وزارت اقتصاد نباید اهمال کاری خود را به دیگر دستگاه ها ارتباط دهد. آن‌هایی که به طور کامل به درگاه ملی مجوزها متصل شدند، چه تغییری در نظام صدور مجوزها ایجاد کرده اند که حال منتظر ادامه اتصال به درگاه ناقص مجوزهای کشور هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از دوازده سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه بر این باورند که در صورت اجرای این طرح، شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند؛ اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد، جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از 12 سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه معتقدند در صورت اجرای این طرح شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
وزیر اقتصاد گفت: ما در زمینه تسریع فرآیند واردات دارو و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی اگر از دستگاه‌های مجری پیگیرتر نباشیم، منفعل‌تر نخواهیم بود.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همان سال، میزان بدهی ۱۰شرکت دولتی، ۸۹درصد از کل بدهی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. می‏توان بخش مهمی از مشکلات شرکت‌های دولتی را به عدم الزام به شفافیت و ارائه آمار‌ها در سال‌های گذشته نسبت داد که سبب شده است مدیریت آن‌ها در زمینه عملکرد مالی، از کیفیت و کارآیی لازم برخوردار نباشد. در سال‌های گذشته، دسترسی به اطلاعات و آمار و ارقام این شرکت‌ها بسیار سخت بود تا جایی که حتی نمایندگان مجلس برای دسترسی به اطلاعات حداقلی از عملکرد آن‌ها مجبور بودند این موارد را مستقیما از طریق وزرای مربوطه پیگیری کنند. انتشار عمومی صورت‏های مالی این شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، یک اقدام مثبت در جهت شفاف‌سازی خواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گسترش همکاری های فیمابین خصوصا در زمینه های ترانزیت و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از ارائه اطلاعات همه اراضی این سازمان به وزارت اقتصاد برای ثبت در سامانه سادا خبر داد.
بنابر اعلام وزارت اقتصاد، ۹۸ درصد مجوزهای کسب و کار تا ۲۶ بهمن ماه به درگاه ملی مجوزها متصل شدند که نتیجه عملکرد دولت سیزدهم در زمینه تسهیل محیط کسب و کار در کشور است.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: هدف اصلی از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، افزایش بهره وری این شرکت‌ها و یا به عبارت دقیق تر، بهبود کیفیت حکمرانی دارایی‌های دولت است. در واقع، انتشار صورت‌های مالی زمینه اصلاح شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از ثبت تاکنون ۷۰ هزار و ۲۲۵ سند در سامانه سادا خبر داد و در عین حال تاکید کرد وزارت اقتصاد تاکنون هیچ‌گونه دسترسی به سامانه را به ما نداده است.
مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد از ثبت ۶۰۴ هزار ملک دولتی در سامانه سادا خبر داد و گفت: سازمان ملی زمین و مسکن بیش از ۵۰۰ هزار زمین دارد که در این سامانه ثبت نکرده است.
راه‌اندازی درگاه واحد صدور مجوزها ذیل درگاه ملی مجوزها، از اصلی ترین راهبردهای اصلاح نظام مجوزدهی و تحول در اشتغال‌زایی مبتنی بر رقابت‌پذیری و شفافیت خواهد بود که متاسفانه تاکنون پیشرفت جدی نداشته است
متولی راه اندازی درگاه ملی مجوز‌های کشور وزارت اقتصاد است، اما در عمل با وجود گذشت ده ماه از زمان رونمایی از این درگاه هنوز مشکلات در عمل باقی است. دبیر سابق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور معتقد است: وزارت اقتصاد باید در مقابل عملکرد خود در زمینه درگاه واحد تخصصی صدور مجوز پاسخگو باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: مجتمع‌های ترکیبی را در جزیره کیش با هدف اقتصادی کردن پروژه‌های گردشگری ایجاد می‌کنیم. پیشنهادمان این است که مناطق آزاد در این زمینه پایلوت شوند.
رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: وزارت اقتصاد جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت را با جدیت پیگیری کند.
رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: وزارت اقتصاد جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت را با جدیت پیگیری کند.
رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: وزارت اقتصاد جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت را با جدیت پیگیری کند.
وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشد که آخرین وضعیت دسته بندی مجوزها به چه شکل است و چرا نظام مجوزها تغییری نکرده است! وزارت اقتصاد به عنوان متولی این امر مسئول بهبود محیط کسب و کار در کشور است و در صورت تعلل دستگاه ها باید خود راسا برای اخذ مجوز ورود کند ولی متاسفانه در این زمینه وزارت اقتصاد اهمال کاری کرده است.
به گفته مدیر کل امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد؛ انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیربورسی، موجب تقویت فضای پرسشگری عمومی و افزایش مطالبات مردمی نسبت به پاسخگویی مدیران خواهد شد و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحب نظران حوزه‌های اقتصادی برای بررسی عملکرد هر یک از این شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می‌کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها نیفتاده و مسئولیت این موضوع مستقیم با وزارت اقتصاد است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می‌کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها نیفتاده و مسئولیت این موضوع مستقیم با وزارت اقتصاد است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه ها به استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوزها نیافتاده است و مسئولیت این موضوع مستقیما با وزارت اقتصاد است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: هنوز تعدادی از مفقودشدگان سیل امامزاده داوود پیدا نشده‌اند که از رئیس مجلس می خواهم به هلال احمر دستور دهد تا این موضوع را دنبال کنند.
بارش باران و وزش باد شدید تا پایان هفته

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ