معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر یک پدیده داخلی نیست بلکه یک پدیده جهانی است و همه ملت‌ها و دولت‌ها درگیر آن هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که انقلاب اسلامی، یک مظهر از پیروزی جریان غدیر بود افزود: پیروزی این جریان از یک نقطه عالم یعنی ایران اسلامی آغاز شد، اما این مبارزه همچنان ادامه دارد و طرف دعوا در این مقابله مستمر، جریان‌های سیاسی معاند، فرقه‌های انحرافی و دنیای استکبار و نظام کفر هستند.
عباس سلیمی‌نمین استاد و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: عده‌ای در جمهوری اسلامی معتقد بودند که این‌ها منافق هستند و قطعاً نباید فرصتی به این‌ها داد. اما نگرش امام یک مقدار متفاوت است. امام معتقد بود درست است سردمداران این جریان دارای نفاق جدی هستند، اما کسانی را که این‌ها جذب کرده‌اند باید حتماً به آن‌ها فرصت داده شود تا بتوانند تشخیص درستی داشته باشند. نگاه بسیار انسانی که امام به قضیه دارد، باید از سال ۶۰ رصد شود.
شاید اصولگرایان در سال‌های اخیر در مقابل اظهارات بخشی از جریان اصلاحات در قبال مساله حجاب و قانون‌نویسی برای آن، سعی کردند تا رویکرد‌های جریان خط امام در مورد مساله حجاب در دهه ۶۰ را بازخوانی کنند تا شاید تقسیم دیدگاه‌های این حوزه سهم اصولگرایان را کاهش دهد، اما خروجی این راهبرد سیاسی شاید به ضرر اصلاح‌طلبان باشد، اما نفعی در افزایش وزن و تاثیر ارایه اصولگرایان در این زمینه ندارد.
ماجرای شکاف میان اصولگرایان از زمانی آغاز شد که بحث حضور چهره‌های مطرح اصولگرا در جریان ثبت‌نام‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ مطرح شد. در آن برهه اعلام شده بود سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف که هر دو سابقه شکست از حسن روحانی را در رزومه سیاسی خود داشتند و یکی در شمایل رییس مجلس یازدهم و دیگری در قامت رییس دستگاه قضا فعالیت می‌کرد، تصمیم گرفتند تا هر دو از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کنند تا فردی جوان و تازه نفس از جناح راست برای این منظور برگزیده شود.
سفیر ایران در بغداد با بیان این که رییس‌جمهور عراق را در این سفر یک هیات بلند پایه از مقامات، سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور همسایه همراهی می‌کردند، افزود: در جریان رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور بر موضوع تقویت و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید شد.
سرانجام اینکه استقبال مردم و جریانات سیاسی از توافق اخیر فضا را برای طرح یک پرسش جدی آماده می‌کند؛ پرسش آن است که شیوه‌هایی که در دو، سه دهه گذشته در سیاست خارجی جریان داشته و عمدتا حول محور ایجاد تنفر و فاصله گرفتن از دنیا می‌چرخیده قابل بازنگری، تجدیدنظر و تغییر اساسی نیست؟
این ماجرا بیشتر جنس اتفاقات امنیتی تروریستی با عقبه سیاسی و امنیتی دارد. ما واقعا در ایران جریان مذهبی که تا این اندازه سازمان یافته و پیچیده عمل کنند، نداریم. اما مشخصا واضح است که این پروژه دختران ما را هدف قرار داده است و سعی دارد خانواده‌های آن‌ها را بترساند.
از اولین و مهمترین تصمیمات بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از حضور در ایران انتصاب مهندس مهدی بازرگان به عنوان نخست‌وزیر موقت بود، اما چرا و چگونه ایشان که از شخصیت‌های ملی - مذهبی و نزدیک به جریان فکری دکتر محمد مصدق بود و از نظر جهان‌بینی و بینش اسلامی دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و شیوه حکومت‌داری داشت، توسط امام خمینی با آن نگاه الهی - سیاسی، به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت منصوب شد و سنگین‌ترین وظیفه در فراهم کردن مقدمات انتقال قدرت از رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی را بر عهده گرفت؟
شاخص‌های سهامی در نخستین روز معاملاتی بهمن ماه فروریختند؛ هرچند تا پیش از این دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در چند قدمی عبور از سقف ۲۸‌ماهه خود یعنی زمانی‌که شاخص‌کل در محدوده کانال ۷/ ۱‌میلیون‌ واحدی قرار داشت، دچار تعلل شده‌بود، اما در نهایت چرخش مسیر نقدینگی در جریان دادوستدهای بورس تهران و فرابورس ایران موجب شد تا معامله‌گران شاهد روزی منفی در بازار سهام کشور باشند و همچنان رویای ورود به این کانال در اذهان بورس‌‌‌‌‌‌‌بازان باقی‌بماند. نشانه رفتن نوک پیکان غربی‌‌‌‌‌‌‌ها به بخش‌های مختلف ارز‌‌‌‌‌‌‌آور ایران در حقیقت موضوعی است که می‌تواند عدم‌قطعیت‌ها در اقتصاد سیاسی کشور را تشدید کند.
پس‌از ناکام ماندن فضاسازی‌ها با کلیدواژه «قطع گاز» و «زمستان سخت ایران»، جریان‌های معاند در روزهای اخیر پرده دیگری از نمایش‌های مضحک سیاسی خود را با محوریت «وکالت دادن به رضا پهلوی برای‌گذار از جمهوری اسلامی» کلید زده‌اند؛ کارزاری مجازی که بیش‌از هرچیز زمینه‌ساز بروز اختلاف‌های درونی در به‌اصطلاح جریان اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی شده‌است.
سفیر ایران با انتقاد از رفتار‌های دوگانه کشور‌های اروپایی با موضوع حقوق بشر، تاکید کرد: کشور‌هایی که در تشویق مردم به خشونت و اجازه سوء استفاده از آزادی بیان توسط رسانه‌های ضدایرانی مروج خشونت و توهین کننده به مرجعیت سیاسی و دینی ایران نقش دارند، بهتر است به جای فشار سیاسی بر ایران و دلسوزی غیرواقعی برای مردم ایران، به وظایف خود بر اساس کنوانسیون وین برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی عمل کنند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
سعید لیلاز فعال سیاسی می‌گوید: در دوره طبقاتی الان ما خرده‌مالکان روستایی داریم، کسانی داریم که طبق v و یک طبقه سرمایه‌داری در ایران داریم که الزاما بورژوازی صنعتی نیست و می‌توان گفت هنوز هم کمپرادور است و هم تجاری: سرمایه‌داری تجاری-کمپرادور-صنعتی. آن بخش بسیار ثروتمند و کلان‌سرمایه‌دار شاید حدود دویست هزار خانوار بیشتر نیستند. اما بخش اصلی ثروت ایران را غیر از دولت در دست دارند. خود دولت حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد ثروت ایران را در اختیار دارد. بنابراین، خرده‌بورژوازی در شهر داریم، خرده‌مالکان در روستا، سرمایه‌داری دولتی در شهر و سرمایه‌داری خصوصی که پیوند‌های گسترده و عمیقی با خارج دارد. این‌ها الان طبقات اصلی جامعه ما را تشکیل می‌دهند و منازعات بین این طبقات جریان دارد.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دیدار افرادی از جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب با مسئولان کشور که این روزها در حال رخ دادن است گفت: این دیدارها سیاسی است و درونش امتیازگیری به نفع گروه‌ها اتفاق می‌افتد.
نماینده ادوار مجلس گفت: ناآرامی‌های امروز جامعه ایران یا توسط دستگاه‌های امنیتی حکومت سرکوب می‌شود یا جریان سیاسی میانی موفق خواهد شد از توان خود برای ایجاد همراهی در مردم بهره ببرد و به این وضعیت پایان دهد. اگر ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که تنها راه برون‌رفت از این شرایط، انجام اصلاحات بدون براندازی است، باید تغییراتی در نحوه برخورد ما با حاکمیت رخ دهد که توافق سیاسی میان نیروهای اجتماعی و سیاسی حاضر در صحنه را ممکن کند.
رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی را اتخاذ کرده که گا‌ه او را نزد نهاد‌های رسمی از یک شخصیت حافظ امنیت و منافع ملی به شخصی تحریک‌آمیز برای ایجاد ناآرامی تبدیل کرده است
رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی را اتخاذ کرده که گا‌ه او را نزد نهاد‌های رسمی از یک شخصیت حافظ امنیت و منافع ملی به شخصی تحریک‌آمیز برای ایجاد ناآرامی تبدیل کرده است
اولیانوف گفت: تلاش برای این که تمام تقصیر‌ها را به گردن ایران بیاندازیم، منصفانه نیست. مذاکرات بیش از حد به برنامه سیاسی داخلی طرف دیگر مذاکرات بستگی دارد.
مقتدی صدر در بیانیه ای کناره گیری خود از صحنه سیاسی عراق را اعلام کرد که پس از آن، هواداران منسوب به جریان صدر اعتراض کردند و سطح تنش ها در برخی از شهرهای عراق افزایش یافته است. در پی این تحولات وزارت کشور ایران اعلام کرد زائران ایرانی تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند.
یک منبع مسئول در وزارت خارجه عراق گفت: قرار بود دور ششم مذاکرات ایران و عربستان در اواخر جولای برگزار شود و بغداد تمام تدارکات برای برگزاری این نشست را انجام داده بود، اما تحولات سیاسی در عراق و هجوم طرفداران جریان صدر به منطقه خضرا منجر به تعویق این دور از مذاکرات شد.
این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان و شخصیت‌های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ