معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد ترکیه بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات نانوفناوری ایران‌ساخت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مورایس آخرین تفکرات خود را برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.
وزیر تولیدات نظامی مصر از شرکت‌های ترک، دعوت کرد در بزرگترین رویداد نظامی در این کشور مشارکت کنند.
صفحه رسمی بزرگترین شبکه پخش کننده مسابقات ورزشی پرتغال مدعی شد که فنرباغچه مشتری جدی مهدی طارمی است.
بزرگترین و اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد شکایت‌هایی را علیه نحوه شمارش هزاران صندق رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ثبت و تنظیم کرده است.
پس‌لرزه‌ها بخشی از ته‌نشین شدن تدریجی پس از تغییرات بزرگ ناشی از بزرگ‌ترین زلزله است. بخشی از گسیختگی و افت تنش ممکن است این باشد که گسل دیگری که حدود ۵۰۰ سال استرس روی آن جمع شده بود نیز شکسته شود، این احتمالا همان چیزی است که باعث زلزله دوم، در ۶ فوریه ۲۰۲۳ در راستای گسل چارداک در جنوب البیستان شد و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷.۵ رخ داد.
شرکت ترکیش پترولیوم (TPAO) با کشف ذخایر نفت به میزان یک میلیارد بشکه، بزرگترین اکتشاف نفتی ترکیه در خشکی را انجام داد.
شاید بزرگ‌ترین غافلگیری و ایراد روز گذشته ترکیب استقلال، نیمکت‌نشینی ارسلان مطهری و حضور پیمان بابایی به‌جای او در ترکیب بود.
به نوشته فرانس ۲۴، بالغ بر ۳۰ درصد ترکیه را اقلیت علوی تشکیل می‌دهد که بزرگترین اقلیت دینی این کشور است و به گفته ناظران، قلیچدار اوغلو در منطقه «دیرسم» که به طور تاریخی ساکنان سرکشی در قبال حکومت مرکزی دارد به دنیا آمده است و اغلب ساکنان آن را علوی‌ها و کرد‌ها تشکیل می‌دهد و قلیچدار اوغلو مسیر دشواری را در اقناع رأی دهندگان اهل سنت خواهد داشت.
ناو هواپیمابر تی‌سی‌جی آنادولو به عنوان بزرگترین کشتی نظامی ترکیه، با حضور اردوغان در استانبول به فرماندهی نیروی دریایی تحویل داده شد.
وزرات دفاع ترکیه تصاویر ناو بومی TCG Anadolu را که بزرگترین ناو این کشور است،منتشر کرد.طول آن ۲۳۰ متر است؛ بیمارستان نظامی ۳۰تختخوابی، گنجایش حمل ۱۴۰۰نفر و ظرفیت نگهداری ۸ هلیکوپتر را دارد.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به مسائل مختلفی از جمله نگرانی‌های گسترده تل آویو در حوزه امنیت پرداختند.
دانشمند هلندی در پاسخ به سوال یکی از توییت‌ها درباره اینکه انتظار می‌رود زلزله‌ای جدیدی استانبول، بزرگترین شهر ترکیه را بلرزاند، پاسخ داد: «تعیین بازه زمانی زلزله بسیار سخت است، اما امیدوارم بتوانیم قادر به تعیین زمان زلزله قبل از وقوع آن باشیم».
اگرچه زلزله ترکیه زلزله مهیبی بود، اما دلیل اصلی تلفات بالا عدم کیفیت کافی ساختمان‌ها اعلام شد. بزرگترین گواه این مدعی آن است که در کشوری مانند ژاپن که کیفیت بسیار بالای ساخت‌وساز، مصالح استاندارد و روش‌های مدرن ساخت‌وساز استفاده می‌شود زلزله‌هایی با بزرگی‌های بیشتر نیز با کمترین تلفات تحمل می‌شود.
علی‌اف قصد دارد یک کریدور زمینی و ریلی که جمهوری‌آذربایجان را از سیونیک، جنوبی‌ترین استان ارمنستان، به بزرگترین منطقه نخجوان و ترکیه متصل می‌کند، احداث کند. اگر این کریدور احداث شود، ایران را از تنها همسایه مسیحی‌اش و حلقه وصلی حیاتی به‌سوی بازار‌های غربی، جدا می‌کند.
آمار صادرات زعفران نشان می دهد که در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۱۷۸ تن زعفران به کشورهای مختلف صادر شده که امارات بزرگترین مشتری و ترکیه زرنگ ترین مشتری این محصول صادراتی بوده اند.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
آمارها حاکی از آن است که روسیه در ماه اکتبر بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به ترکیه بوده است.
فعالان هشدار می‌دهند که نرخ ترک تحصیل در ترکیه به شکل بی سابقه‌ای در حال افزایش است، زیرا آسیب‌های اجتماعی ناشی از آشفتگی اقتصادی در آن کشور عمیق‌تر می‌شود.
بدون شک بزرگ‌ترین سورپرایز فهرست نهایی تیم ملی حضور علی کریمی، هافبک تیم کایسری‌اسپور ترکیه است که حتی در اردوی اتریش هم حضور نداشت.
بزرگترین حزب اسلامی الجزایر خواستار همکاری با کشورهای اسلامی به ویژه ایران و ترکیه شد.
شهروندان ترکیه از رجب طیب اردوغان در جریان شرکت در مراسم افتتاح بزرگترین پروژه مسکن تاریخ ترکیه در آنکارا، با سیلابی از گل پذیرایی کردند.
سرخ‌پوشان پایتخت برای دوئل حساس مقابل مس رفسنجان ۳ بازیکن خود را در اختیار ندارند و این مسئله باعث شده تا کادرفنی پرسپولیس کار دشواری برای چینش ترکیب مدنظرش داشته باشد.
روسیه با سهم ۱۵.۵ درصدی بزرگترین شریک تجاری ترکیه از نظر واردات است و از تامین کنندگان اصلی انرژی مورد نیاز ترکیه می‌باشد. در نتیجه، هرگونه رویکردی که روسیه در قبال قبوض انرژی ترکیه اتخاذ کند برای آنکارا مهم است، زیرا دولت ترکیه در تلاش است تا لیر را تقویت کرده و افزایش قیمت ارز خارجی را مهار کند.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید ترکیه، همراه با چین، روسیه و تغییرات اقلیمی، از چالش‌های مهم در عرصه بین‌المللی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ