این تحریم‌ها در شرایطی مطرح می‌شوند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به تایوان سفر کرد؛ اقدامی که به گفته چین یک سیگنال اشتباه برای نیرو‌های طرفدار استقلال در این جزیره خودگردان ارسال می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واکنش خشمگین چین به سفر کوتاه مقام تایوانی به آمریکا نشان می‌دهد که روابط بین پکن و تایوان در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ اما چه شد که کار به اینجا کشید؟
چین با اشاره به سفر آخر هفته معاون رئیس تایوان به آمریکا، نسبت به «اقدامات قاطع و جدی» متعهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به‌سفر مقام جزیره تایوان به‌آمریکا گفت: چین قاطعانه با هرگونه تعاملات رسمی بین آمریکا و تایوان، به‌هر نام یا به‌هر دلیلی مخالف است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به‌سفر مقام جزیره تایوان به‌آمریکا گفت: چین قاطعانه با هرگونه تعاملات رسمی بین آمریکا و تایوان، به‌هر نام یا به‌هر دلیلی مخالف است.
یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک کشورش در مسیر گذر به آمریکای لاتین، با اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد و مواضع چین در مخالفت با این سفر را اغراق آمیز دانست.
وزارت خارجه چین امروز با ارسال یک یادداشت اعتراض آمیز به سفارت آلمان در پکن، به سفر مقام برلین به جزیره تایوان واکنش نشان داد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
در حالیکه تنش های میان آمریکا و چین بار دیگر بالا گرفته است، یک مقام ارشد پنتاگون راهی تایوان شده است.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد در آینده تایوان را هدف حمله قرار دهد.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن به پرواز بالون چینی بر فراز آمریکا که در نهایت توسط ارتش این کشور ساقط گردید، واکنش نشان داد.
مقامات تایوان چهار مقام نظامی را به ظن جاسوسی برای پکن بازداشت کرده و مدعی شدند که یک شبکه جاسوسی را منهدم کرده‌اند.
بلومبرگ مدعی شد چین مقام برکنار شده را برای دیدار با رییسی به ایران فرستاد.
سید ابراهیم رئیسی در دیدار هو، چون هوا معاون نخست وزیر چین با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال گسترش بوده است، گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
مقام دولت چین در واشنگتن ادعای اخیر دولت آمریکا را رد کرد و گفت پکن هیچ برنامه زمانی مشخصی برای الحاق شبه‌جزیره تایوان ندارد.
اختلاف نظر بین یکی از مقامات ارشد ناتو و سفیر چین در ایسلند درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تنش لفظی بین آنها منجر شد.
منابع چینی از سفر قریب الوقوع یک مقام ارشد این کشور به روسیه خبر دادند.
یک مقام تایوانی می گوید تایپه پس از هشدارهای پیاپی مجبور به شلیک به سمت پهپاد چینی شده است.
یک مقام ارشد کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: عبور کشتی‌های آمریکا از تنگه تایوان مطابق با سیاست چین واحد است!
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.
در ادامه بالاگرفتن تنش‌ها پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین چند مقام ارشد تایوان را تحریم کرد.
یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشور رزمایش نظامی دریایی و هوایی جدیدی در تنگه تایوان برگزار خواهد کرد. یک مقام آمریکایی دیگر نیز مدعی شده است که چین بیش از ۱۲ کشتی نظامی، در اطراف جزیره تایوان مستقر کرده است.
وزارت خارجه چین، یک مقام ارشد دولت لیتوانی را به دلیل نقض تمامیت ارضی خود در فهرست تحریم قرار داد.
در بحبوحه افزایش تنش‌های نظامی بین چین و تایوان، رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند صبح شنبه جسدِ معاون واحد تحقیق و توسعه وزارت دفاع این منطقه در هتلی کشف شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ