یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید بپذیریم نقص و نارسایی هایی که در حوزه فرهنگ و ترویج حجاب اتفاق افتاده است را با توسل جستن به شیوه های امنیتی و انتظامی نمی توانیم جبران کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتفاقی که در حال رخ‌دادن است و احکامی که در این زمینه صادر می‌شود، برای تحقیر فرد است، نه تنبیه او. اما نباید فراموش کرد که این نوع مجازات‌ها -چه تنبیهی، چه تحقیری- به نتیجه‌ای نمی‌رسد. وقتی قاعده درست نباشد، نمی‌توان انتظاری هم از نتیجه آن داشت و درنهایت طراحان آن مجبور می‌شوند از مواضع خود کوتاه بیایند. مسئله این است که همین حکم‌های صادره، می‌تواند سلامت روان افراد را تحت‌تاثیر قرار دهد.
اتفاقی که در حال رخ‌دادن است و احکامی که در این زمینه صادر می‌شود، برای تحقیر فرد است، نه تنبیه او. اما نباید فراموش کرد که این نوع مجازات‌ها -چه تنبیهی، چه تحقیری- به نتیجه‌ای نمی‌رسد. وقتی قاعده درست نباشد، نمی‌توان انتظاری هم از نتیجه آن داشت و درنهایت طراحان آن مجبور می‌شوند از مواضع خود کوتاه بیایند. مسئله این است که همین حکم‌های صادره، می‌تواند سلامت روان افراد را تحت‌تاثیر قرار دهد.
این ثبت کردن تنها خشت اول کار بوده و رسیدگی‌ها و نگهداری بعد از ثبت اثر کار مهم‌تری بود که مغفول ماند. متاسفانه ما هیچ فکر دیگری در این زمینه نکردیم. درآن دهه آثار شاخص زیادی به ثبت رسیدند و در این بین از دهه ۷۰ آثار زیاد دیگری که بنا به عقیده برخی کارشناسان فاقد ارزش بودند هم ثبت ملی شدند. او معتقد است وزارت میراث فرهنگی باید یک برنامه‌ریزی برای آثار ثبت ملی داشته باشد از تهیه فرم و شنیدن درخواست مالکین این آثار تا بازدید‌های دوره‌ای برای دیدن آخرین تحولات این آثار که می‌تواند به نگهداری آن‌ها کمک کند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود؛ در این زمینه از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند.
آصفری می‌گوید: «معتقدم نباید در این زمینه نگران بود. امروز فهم و شعور مردم بالا رفته و می‌توانند اعتراضات خود را به صورت قانون‌مند عملیاتی کنند. اما متاسفانه بعضا اقدامات و اختلافاتی که برخی جریانات برانداز دارند، باعث ایجاد ناامنی می‌شود. این موضوع باعث شد تا برخی جریانات در دولت نگران باشند. اما نهایتا نهاد‌های دولتی باید مسوولیت این تجمعات را به عهده بگیرند. تا زمانی که ساختار احزاب در کشور ما ارتقا پیدا نکرده و قانون‌مند نشوند، این روند ادامه خواهد داشت.»
رئیس‌جمهور گفت: نباید دستگاه‌ها به بهانه تاخیر در تصویب لایحه حجاب و عفاف، اجرای تکالیف قانونی خود را در این زمینه را معطل کنند.
نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد، ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.
رئیسی با تاکید بر اهمیت تامین مالی و تخصیص به موقع اعتبارات گفت: نگاه دستگاه‌های مسئول در زمینه تامین مالی نیز صرفا نباید به بانک‌ها معطوف باشد، بلکه باید زمینه مشارکت مردم با تضمین سود و سرمایه در این بخش مورد توجه قرار گیرد.
دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید.
قالیباف تأکید کرد: ما می‌توانیم در صحنه منطقه‌ای و جهانی روابط خوبی با هم داشته باشیم و هر قدر کشور‌های منطقه با هم نزدیک باشند به نفع منطقه است و نباید اجازه داد کشور‌های فرا منطقه‌ای در این زمینه دخالت کنند.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و بحران‌های موجود که مجلس نیز در این زمینه دغدغه دارد، نباید طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستورکار قرار می‌گرفت.
اکنون دیگر نمی‌شود که دست بر سینه گذاشت و ندای صلی‌الله علیک یا فاطمه الزهرا (س) سر داد، اما در برابر کشف حجاب برخی افراد، ساکت ایستاد. عشق و محبت به وجود اقدس اهل‌بیت (ع) باید در مقام یک الگو برای مقاومت در مسیر حق زمینه بروز و ظهور پیدا کند و این مهم در زمانه کنونی به‌صورت مقاومت در برابر اصوات شوم عده‌ای مزدور و دشمن خدا و امام زمان (عج) واقعیت پیدا می‌کند.
جواد نکونام می‌گوید هیچ پیشنهادی برای سرمربیگری در تیم ملی به دستش نرسیده و کسی نباید به جای او در این زمینه مصاحبه، تایید یا تکذیب کند.
گروسی در ادامه گفت: در عین حال ما در زمینه برخی شفاف‌سازی‌ها از سوی ایران با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم [شفاف‌سازی] درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده توسط بازرسان ما که در اصل نباید در معرض هیچ گونه فعالیت هسته‌ای قرار می‌گرفتند. نیاز به شفافیت است.
وزارت اقتصاد نباید اهمال کاری خود را به دیگر دستگاه ها ارتباط دهد. آن‌هایی که به طور کامل به درگاه ملی مجوزها متصل شدند، چه تغییری در نظام صدور مجوزها ایجاد کرده اند که حال منتظر ادامه اتصال به درگاه ناقص مجوزهای کشور هستیم.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه فساد باید در ابتدای امر شناسایی شود، گفت: نباید اجازه داد زمینه رشد فساد فراهم شود و در نهایت امر با آن مقابله کرد، در چنین شرایطی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت‌: زمینه پیشرفت‌هایی که در لایه‌های بالای کشور شکل می‌گیرد، زمینه‌اش در آموزش و پرورش بوده است و نباید این مسئله را نادیده بگیریم.
قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش اشاره به پیشرفت نیروی هوایی ارتش در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین اظهار کرد: بحمدالله ارموز در جایگاهی قرار داریم که در زمینه هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی ۱۰۰ درصد رسیده ایم ولی نباید لحظه‌ای در این مسیر بایستیم چرا که یک لحظه ایستادن در این زمینه، عقب افتادن را به دنبال خواهد داشت.
وزیر فرهنگ گفت: دولت قبل اعتقاد به نظارت‌های پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و می‌گفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم؛ رئیس دولت می‌گفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس باید نسبت به رفتارهایی که فصل گذشته به تیمش لطمه زد تجدید نظر کند و به اصل خودش برگردد تا زمینه موفقیت سرخپوشان را بیشتر از قبل فراهم کند.
دستگاه‌ها طبق قانون باید نیازهای خود و مسیر صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها وارد کنند، به طوری که متقاضی از این سردرگمی موجود برای اخذ مجوزهای شروع کسب‌وکار در بیاید. استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور با رفع انحصارهای موجود در مجوزهای شروع کسب‌وکار اقدامی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار از کاهش قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی خبر داد.
نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد، نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد. نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد. اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ