سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است؛ این تحریم‌ ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
لی هونگ فای از هنگ کنگ تنها داور زن بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ اولین قضاوت خود را در دیدار افتتاحیه انجام داد. روز شنبه تیم‌های ملی ژاپن و تایلند در ورزشگاه شش هزار نفری الغدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی ژاپن با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند سه بر صفر مقابل تایلند به پیروزی دست یافت. تیم ژاپن در این دیدار در سه ست متوالی و با نتایج ۲۵بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل تایلند به برتری رسید و نخستین پیروزی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد. جو مینگ از چین و لی هونگ فای از هنگ کنگ به‌عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ با حضور ۱۷تیم از امروز به میزبانی ایران در شهر ارومیه شروع شده و تا ۴شهریور ماه ادامه دارد.
چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و طبق پیش بینی PwC تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد. امروزه ۹۵ درصد از آیفون ها، آیپد‌ها و مک بوک‌های شرکت اپل در چین تولید می‌شوند. این کشور همچنین منبع حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ (۷۴ میلیارد دلار) بود. شرکت اپل نیز در حال نفوذ در هند است. در اوایل سال جاری، تیم کوک اولین فروشگاه خرده فروشی این غول فناوری را در کشور در بمبئی افتتاح کرد.
کمبود آب را نمی‌توان به تنهایی با یک نوع فناوری مهار کرد. روش‌های متعددی مانند استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی یا الگوریتم‌ها وجود دارد که مزایای گسترده‌ای برای مدیریت آب به ارمغان می‌آورد.
طبق برآورد‌های CSIS، ساخت هواپیمای C ۹۱۹، تا امروز حدود ۴۹ میلیارد دلار هزینه داشته؛ هرچند که تعیین دقیق رقم این هزینه غیرممکن است؛ چرا که داده‌های دقیقی درباره امور مالی COMAC در دسترس نیست. البته این هواپیما، اولین هواپیمای بومی کمپانی COMAC نیست؛ اما به دلیل ابعاد بزرگ C ۹۱۹، حالا این هواپیما در کانون توجه قرار گرفته است. هواپیمای C ۹۱۹، گنجایش ۱۹۲ مسافر را دارد و می‌تواند تا ۵۵۵۰ کیلومتر پرواز کند.
وزیر دفاع آلمان امروز در دیدار با همتای چینی خود از پکن خواست تا فورا با پرسنل سابق نیروی هوایی برلین قطع همکاری کند.
به گفته «وو یان‌هوا» (Wu Yanhua) طراح ارشد برنامه‌های اکتشاف اعماق فضای چین، این کشور قصد دارد خاک مریخ را در حدود سال ۲۰۳۰ به زمین بازگرداند. نام این ماموریت تیان ون ۳ است و سومین ماموریت در برنامه اکتشاف بین سیاره‌ای چین خواهد بود.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) می‌گوید که چین احتمالا تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای خواهد داشت.
تیم‌های آسیایی بیشتر از گذشته به استخدام سرمربیان اسپانیایی علاقه‌مند هستند و سرمربیان اسپانیایی هم بیشتر از همیشه به این پیشنهادات پاسخ مثبت می‌دهند.
رویترز به نقل از چند منبع مدعی شد که چین از ۱۶ تا ۱۸ آوریل، حریم هوایی شمال تایوان را خواهد بست.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد: امروز تا ساعت ۶۰ صبح، ۲۸ هواپیما و چهار کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف تایوان مشاهده شدند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به پکن گفت: ایران مواضع و ارتباطات مشترکی با چین دارد که متاسفانه تا به امروز در جهت ارتقای اقتصادی و تجاری استفاده نشده است.
سیاست وحشیانه حکومت چین در شین جیانگ خانواده‌های آن منطقه را از هم پاشیده است. برخی از زوج‌های متاهل تا به امروز دوباره یکدیگر را ندیده اند. پسران و دختران از والدین‌شان جدا شده‌اند و به آنان گفته‌اند که مامان و بابا در دوره‌های آموزشی شرکت کرده اند.
رئیس جمهور چین امروز در دیدار با همتای فیلیپینی خود در پکن گفت: پکن آماده است تا مذاکرات پیرامون اکتشاف نفت و گاز مشترک با فیلیپین را ازسر بگیرد.
وزارت خارجه‌ چین به دنبال وقوع حادثه روز گذشته در کابل، امروز به شهروندان خود توصیه‌ کرد تا هرچه زودتر افغانستان را ترک کنند.
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که اگر چین با همین سرعت کنونی ادامه داد تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود خواهد داشت.
چین، کشوری که بیشترین خرید نفت را از ایران دارد یعنی چیزی حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز، یکی از شرکای اقتصادی ایران در دوره تحریم است و روابط سیاسی حسنه‌‌ای نیز با تهران دارد؛ تاجایی که پکن هم به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران و هم قطعنامه شورای حکام رای منفی داد.
رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار امروز خود با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا از تأثیرگذاری پکن بر کره شمالی برای حل و فصل برنامه هسته ای پیونگ یانگ استفاده کند.
«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا امروز در دیدار با «شی جین پینگ» در حاشیه اجلاس سران گروه- ۲۰ از وی خواست تا تحریم‌ها علیه کشورش را لغو کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است؛ این تحریم‌ ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
طبق گزارش جدید چین تا ۲۰۳۲ میلادی در حوزه فضایی از آمریکا جلو می زند و قدرت برتر جهان می شود. این درحالی است که سرعت به کارگیری فناوری های نوین فضایی در چین ۵ تا ۶ بار سریع تر از آمریکا است.
طبق گزارش جدید چین تا ۲۰۳۲ میلادی در حوزه فضایی از آمریکا جلو می زند و قدرت برتر جهان می شود. این درحالی است که سرعت به کارگیری فناوری های نوین فضایی در چین ۵ تا ۶ بار سریع تر از آمریکا است.
وزیر خارجه سابق آمریکا (از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷) امروز اعلام کرد: آمریکا در آستانه جنگ با روسیه و چین بر سر مسائلی است که تا حدی خودش آن ها را ایجاد کرده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید حتی پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، همچنان باور دارد که چین تا دو سال آینده به این جزیره حمله نظامی نخواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ