عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ضمن اشاره به تنوع صادراتی به روسیه، گفت: برقراری ارتباط مستقیم بین بانک های ایران و روسیه منجر به بهبود تسویه های مالی و ضمانت های مالی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با معرفی خوب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی های صادراتی به سرمایه‌گذاران واقعی، مناطق آزاد ایران تبدیل به بهشت سرمایه‌گذاری کشور خواهند شد.
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به تداوم همکاری پارک فناوری پردیس با مجموعه‌های بین‌المللی تاکید کرد: توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردیم تا نرخ سود بازرگانی واردات و همچنین مباحث تعرفه‌ای صادرات را متناسب با سیاست‌های تجاری و صنعتی مصوب کند.
رییس سازمان توسعه تجارت از احیای بازارهای صادراتی خبر داد و گفت: بازارهای شرق آسیا و آمریکا جنوبی به فراموشی سپرده شده که باید فعال شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین مذاکرات سازنده ای در خصوص توسعه همکاری های مشترک در صنعت خودرو با كشور ونزوئلا انجام شد، گفت: با نشست هاي صورت گرفته با طرف ونزوئلایی، قرار شد تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری طی ۵ سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گيرد.
عضوکمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات در گروه صنعتی ایران خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو و موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشور دانست.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: امنیت غذایی در اتصال با فناوری‌های زیستی به توسعه صادرات منجر می‌شود.
تبریز- آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم اقتصادی و صنعتی کشور بوده که ظرفیت های مهم صادراتی دارد و بدون شک شتاب توسعه تجارت خارجی این استان در سایه تأمین زیرساخت‌ها مقدور است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه الگوی ما برای تعریف کارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، گفت: سال‌های گذشته به موضوعات تولید و کار توجه نشده بود، از همین رو گروه خودروسازی سایپا برنامه‌های جامعی در خصوص کیفی سازی محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع بخشی به محصولات و صادرات خودرو، تدوین کرده که در راستای آن بتوان صنعت خودروی کشور را توسعه داد.
ما نمونه‌های موفقی مانند صادرات کاتالیست به روسیه، ساخت توربین‌های صنعتی و موارد دیگری را داریم که با اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی کشور به آن‌ها دست یافته ایم.
در حالی که تا چندی پیش ایران واردکننده فرش بود، حالا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به غرب آفریقا و شرق آسیا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
نماینده مجلس گفت: تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند در راستای دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز کشور بسیار راهگشا باشد و با کمک شرکت های دانش بنیان به سمت توسعه ی صادرات منابع نفت و گاز، فرآوری و بهبود زیرساخت ها گام برداریم و از خام فروشی فاصله بگیریم.
کارشناس انرژی گفت: سیاست‌هایی نظیر منوط کردن دریافت یارانه انرژی به توسعه زنجیره ارزش برای رهایی کشور از تله صادرات انرژی مجازی راهکار خوبی است. همچنین در کنار این موضوع باید تکنولوژی و تحقیق و توسعه به صنعت کشور وارد شود تا بتوانیم از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، فعالیت خط هوایی کارگو از خوزستان به روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص کشاورزی استان ضروری است.
اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، فعالیت خط هوایی کارگو از خوزستان به روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص کشاورزی استان ضروری است.
تجربه موفق تولید بار اول علاوه بر اشتغال‌زایی و در‌آمد زایی نیز برای کشور به ارمغان می‌آورند. این موضوع در نهایت به نفع صنایع بزرگ کشور نیز خواهد بود و موجب تقویت سیاست‌های صنعتی کشور و در نتیجه امکان‌بخشی برای توسعه زنجیره ارزش کشور خواهد بود.
کارشناس انرژی گفت: با توجه به رکودی که برای صنایع در اروپا پیش آمده است و با کاهش تولید صنایع انرژی بر روبرو شده است، فرصتی برای کشورهای دارای منابع مانند ایران به منظور توسعه بازارهای صادراتی شان ایجاد شده است.
مدیر صادرات و امور بین الملل گروه سایپا گفت: صادرات اقتصادی بر اساس شعار اصلی سایپا که تولید اقتصادی است امسال در دستور کار قرار گرفته و دستاوردهای خوبی را ایجاد کرده است.
اتاق تهران ضمن اشاره به اینکه در یک سال اخیر، ترکیب صادرات ایران به روسیه از محور محصولات کشاورزی به محصولات صنعتی تغییر کرده است؛ اقدامات راهبردی برای توسعه روابط با روسیه را پیشنهاد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی نشستی با خبرنگاران مولفه‌های توسعه در صنعت مس ایران را تشریح کرد و گفت: در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، سرمایه، توسعه منابع انسانی و بازار در تلاش هستیم ظرفیت تولید کنسانتره و مس کاتدی افزایش و صادرات رونق بگیرد.
اعلام جزئیات کشت فراسرزمینی، توسعه صادرات مرکبات، چالش های مرغداران و رسیدن میزان خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون تن از جمله مهم ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های خارجی مقیم ایران، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این گروه صنعتی، برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده در حوزه‌های مختلف عملکردی را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه صادراتی با برنامه توسعه صادرات در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت تشکیل شده است.
ندری با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک اول را به اقتصاد کشور در سالجاری وارد کرد، بیان داشت: با این اقدام شاهد افزیش قیمت‌ها در بازار‌های مختلف بودیم که به تبع آن تورم نیز افزایش یافت، طبیعتا این وضعیت به منفی شدن بیشتر نرخ بهره در اقتصاد کمک که بعد از آن نیز رالی هجوم برای تبدیل ریال به کالا‌های سرمایه آغاز شد که این موضوع سرعت گردش پول در اقتصاد را افزایش داد که این موضوع به افزایش بیشتر تورم دامن زد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ