اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوروز سال ۱۳۹۳ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری و آسیب به بنا‌های تاریخی میدان نقش‌جهان، ورود و تردد وسایل نقلیه به این مکان تاریخی ممنوع شد، ولی با این حال همچنان معضل تردد موتورسیکلت در سطح میدان همچون سال‌های گذشته به قوت خود باقی مانده است. ایجاد سروصدا، خطر تصادف و آسیب به گردشگران و ایجاد فضای بصری نامناسب از جمله مشکلاتی است که تردد موتورسیکلت در این میدان تاریخی به وجود آورده است. از نهاد‌های زیربط از جمله شهرداری اصفهان، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متولیان نگهداری از این میدان تاریخی هستند انتظار می‌رود برای حل مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی بودیم، البته این رقم مربوط به ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه است.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوروز ۱۴۰۲ بر اساس آمار رسمی، گردشگران نوروزی تا این لحظه استقبال بالایی از شهر آبادان داشتند.
گرگان- سواحل بندرترکمن در حاشیه خلیج گرگان در تعطیلات نوروز مملو از دسته های مختلف پرندگان است که فلامینگو آتشین یکی از پرطرفدارترین پرنده ها نزد گردشگران به حساب می آید.
ویدئویی از حمله مسافران نوروزی به خاک گران‌بهای جزیره هرمز در فضای مجازی خبرساز شده است. حمل خاک جزیره هرمز از سوی عده‌ای از گردشگران سبب از دست رفتن زیبایی‌های این جزیره رنگی می‌شود.
اصفهان- مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۱۹ میلیون نفر اقامت گردشگر نوروزی در سطح کشور تا صبح چهارم فروردین خبرداد.
اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ورودی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی از ۵۰ هزار نفر به شهرهای مختلف استان اردبیل گذشت.
رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای سال نو هر روز تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می شود.
سفر وزیر میراث فرهنگی به استان خوزستان، اعلام برنامه‌های تهرانگردی، باز شدن مراکز گردشگری پلمپ شده و توزیع بسته‌های سفر به مسافران ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کسب رتبه دوم کشوری این استان در زمینه تردد گردشگران نوروزی خبر داد.
مناطق ساحلی استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف کشور است.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از راه‌اندازی شبکه مجازی مسافر یار ویژه اطلاع‌رسانی به گردشگران نوروزی در پهنه استان اصفهان خبرداد.
ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲، بسته‌های نوروزی بین مسافران و گردشگران شهر تهران، توزیع می‌کند.
نوروزگاه ها و سیاه چادرها عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرهای کشور با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.
معرفی نوروز توسط شرکت دیزنی، بسته شدن مراکز گردشگری و وعده های متولیان برای پیگیری آنها و قول عدم افزایش نرخ در نوروز ۱۴۰۲ از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز کهن‌ترین جشن بشری است و سابقه آن با طبیعت گره خورده است.
رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی دارای مجوز، در نوروز ۱۴۰۲، آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: روی تعدادی از شهرهایمان که پر مسافر هستند بررسی کردیم و شهرهای مکمل برای سفر گردشگران معرفی شده است.
مشهد _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیت اقامت نوروزی برای ایام پیش رو در استان نسبت به مدت مشابه یکسال قبل به میزان ۲۶ درصد رشد دارد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های نوروز خوانی به عنوان یکی از آیین‌های کهن نوروزی مازندران مانند سال‌های گذشته در دستور کار است، ادامه داد: این مراسم در نوروزگاه‌ها به همراه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۲۲ شهرستان انجام خواهد شد.
دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت خریداری می‌کنند درباره فعالیت افراد کلاهبردار و غیرمجاز در فضای مجازی هشدار داد.
معاون گردشگری کیش از اختصاص شناور برای گردشگران تا نوروز در جزیره «هندورابی» خبر داد.
وزیر میراث فرهنگی گفت: تهران در حوزه گردشگری رشد چشمگیری داشته است و ۸۰ درصد مراکز اقامتی پایتخت در نوروز اشغال شده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ