مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد که این مهلت شامل بهره مندی از معافیت های مالیاتی نیز می شود.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، کلیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآورده­های نفتی مکلف به عرضۀ در سامانه نیما شدند.
دبیرکل کانون صرافان گفت: هم‌اکنون برخی صادرکنندگان در نرخ‌های ۴۴‌ـ۴۵ هزار تومان اقدام به فروش ارز در قبال واردات به شرکتهای تجاری می‌کنند که عملاً از نرخ مصوب مورد نظر بانک مرکزی هم بالاتر می‌رود.
رئیس سابق سازمان توسعه تجارت ایران از بازگشت یک تن شمش طلا به ازای تعهد ارزی صادرکنندگان طی ۳ ماه گذشته به کشور خبر داد.
مدیرکل دفتر صادرات گمرک در نشستی با وزیر میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی گفت: گمرک آماده همکاری با صادرکنندگان صنایع‌دستی است.
بهزاد لامعی، مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی گفت: صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستند.
عضو هیئت مدیره استقلال می‌گوید در جریان چند و چون بیانیه منتشر شده کانون مربیان فوتبال ایران علیه ریکاردو ساپینتو قرار نگرفته است.
مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از ارائه تسهیلات جدید در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان محصولات ایرانی به کشور افغانستان خبر داد.
معاون وزیر صمت گفت: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از دغدغه های صادرکنندگان است که رفع این مشکل از طریق واردات شمش طلا برای صادرکنندگان محصولات غیرخام و نیمه خام در دولت در دستور کار دولت است.
سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور موثر صادرکنندگان در بازارهای جهانی با رویکرد جهش صادرات ریل‌گذاری می کند.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ برای نمونه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ به عنوان نمونه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
امیر صباغ گفت: ایران سال ۲۰۲۲ با صادرات ۷ میلیون تن چدن و فولاد خام در مکان شانزدهم بزرگ‌ترین صادرکنندگان فولاد جهان قرار گرفت.
دلیجان- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مشوق‌های ویژه برای سرمایه گذاران گفت: صادرکنندگان صنایع‌دستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۱۴۰۰ فقط تا پایان آذر ماه سال جاری است.
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بسته‌های حمایتی برای صادرکنندگان از جمله گواهینامه صادرکننده برتر، ثبت کالای صادراتی، نشان ویژه صادرات، صادرکننده نمونه و... برای صادرکنندگان در نظر گرفتیم.
وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهد ارزی صادر کنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد خبر داد.
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب پیشنهاد کمیته اقدام ارزی مبنی بر حل مشکل ارزی تعهدات صادرکنندگان فاقد ارز سال ۱۳۹۷ در قالب مصالحه ریالی خبر داد.
صادرکنندگانی که در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صادرات داشته‌اند ولی هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند فقط تا فردا زمان دارند که نسبت به این موضوع اقدام کنند.
الزام صادرکنندگان مجوز به برگزاری هر ۳ ماه یکبار آزمون، تزریق ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح جهش تولید مسکن و معافیت درآمد اشخاص از سرمایه گذاری در اوراق صکوک از مهمترین اخبار اقتصاد کلان بود.
خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صادرکننده‌های مجوزهای کسب و کار باید هر سه ماه یکبار آزمون برگزار کنند.
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره‌های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.
تسهیلات بانکی سررسید شده صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی که عراقی ها مطالباتشان را پرداخت نکرده اند، برای یک سال دیگر تمدید شد.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ