در شبکه‌های اجتماعی عراق فیلم‌هایی از جاری شدن سیل در بسیاری مناطق و تخریب برخی ساختمان‌ها بر اثر شدت بارندگی منتشر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک عضو ائتلاف دولت قانون از ادامه مانع‌تراشی آمریکا در موضوع توانمندسازی دولت عراق در رفع نیازهای مردم این کشور به برق خبر داد.
منابع عراقی اعلام کردند که ارتش ترکیه مناطقی را در شمال عراق گلوله باران کرده است.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اخیرا در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه گفت که اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این گروهک‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه آن‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه خبر داد که این کشور به چارچوب توافقی برای تسویه بدهی خود به ایران رسیده است.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به وخیم شدن بحران برق در این کشور، اقدامات آمریکا را یکی از دلایل شدت گرفتن این بحران در سایه افزایش دمای هوا در عراق، توصیف کرد.
منابع امنیتی عراقی از اصابت هشت فروند موشک گراد به پایگاه نظامی «زلیکان» ترکیه در موصل خبر دادند.
دفتر ریاست پارلمان عراق از دستیابی به توافق اولیه با ترکیه برای تشکیل کمیته ای به منظور بررسی بحران آب بین دو کشور خبر داد.
دفتر ریاست پارلمان عراق از دستیابی به توافق اولیه با ترکیه برای تشکیل کمیته ای به منظور بررسی بحران آب بین دو کشور خبر داد.
منابع عراقی اعلام کردند که در پی بارش شدید باران، ادارات آموزش و پرورش استان‌های نجف و کربلا در عراق شیفت عصر مدارس را تعطیل اعلام کردند.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که راه حل بحران سیاسی کنونی عراق، بازگشت به میز گفتگو و مذاکره و کنار گذاشتن اختلافات با صداقت و امانت کامل است.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و حرکت به سمت مرزهای غربی کشور همچنین بارش باران در شمال کشور خبر داد.
نشست وزرای خارجه گروه تماس عربی درخصوص بحران روسیه و اوکراین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.
در شرایطی که چارچوب هماهنگی شیعی در عراق همچنان از محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد نخست وزیری حمایت می کند، تلاش ها برای ازسرگیری جلسات پارلمان آغاز شده است.
رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با سفیر روسیه در بغداد تأکید کرد که بحران سیاسی در کشورش قابل حل است به شرط اینکه اراده لازم برای حل مشکلات وجود داشته باشد.
نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: احتمالا روزهای آتی شاهد طرح چندین ابتکارعمل سیاسی برای حل بحران سیاسی خواهیم بود.
«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «باربارا لیف» معاون امور خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا روابط عراق و آمریکا و تحولات سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد.
یکی از اعضای ارشد جنبش صدر مستقر در بغداد می‌گوید که صدر خشمگین است. حائری راهنمای معنوی صدر بود. صدر بیانیه حائری را خیانتی قلمداد کرد که هدف از آن از بین بردن مشروعیت مذهبی وی به عنوان یک رهبر شیعه بود به خصوص در زمانی که با گروه‌های شیعه دیگر مخالف خود برای قدرت در حال نزاع بود.
بن‌بست سیاسی همچنان بر تحولات سیاسی این روزهای عراق غلبه دارد و هیچ کدام از ابتکارعمل‌ها و نشست‌ها منجر به راهکار مورد رضایت همه طرف‌های سیاسی نشده است.
رئیس ائتلاف الفتح عراق ضمن تاکید بر توقف خشونت و بکارگیری سلاح در این کشور، از گفتگو و تفاهم به عنوان راهکار حل بحران یاد کرد.
خطرناک شدن هر چه بیشتر تحولات عراق در مسیر وقوع بحران‌های ناخواسته همانند جنگ داخلی، همانند تمامی سال‌های بعد از ۲۰۰۳ ورود مرجعیت بالای شیعیان عراق یعنی آیت‌الله سید علی سیستانی به منازعات کنونی را در مقام سناریویی دیگر محتمل کرده است. آیت‌الله سیستانی با وجود عدم رغبت برای ورود به منازعات سیاسی، طی تمامی سال‌های بعد از فروپاشی حکومت بعث در ۲۰۰۳ نقشی بی‌بدیل را در پیشبرد امور عراق داشته است
نخست وزیر عراق امروز شنبه در سخنانی پیرامون بحران سیاسی در این کشور، تصریح کرد: بحران کنونی در عراق از طریق گفتگو و مذاکره قابل حل است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در خصوص آخرین تحولات این کشور گفت: با بستن مسیر مذاکره نمی‌توان بحران سیاسی عراق را حل کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که برای روز‌های پایانی هفته در غرب و جنوب‌غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی اظهار داشت: عراق نیازمند پایان بحران سیاسی و تشکیل یک دولت ملی و توانمند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ