ممکن است بیماری‌های زنان به دلایل مختلفی مانند باور‌های غلط فرهنگی و تابو‌های رایج کمتر از سایر بیماری‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ این درحالی است که زنان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ارتقای آگاهی درباره ابعاد مختلف سلامت آنان نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عادات غذایی خوب می توانند سلامت کودک را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که مشکلات مرتبط با سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت می توانند از اوایل دوران کودکی آغاز شوند.
تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی می‌تواند به کاهش درد‌های کمر و ناحیه پشت کمک کند. درد‌های مناطق تحتانی کمر معمولاً بیشتر طول می‌کشند و علت آن شاید ثبت درد در حافظه مغز باشد و علت این پدیده را باید در افکار شخصی و نگرش فرد بیمار به مقوله درد جست‌وجو کرد.
مشکلات ریتم قلب به ضربان‌های غیرنرمال قلب گفته می‌شود از جمله ضربان خیلی تند یا خیلی کُند قلب یا ضربان قلب با الگویی نامنظم. شایع‌ترین عارضه مربوط به ریتم قلب در بچه‌ها تاکی‌کاردی نام دارد که زمانی است که قلب خیلی تند می‌زند و نمی‌تواند پیش از انقباض، با خون پُر شود. علائم مرتبط با تاکی‌کاردی شامل تپش قلب، ضربان تند قلب، درد در قفسه سینه و سرگیجه‌هایی می‌شود که گاهی هستند و گاهی نه. اما این مسئله می‌تواند منجر به عارضه‌ای کُشنده به نام ایست ناگهانی قلب شود.
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی کودکان ترس و وحشت زیاد از مرگ یا بیماری خود یا عزیزان است. مثلا کودک از اینکه والدین خود را از دست بدهد، می‌ترسد و یا از اینکه به هر دلیلی دچار آسیب‌های جسمی شده و بمی‌رد، می‌ترسد.
این سازمان امروز (جمعه ۵ مه ۲۰۲۳) به طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس از این پس دیگر یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی جهانی نیست.
از آنجایی که تحقیقات جدید آلودگی هوا را با سرطان ریه و بیماری قلبی مرتبط می‌دانند در ادامه به راه‌هایی اشاره می‌شود که می‌توانیم از طریق آن از خود محافظت کنیم.
بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده، اما می‌تواند به مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل درد، بی‌اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.
بیماران دیابتی این پنج مواد غذایی را مصرف کنند تا بتوانند بیماری قندی خود را کنترل کنند.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری ماربورگ، در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی، اوگاندا و غنا ثبت شده است.
اگرچه مقامات بهداشتی اطمینان می‌دهند که تعداد موارد جدید و مرگ و میر مرتبط با سرطان مثانه در طول سال‌های اخیر اندکی کاهش یافته است، با این وجود خوب است که به یاد داشته باشیم این بیماری همچنان یک خطر بالقوه است و می‌تواند هر یک از افراد جامعه را مبتلا سازد. با این حال، به نظر می‌رسد که سالمندان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
وقتی ما سرعت غلبه سویه BA۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است، در حالی که از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت چشمگیری از مردم کشورمان نیز دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند و پیش بینی می‌شود، در یک تا یک و نیم ماه آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد و به اوج خود می‌رسد.
چاقی می‌تواند ۱۵ سال از طول عمر فرد را کم کرده و او را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تا ۵ برابر افراد عادی کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما حدود ۵ میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت را در ایران داریم که ۷ الی ۱۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ همچنین ۱۲ درصد از کل جمعیت ایران مستعد به بیماری دیابت هستند در نتیجه دیابت یک مشکل ملی است و نمی‌توان آن را کوچک شمرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرماخوردگی مربوط به آنفولانزای نوع A است. شیوع بیماری آنفولانزا چهار هفته زودتر شروع شده است و همین موضوع نیز پیش بینی شده بود.
شاخص توده بدنی، فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و استعمال سیگار از نظر بالینی با خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند.
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: بیماری سرخک با عوارض جدی نیز همراه است به گونه‌ای که حدود یک تا ۵ درصد موارد می‌تواند سبب مرگ بیمار نیز شود. مهم‌ترین عوارض این بیماری عفونت ریه، عفونت مغز، اسهال و نابینایی و اختلال شنوایی هستند. قبل از استفاده واکسن، بیماری در کلیه جوامع شاید بود و هر سه تا پنج سال به علت تجمع افراد حساس، همه‌گیری ایجاد می‌کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تدارک و برنامه‌ریزی ریشه کنی ۵ بیماری مهم دامی به عنوان انفجار خدمتی به دامداران کشور و آرام بخشی به آنها نام برد.
رییس سازمان دامپزشکی از ریشه کنی ۵ بیماری دامی تا دو سال آینده خبر داد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان برنامه ریشه کنی ۵ بیماری مشترک انسان و دام را اجرا می کند، گفت: رفع منع صدور محصولات طیور پس از ۶ سال به عراق موجب رونق تولید خواهد شد.
دکتر سید احمد طباطبایی: گاهی به عنوان تک علامت هم ممکن است علائم ظاهر شوند. شایع‌ترین علائم مشابه سرماخوردگی است و خوشبختانه برخلاف سایر سویه‌های کرونا، این سویه از بیماری ندرتا سبب درگیری ارگان‌هایی مانند ریه می‌شود. حتی ممکن است طول مدت علائم چند ساعت و یا نهایتا یک روز باشد، زیرا ایمنی بدن افراد پس از ابتلا یا تزریق واکسن متفاوت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ