بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، این دو موسسه برای تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان پلتفورمی را برای شرکت در فعالیت‌های جدایی طلبانه در سرزمین ایالات متحده فراهم کرده‌اند که به صورت جدی، نقض کننده اصل چین واحد و مفاد اطلاعیه‌های مشترک آمریکا و چین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت چین در واکنش به اقدام آمریکا و هلند اعلام کرد صادرات برخی از فلزاتِ موثر در ساخت ریزتراشه‌ها را کنترل می‌کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه چین در پاسخ به خبرنگاران درباره عبور ناایمن کشتی‌های آمریکایی و چینی از کنار هم در تنگه تایوان گفت این اقدام تحریک آمیز ابتدا از سوی طرف آمریکایی آغاز شد و بی پاسخ نمی‌ماند.
فناوری‌های جدید و نوآورانه مانند هوش مصنوعی اکنون به بستر مهمی برای رقابت سرسختانه میان چین و آمریکا تبدیل شده اند و در این مسیر، آمریکا با سلاح تحریم و چین با بومی سازی سعی در پیروزی دارد.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به اهمیت ابزاری دلار در اعمال تحریم علیه کشورهای جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به افول جایگاه اقتصادی دلار در جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که دولت آمریکا با تحریم، روابط دو کشور را متاثر می‌کند.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور شرکت‌های خود را در برابر رویکرد تحریمی آمریکا حفاظت خواهد کرد.
کنگره ملی خلق چین یک ژنرال این کشور را که از سوی آمریکا تحریم شده است به عنوان وزیر دفاع جدید تعیین کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد در صورت کمک نظامی چین به روسیه، این کشور مجبور به توسل به ابزار تحریمی خود علیه پکن می شود.
وزارت امور خارجه آمریکا از هشدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به چین درباره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین یا کمک به مسکو برای دور زدن تحریم ها خبر داد.
وزارت بازرگانی چین از وضع تحریم علیه دو شرکت بزرگ صنایع نظامی آمریکا خبر داد.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
چین می‌گوید در سازمان تجارت جهانی از آمریکا شکایت کرده است تا جلوی تحریم‌های صنعت تراشه را بگیرد. وزارت بازرگانی این کشور، آمریکا را تهدیدی برای اقتصاد بین‌المللی قلمداد می‌کند.
نماینده چین در سازمان ملل، عهدشکنی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران را عامل بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای وین دانست.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید به حسن نیت ایران در خصوص مذاکرت رفع تحریم ها پاسخ مثبت دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است؛ این تحریم‌ ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است؛ این تحریم‌ ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
آمریکا در حال برنامه ریزی برای اعمال تحریم های جدید علیه چین در ارتباط با تایوان است.
سه کشور چین، روسیه و ایران به عنوان بزرگترین دشمنان ایالات متحده به طور چشمگیری در حال متحد شدن هستند؛ پیوندی  که می تواند اهداف واشنگتن را تضعیف کند.
این تحریم‌ها در شرایطی مطرح می‌شوند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به تایوان سفر کرد؛ اقدامی که به گفته چین یک سیگنال اشتباه برای نیرو‌های طرفدار استقلال در این جزیره خودگردان ارسال می‌کند.
در ادامه بالاگرفتن تنش‌ها پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین چند مقام ارشد تایوان را تحریم کرد.
طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، واشگنتن، شرکت (Far East Cable)، بزرگترین تولیدکننده سیم و کابل چین را به علت نقض کنترل ‌های صادراتی آمریکا در ارتباط با محموله‌های ارسالی به ایران متهم کرد.
وزارت خارجه چین، سفر جنجال برانگیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را با تحریم وی پاسخ داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ