مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: در سال گذشته مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی پرداخت و گفت: با انتشار صورت های مالی مدیران کارآمدتر انتخاب می شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیرات انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بر اعتماد سازی و اعتماد بخشی به مردم پرداخت.
با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته بانک شهر در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) مشخص شد که این بانک با جلب کامل اعتماد شهروندان و مشتریان شبکه بانکی ضمن تقویت جایگاه خود در شبکه بانکی کشور، در مسیر درست و اصولی بانکداری حرفه ای حرکت می کند.
قائم مقام مدیرعامل بانک شهر با اشاره به انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته این بانک در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، گفت: تحولات کاربردی، بنیادی و مهم در بانک شهر طی سال های اخیر توانسته آن را به عنوان بانکی موفق و قابل اعتماد در میان تمامی اقشار جامعه تبدیل کند.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همان سال، میزان بدهی ۱۰شرکت دولتی، ۸۹درصد از کل بدهی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. می‏توان بخش مهمی از مشکلات شرکت‌های دولتی را به عدم الزام به شفافیت و ارائه آمار‌ها در سال‌های گذشته نسبت داد که سبب شده است مدیریت آن‌ها در زمینه عملکرد مالی، از کیفیت و کارآیی لازم برخوردار نباشد. در سال‌های گذشته، دسترسی به اطلاعات و آمار و ارقام این شرکت‌ها بسیار سخت بود تا جایی که حتی نمایندگان مجلس برای دسترسی به اطلاعات حداقلی از عملکرد آن‌ها مجبور بودند این موارد را مستقیما از طریق وزرای مربوطه پیگیری کنند. انتشار عمومی صورت‏های مالی این شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، یک اقدام مثبت در جهت شفاف‌سازی خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: سال گذشته، مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای نخستین بار در کشور افتاد.
مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ‌دارایی: در سال گذشته مجموعاً 603 مورد صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی 1000 شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود. این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد. آخرین دوره از انتشار صورت های مالی سال 1400 شرکت های دولتی نیز انجام شد و 521 مورد دیگر نیز منتشر شد و در کل 1124 صورت مالی در معرض دید عموم قرار گرفت. بنابراین، 124 مورد بیشتر از آماری که وعده داده بودیم به انتشار صورت های مالی پرداختیم
عنبری در خصوص اینکه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای کدام اقشار اهمیت بیشتری دارد اظهار کرد که این صورت‌های مالی طبعا برای نخبگان، دانشگاهیان، اندیشکده‌ها و پژوشکده‌ها و بعد از ان هم برای عموم مردم اهمیت دارد و ما هیچ تاریکخانه و هیچ نقطه تاریکی در این دولت در برابر مردم نگه نخواهیم داشت.
شرکت‌های دولتی از تیررس نظارتی مجلس به دور هستند و همین موضوع هم سبب شده است که فساد و مشکلات عدیده‌ای به وجود بیاورند. در قانون بودجه ۱۴۰۱ حکمی برای شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی اضافه شد، ولی این حکم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شد.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمال تعجب حکم شفافیت‌زا و مهم در زمینه مقابله با فساد و ناکارآمدی از تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است و این امر سبب شده است که نمایندگان مجلس نسبت به بازگرداندن این حکم در کمیسیون تلفیق اقدام کنند.
مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: سال جاری طی دو فاز (مهر ماه و دی ماه) صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی که حسابرسی شده بودند منتشر شد، در فاز اول ۳۹۶ مورد و فاز دوم ۲۰۷ مورد (در مجموع ۶۰۳ مورد) صورت مالی شرکت‌های دولتی و تحت کنترل دولت غیربورسی در کدال انتشار پیدا کرد.
یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زمینه‌ی اصلاح آنها را فراهم و به نوعی یک مطالبه‌ی عمومی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم ایجاد می‌کند.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: هدف اصلی از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، افزایش بهره وری این شرکت‌ها و یا به عبارت دقیق تر، بهبود کیفیت حکمرانی دارایی‌های دولت است. در واقع، انتشار صورت‌های مالی زمینه اصلاح شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز صورت‌های مالی 207 شرکت دولتی را به صورت عمومی در کدال منتشر کرد.
برای دومین سال پیاپی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال منتشر شده است.
«انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها است که ادامه این وضعیت قدر مسلم به ورشکستگی آن‌ها ختم خواهد شد، از سوی دیگر این بحران بدهی دولت نیز می‌تواند، به یک بحران عمومی بدهی ختم شود؛ اگر قرار باشد، همین وضعیت ادامه پیدا کند.»
تغییر در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، انتشار صورت‌های مالی ۴۰۰ شرکت دولتی، نشست توسعه همکاری‌های کشورهای حاشیه خزر و ابلاغ بخشنامه بودجه از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان بود.
به گفته مدیر کل امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد؛ انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیربورسی، موجب تقویت فضای پرسشگری عمومی و افزایش مطالبات مردمی نسبت به پاسخگویی مدیران خواهد شد و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحب نظران حوزه‌های اقتصادی برای بررسی عملکرد هر یک از این شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
قرار بود هفته دولت جدیدترین صورت مالی‌های شرکت‌های دولتی منتشر شود؛ اما همچنان خبری از انتشار صورت‌های مالی نیست. علت این عدم انتشار صورت‌های مالی چیست؟
معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: در دو ماه اول امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۲۷۴ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد همراه شده است.
معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: در دو ماه اول امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۲۷۴ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد همراه شده است.
علی قربانی می‌گوید علاقه زیادی داشته تا در ترکیب فولاد زیر نظر جواد نکونام کار کند.
واریز سود سهام عدالت سرانجام از روز گذشته مورخه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و قرار است این سود به حساب بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالت واریز شود. در گفتگو با همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده ایم که اثر پرداخت سود سهام عدالت بر بورس چیست؟
نقشه‌ای که بی شک واکسیناسیون گسترده و وسیع در شکل گیری آن سهم بسزایی داشته است و تداوم آن هم در گرو تداوم استقبال از واکسیناسیون است که در تزریق دوز سوم، اوضاع مطلوبی ندارد و به همین تناسب، می‌شود حدس زد در دوز چهارم هم خوب پیش نخواهد رفت؛ مگر آنکه مسئولان دست به کار شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ