مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای آفریقایی ظرفیت بالایی برای توسعه دارند.
وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد: روسیه و چین در حال تقویت همکاری‌های نظامی در منطقه هستند.
نشست ۲ روزه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان نظامی ناتو امروز در بروکسل آغاز می‌شود که بررسی افزایش همکاری‌های چین و روسیه از محورهای اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.
رسانه ها از آغاز دیدار رؤسای جمهور روسیه و چین در کاخ کرملین خبر می دهند.
مشاورسیاست خارجی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسای جمهور این کشور و چین مهمترین موضوعات کنونی در عرصه بین الملل را مورد بحث قرار خواهند داد.
ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.
امریکایی‌ها یک‌بار مستقیما با ما در برجام مذاکره کردند. دیپلماسی ایرانی و توانایی نیرو‌های دیپلمات ما مطالبات ما را به دنیای آن روز که همه آن‌ها یک‌طرف میز و ما یک‌طرف میز بودیم، قبولاند که ایران حق دارد از انرژی هسته‌ای استفاده کند و پای میز مذاکره هم امتیاز بلاوجه نه به غرب و نه به شرق نمی‌دهد. نه به اروپا و نه به چین و نه به روسیه و نه به امریکا. این قدرت و توانایی اقتضا می‌کند که همواره وجود داشته باشد و این‌گونه نباشد که امروز بگوییم تیم ما روی فرم نیست و ما نمی‌توانیم مذاکره کنیم.
چین و روسیه برای مقابله با هر گونه تهدیدات یکجانبه و تلاش برای چندقطبی شدن جهان توافق کردند.
رئیس کمیته خدمات دفاعی سنای آمریکا می گوید این کشور برای رقابت با روسیه و چین باید چاره ای بیندیشد.
مسکو و پکن بر همکاری و احترام به منافع یکدیگر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.
وزارت خارجه چین خواستار تلاش آمریکا و روسیه برای یافتن مسیرهای درک متقابل همدیگر شد.
روسای جمهور چین و روسیه در گفت‌وگو تلفنی بر اهمیت افزایش روابط راهبردی و تجاری بین دو کشور، علی‌رغم عوامل و شرایط خارجی تأکید کردند.
وزیر خارجه چین تاکید کرد که روابط کشورش و روسیه در ابعاد مختلف رو به افزایش است.
نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو می‌گوید تبادل‌های راهبردی روسیه و چین برای این ائتلاف نگران‌کننده است و باید با آن مقابله کرد.
اطلاعات نوشت: مگر بقیه جهان، از امریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای تی اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟
روسیه به همراه شماری دیگر از کشورها فعالسازی ماده ۶ کنوانسیون سلاح های بیولوژیک به دلیل فعالیت های آمریکا را خواستار شدند.
با شعله‌ور شدن تنش‌ها بین تاجیکستان و قرقیزستان مسکو و پکن ترجیح دادند در حاشیه باقی بمانند.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
مقامات امنیتی چین و روسیه توافق کردند که همکاری‌های نظامی در زمینه رزمایش‌های مشترک افزایش یابد و تماس‌های بین مقامات ارشد نظامی دو طرف نیز تقویت شود.
کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.
دبیر کل سازمان ناتو در دیدار با نخست‌وزیر کانادا با اشاره به توانمندی‌های نظامی روسیه در قطب شمال مدعی شد که مسکو تهدیدی جدی و راهبردی برای کشورهای عضو ناتو است.
بسیاری از اروپایی‌ها مدت‌هاست که افول آمریکا را امری اجتناب ناپذیر قلمداد می‌کنند و به دنبال آماده‌سازی خود برای بروز چنین احتمالی بوده‎اند. اتحادیه اروپا با فشار آلمان و فرانسه به دنبال قراردادهای تجاری و انرژی با قدرت‌های جهانی رقیب از جمله روسیه و چین بوده است.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ