به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه نفر از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته و زخمی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی حمله تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ را به‌شدت محکوم کردند.
یک مقام آگاه گفت: «منیره ترز بصیر، یکی از عناصر اصلی، با سابقه و دوتابعیتی شبکه تحدید نسل ایران که رابط اصلی شبکه معاند بین‌المللی با شبکه نفوذ داخلی بود و سال‌ها در قالب صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) پروژه‌های ضد جمعیتی را در کشور پیش می‌برد، در آبان ماه سال گذشته و همزمان با اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» توسط سازمان اطلاعات سپاه، جلب و به زندان اوین منتقل شد.
هلال احمر با امضای تفاهم‌نامه با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، فعالیت‌های آموزشی تازه‌ای در زمینه آموزش بهداشت باروری برای تیم‌های مامایی واحدهای درمان اضطراری و عموم مردم آغاز خواهد کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تصمیم داوطلبانه سوریه در خصوص اعطای مجوز ۶ ماهه استفاده سازمان ملل از گذرگاه باب الهوی، جهت اقدامات انسان‌دوستانه، استقبال کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از رأی اعضای سازمان ملل به ⁧ایران⁩ برای تصدی برخی مناصب در UN عصبانی است، گفت: چرخ زمان به نفع آمریکا و اسرائیل نمی‌چرخد.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه تن از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته شدند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه نفر از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته و زخمی شدند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد سه نفر از اعضای این سازمان در درگیری‌های روزهای گذشته سودان کشته و زخمی شدند.
اعضای سازمان ملل در نیویورک بر سر معاهده‌ای برای حفاظت از دریا‌های آزاد به توافق رسیدند. این توافق پس از ۴۰ ساعت مذاکره به دست آمد و به گفته مدیر این نشست "کشتی به ساحل رسید".
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر خود به ژنو جهت شرکت در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل با جمعی از ایرانیان و اعضای نمایندگی ایران در ژنو دیدار و گفتگو کرد.
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سه زن را به عنوان مسئول هدایت کار کمیته حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی در مورد ایران معرفی کرد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای و عادی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام افزود: امروز همانطور که انتظار می رفت، اعضای شورا بار دیگر حمایت خود را از احیای برجام ابراز کردند و اجرای کامل آن به عنوان تنها اقدام عملی خواستار شدند.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه E/2023/L.4 برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را قاطعانه رد و به شدت محکوم می کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش نویس رای منفی بدهند.
هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در امور غرب آسیا در گزارش ماهیانه خود خطاب به اعضای شورای امنیت تصریح کرد: توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و ادامه اشغالگری، درگیری ها را به نقطه انفجار رسانده است.
زیر امور خارجه کشورمان اخیرا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از عدم واکنش شورای امنیت به حادثه شیراز، گفت: عدم واکنش برخی از اعضای دائم شورا نشان داد آنها هنوز تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از اعضای شورای امنیت خواست ضمن حمایت از نیرو‌های پلیس هائیتی برای برخورد با باند‌های تبهکار، تحریم‌هایی علیه سرکردگان این باند‌ها اعمال شود.
ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا قدرت «وتو» اعضای دائمی این شورا را لغو کند.
وزارت خارجه روسیه از صادر شدن ویزا برای وزیر خارجه این کشور و برخی از اعضای هیئت همراه وی به منظور مشارکت آن‌ها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی اخیر علیه سفارت روسیه در کابل را به شدت محکوم کردند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که ایالات متحده هنوز به اعضای هیات روسیه برای حضور در مجمع عمومی این سازمان روادید نداده است.
آسوشتیدپرس گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست این شورا نتوانسته‌اند روی تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان توافق کنند.
مجمع عمومی سازمان ملل که سران کشورها، نخست وزیران و اعضای کابینه کشور‌های عضو را گرد هم می‌آورد، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ سپتامبر در نیویورک – مقر سازمان ملل – برگزار خواهد شد و طبق برنامه مقدماتی این رویداد، نماینده روسیه در تاریخ ۲۴ سپتامبر (مصادف با دوم مهر ماه) در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.
در این نشست که به درخواست فلسطین و پس از سه روز درگیری در غزه برگزار شد، تور وینسلند، فرستاده صلح سازمان ملل درامور خاورمیانه نسبت به عواقب «ویرانگر» درگیری‌ها در صورت از سرگیری آن هشدار داد و تأکید کرد که آتش بس فعلی "شکننده" است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ