بدنبال شدت گرفتن تنش‌ها، عربستان و مصر پروازهای خود به سودان را متوقف کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درگیری‌های سنگینی میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در ام‌درمان و جنوب خارطوم جریان یافته است.
تنها 24 ساعت پس از استقبال ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع از تلاش‌های میانجیگرانه مصر در زمینه آتش‌بس، درگیری‌های شدید میان دو طرف به ویژه در منطقه خارطوم بحری مجددا از سرگرفته شد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در ارتباط با تحولات سودان منتشر کرد و خواستار توقف فوری درگیری‌های سودان شد.
در حالی که آتش‌بس هفت روزه در سودان از شامگاه دوشنبه وارد مرحله اجرا شده است، منابع رسانه‌ای از پرواز جنگنده‌ها و درگیری‌های پراکنده در مناطق مختلف این کشور خبر دادند.
یک مجله آمریکایی در مقاله‌ای می‌نویسد که درگیری مسلحانه در سودان پتانسیل گسترش و شعله‌ورتر کردن سایر درگیری‌های منطقه بویژه در مصر را دارد.
اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها تاکنون در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۸۵۰ غیرنظامی کشته شدند.
سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن بیش از ۷۰۰ تن در جریان درگیری های مسلحانه در سودان طی یک ماه گذشته و زخمی شدن بیش از پنج هزار تن دیگر خبر داد.
در این گزارش عکس های منتخب از درگیری‌های پراکنده در سودان را می بینید.
اتحادیه پزشکان سودان از افزایش تعداد قربانیان و زخمی‌های درگیری‌های مسلحانه در این کشور خبر داد.
وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع بر ضرورت آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سودان تاکید کرد.
کریگ با اشاره به قدمت طولانی تنش‌های میان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع می‌گوید: «اماراتی‌ها به‌شدت ساده‌انگارانه فکر می‌کردند که می‌توانند حمدتی را کنترل کنند. ما می‌دانستیم که چنین بحرانی رخ می‌دهد، اما هیچ‌کس علی‌الخصوص آمریکا توجهی به این موضوع نکردند. روی آوردن آمریکا به امارات و عربستان برای حل این مشکل نشان می‌دهد که استراتژی بزرگ آمریکا در آفریقا رو به زوال است. آمریکایی‌ها حالا باید برخلاف میل‌شان به دو شریک خود در حاشیه خلیج‌فارس رو بیاندازند.»
با توجه به ذخایر طلای سودان که در بین کشورهای جهان در رتبه‌های بالا قرار دارد، برخی این مساله را در ناآرامی‌های این کشور دخیل می‌دانند.
درگیری‌های سودان که از هفته گذشته شروع شده است، زنگ خطر بین المللی را به صدا در آورده است. دلیل اهمیت سودان چیست؟ سودان نه تنها کشوری پهناور است - سومین کشور بزرگ آفریقا - بلکه در یک منطقه ناپایدار و از نظر ژئوپلیتیکی حیاتی قرار دارد. سودان در قسمت میانی رودخانه نیل قرار گرفته است. پایین دست نیل مصر و بالادست آن اتیوپی قرار دارد. هرگونه ناآرامی در سودان به احتمال زیاد فشار‌های خارطوم و قاهره به اتیوپی در مورد ترتیبات آبی رود نیل را مختل می‌کند.
تداوم درگیری‌ها در سودان، افزایش تعداد کشته‌ها در این کشور و آغاز عملیات خارج کردن اتباع فرانسه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات سودان است.
سودان تریبون در این باره گزارش داد که پس از گذشت چند ساعت از اجرای آتش‌بس در سودان، درگیری‌های پراکنده‌ای در خارطوم و ام درمان آغاز شده است.
رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که درگیری‌ها در سودان یک مسأله داخلی بوده و نباید در آن دخالت کرد.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه تن از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته شدند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه نفر از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته و زخمی شدند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه نفر از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته و زخمی شدند.
منابع خبری از قطع برنامه های تلویزیون دولتی سودان به علت درگیری های شدید میان نیروهای دو ژنرال خبر دادند.
منابع محلی سودان همزمان با تداوم درگیری‌های داخلی در مناطق مختلف این کشور، از افزایش شمار کشته‌های این درگیری‌ها به ۵۶ و شمار زخمی‌ها به ۵۹۵ نفر خبر دادند.
شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری ها در سودان شد.
منابع خبری صبح امروز از تشدید درگیری‌های مسلحانه در خارطوم پایتخت سودان و شهر مروی در جنوب این کشور خبر دادند.
منابع خبری صبح امروز از تشدید درگیری‌های مسلحانه در خارطوم پایتخت سودان و شهر مروی در جنوب این کشور خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ