رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی دارای مجوز، در نوروز ۱۴۰۲، آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واعظی دبیر نظارت بر اماکن میراث فرهنگی دادسرای مرکز استان اعلام کرد: یک واحد بومگردی در منطقه الولک به علت برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب پلمب و برای تشکیل پرونده قضایی این واحد متخلف اقدام شد.
مشهد ـ معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۶۹ موافقت اولیه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی صادر شده است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: در ستاد خدمات سفر درباره موضوعات مختلفی از جمله اعطای تسهیلات کم بهره به سفرهای خانوادگی تا اقامت رایگان در بوم گردی‌ها تصمیم گیری شده است.
سرخه - فرمانده انتظامی سرخه از پلمب یک اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان به علت عدم رعایت قانون عفاف و حجاب خبر داد .
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ارائه تخفیفات ۱۰ تا ۲۰ درصدی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های استان به مسافران و گردشگران در دهه امامت و ولایت خبر داد.
«مازیار آل‌داوود» مالک اقامتگاه بوم‌گردی آتشونی در روستای تاریخی گرمه شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان به عنوان چهره ملی در بخش تنوع فرهنگی ایران معرفی شد.
معاون گردشگری کشور گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محل تلاقی سه مأموریت وزارتخانه هستند و این ظرفیت با تولید و انتشار محتوا قابل ارائه و نمایش است.
رئیس جامعه بوم گردی ایران گفت:حضور در نمایشگاه‌های خارجی یکی از درخواست‌های ما است و خوشبختانه در نمایشگاه روسیه اولین قدم برای حضور بوم‌گردی‌ها برداشته شد.
اعلام عدم افزایش نرخ بلیت موزه ها، گلایه های مدیرتئاترشهر، عدم همکاری ایرلاین ایرانی برای پرواز کنیا،تفاهم بوم گردیها و صنایع دستی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
تفاهم نامه همکاری مشترک میان جامعه انجمن‌های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی امضا شد.
رئیس جامعه انجمن‌های اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: اگر طرح ارزیابی بوم گردی‌ها که دستورالعمل آن دی ماه به وزارت میراث فرهنگی داده شد، تصویب و اجرا شود؛ در تعیین نرخ اقامت‌ها تاثیر می‌گذارد.
رئیس جامعه بوم گردی ایران گفت: حداقل نرخ اقامت در بوم گردی های مجوز دار ۱۲۰ و حداکثر ۵۰۰ هزار تومان بابت یک شب اقامت در اتاق با صبحانه برای هر نفر است اما نرخ بیشتر تخلف محسوب می شود.
ورود چینی‌ها به ایران، نامه درخواست وزیر راه از دبیر هیات دولت، پیشنهاد نرخ دستمزد راهنمایان، کاهش ۵۷ درصدی اشغال بومگردی ها در عید ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
در جریان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در حالی شاهد رشد هفت درصدی سفر به استان تهران هستیم، که قیمت اماکن اقامتی به ویژه بوم‌گردی‌ها در این استان سفر به فلک کشیده و این اقامتگاه‌ها هم لاکچری شده است.
رئیس جامعه بومگردی‌های استان بوشهر درباره وضعیتی که برای مسئولان بومگردی‌ها پیش آمده، گفت: برخی اقامتگاه‌های بومگردی، ناچار به فروش اقامتگاه یا برخی تجهیزات‌شان شده‌اند تا بتوانند وام‌ها یا تسهیلاتی که گرفته‌اند را پرداخت کنند. از همه این‌ها گذشته، هربار که برای خرید مواد غذایی برای این اقامتگاه‌ها می‌رویم با افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها مواجه می‌شویم.
مشهد ـ مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: یازدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان چناران در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.
لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین، به حمایت از هم تیمی مغضوب خود یعنی لائوتارو مارتینز پرداخته است.
مشهد ـ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی پیشرو در توسعه بومگردی و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است.
عزت‌الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری، ایران‌هراسی را مهم‌ترین مسأله گردشگری ایران دانست و گفت:‌ در کشور ما اینگونه موضوعات مانند «مار و پله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش به پله اول برمی‌گردی!
عزت‌الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری، ایران‌هراسی را مهم‌ترین مسأله گردشگری ایران دانست و گفت:‌ در کشور ما اینگونه موضوعات مانند «مار و پله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش به پله اول برمی‌گردی!
بجنورد- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: وظایف خود در حوزه نظارت بر بومگردی‌ها را انجام می‌دهیم اما بهتر است در این اماکن نظارت عمومی و مردمی انجام شود.
ستاره سابق استون‌‌ویلا به جک گریلیش، بازیکن این روزهای منچسترسیتی که پیشتر در ویلا بازی می‌کرد، هشدار داد اگر امسال عملکردی بهتر نداشته باشد ممکن است به تیم سابقش برگردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ