وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آماده توسعه روابط با مالی در حوزه دفاعی است و به این کشور در تجهیز نظامی کمک می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که مسکو همکاری‌ نظامی با آفریقا را توسعه خواهد داد.
معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه توسعه روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و بررسی کردند.
معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه توسعه روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و بررسی کردند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
رئیس‌کل بانک مرکزی از توسعه روابط پولی با روسیه سخن گفته و تاکی کرد: هر دو بر سر توسعه‌ی روابط پولی مشترک اتفاق نظر جدی داشتیم و بر همین اساس نقشه‌ی راه عملیاتی را تنظیم کردیم.
رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت برگزاری نشست «روسیه- جهان اسلام: مجمع کازان ۲۰۲۳»، بر تمایل مسکو به توسعه همکاری‌ با جهان اسلام تأکید کرد.
به گفته تحلیلگران امنیت سایبری، شرکت پروتی در روسیه، سخت افزار و نرم افزار برای کمک به دولت‌ها جهت نظارت بر ارتباطات خطوط تلفن، ایمیل‌ها و تراکنش‌های کارت اعتباری، از جمله موارد دیگر را توسعه می‌دهد. این شرکت با وزارت دفاع روسیه قرارداد دارد.
از نگاه آمریکایی‌ها، توسعه برنامه موشکی و پهپادی ایران در کنار افزایش همکاری‌های نظامی دفاعی ایران و روسیه موجب شده که موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام و یا حتی رسیدن به توافق جایگزین با ایران، به لحاظ سیاسی مقرون به صرفه نباشد. به این ترتیب می‌توان گفت که این شرایط ریسک وقوع بحران هسته‌ای میان ایران و آمریکا و حتی رویارویی نظامی را افزایش می‌دهد.
اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، فعالیت خط هوایی کارگو از خوزستان به روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص کشاورزی استان ضروری است.
اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، فعالیت خط هوایی کارگو از خوزستان به روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص کشاورزی استان ضروری است.
هیئت گمرکی ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های آموزشی بین گمرکات دو کشور تبادل نظر کردند.
مقامات آمریکایی گفته اند که پیش از این تهران، صدها پهپاد را به مسکو برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین داده است و دولت بایدن هشدار داده که روسیه و ایران در حال توسعه یک "شراکت دفاعی تمام عیار" هستند.
عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ضمن اشاره به تنوع صادراتی به روسیه، گفت: برقراری ارتباط مستقیم بین بانک های ایران و روسیه منجر به بهبود تسویه های مالی و ضمانت های مالی خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی و پولی ایران و روسیه از جمله مباحثی بود که در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه مورد تاکید قرار گرفت.
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش می توانند گشت‌زنی مشترک با روسیه در شمال سوریه را توسعه دهد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم؛ این موضوع برای ما نگران کننده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه به دنبال توسعه کیت‌هایی برای شناسایی ترمینال‌های استارلینک است.
مقام دولت روسیه تأکید کرد ایران یکی از کشورهای وظیفه‌شناس پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای است.
رئیس جمور روسیه و نخست وزیر عراق در گفتگویی تلفنی بر توسعه و گسترش روابط بین بغداد و مسکو تاکید کردند.
مدیرکل آسیای میانه قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل اکسپو سنتر روسیه از توسعه همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است، گفت: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این مهم بدون کار شبانه روزی محقق نمی شود.
دو غول فناوری روسیه به نام‌های یاندکس و وی کی قصد دارند همکاری‌های خود را با یکدیگر توسعه دهند و برخی دارایی‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند.
در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی تجاری-اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری‌های گسترده طرفین در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاکید شد.
معاون وزیر دفاع روسیه امروز در حاشیه دهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در دیدار معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: همکاری های نظامی مسکو و تهران با پویایی خاصی در حال توسعه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ