط با همه کشور‌های پیرامون بود، همزمان با اینکه اجازه دخالت به هیچ کشوری برای دخالت در شوون داخلی‌اش ندهد و به هیچ کشوری اجازه ندهد که از زبان بغداد سخن بگوید. این سیاست اصلی بغداد است و به نظر من این سیاست باید مورد احترام قرار بگیرد.
متقابلا در ایران نیز تغییر دولت از خرداد ۱۴۰۰ و تغییر گفتمان سیاست خارجی به سمت همسایگان و نگاه به شرق باعث شده تا در عمل نگاه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نزدیکی به سمت بلوک غرب به حاشیه رود. طبیعتا این وضعیت نقش مهمی در بروز تنش‌های فراگیر در روابط ایران و اتحادیه اروپا با محوریت تروئیکای اروپایی داشته است.
رسانه‌های انگلیس گزارش دادند به‌تازگی اسنادی از سیاست خارجی این کشور از طبقه‌بندی خارج شده که نشان می‌دهند دولت این کشور در سرنگونی دولت‌های ۲۷ کشور مشارکت داشته است.
«زمستان سخت اروپا» یکی از تعابیر اشتباهی بود که کم‌کم به باوری قطعی مبدل شد و سیاست خارجی ما را تحت‌تاثیر قرار داد. ما از این نکته غافل شدیم که دولت‌های اروپایی مانند هر دولت دیگری که به منافع ملی کشورش اهمیت می‌دهد به‌سرعت به‌دنبال راه‌حلی برای جایگزینی گاز روسیه خواهند گشت و همه گزینه‌های ممکن را بررسی خواهند کرد.
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
لغو عضویت ایران از این کمیسیون ایجاد یک رویه خطرناک، جانبدارانه و مبتنی بر رفتار‌های دوگانه توسط برخی از دولت‌های عضو است که نه تنها منجر به تضعیف اعتبار عالی‌ترین مرجع بین‌المللی در حوزه زنان می‌شود بلکه فضا را برای سوء استفاده سیاسی آتی برخی از دولت‌ها برای اعمال اهداف و اغراض سیاسی­شان در این نهاد فراهم می‌کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر یک پدیده داخلی نیست بلکه یک پدیده جهانی است و همه ملت‌ها و دولت‌ها درگیر آن هستند.
سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ اطلاعیه‌های زیادی بر روی سایت کدال قرار گرفت که در این مطلب به بررسی مهمترین اطلاعیه‌ها خواهیم پرداخت.
عباس عبدی به سخنان اخیر ابراهیم رئیسی واکنش نشان داد و نوشت: دولت‌ها در ساختار سیاسی جدید باید از دل مردم برآیند پس در جایگاه هدایت مردم نیستند.
جوادی‌حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مسئله سیاست خارجی گفتند ما مسئله برجام را به معیشت مردم گره نمی‌زنیم، اما امروز برجام با تنفس مردم گره خورده و به حدی شرایط سخت شده که صدای برخی دولتی‌ها هم درآمده است.
یکی از مهمترین سمت‌های سیاسی در هر دولتی، سمت معاون سیاسی وزیر کشور بوده که به جهت شرح وظایف و ماموریت‌های قانونی که برای آن تعیین شده، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین، همه دولت‌ها سعی داشته اند از افرادی در این سمت استفاده کنند که قابلیت‌های زیادی داشته و همچنین در حداکثر هماهنگی با سیاست‌های دولت باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ