اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ورودی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی از ۵۰ هزار نفر به شهرهای مختلف استان اردبیل گذشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آب و هوا، غذا‌های خوش طعم و عطر محلی، آداب و رسوم مردم و همچنین، بازار‌های قدیمی در این شهر، در کنار دیگر دیدنی‌های جذاب و زیبا، بر جذابیت سفر به اردبیل افزوده است. وجود موزه‌های متنوع و خانه‌های تاریخی در اردبیل، بخشی از فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین را نشان می‌دهد.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیت‌ها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشور‌ها نیز به ویژه از قاره‌ها و مناطق دوردست محدود بوده است.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: شمار گردشگرانی که از کشور افغانستان به ایران سفر می‌کنند، افزایش یافته و تعداد پرواز‌های ما و افغانستان زیاد شده است. اکنون رویکرد حوزه گردشگر ورودی از افغانستان به ایران تغییر کرده و شاهد ورود گردشگران لاکچری افغان به ایران با رویکردی متفاوت با آنچه در گذشته در حوزه گردشگری بین ایران و افغانستان شاهد بودیم، هستیم.
معاون گردشگری کشور از کاهش قابل ملاحظه گردشگران ورودی از کشور آذربایجان خبرداد ولی در عین حال پیش بینی کرد امسال با گشایش‌های سیاسی در روابط با عربستان، شاهد رشد بازارهای گردشگری جدید باشیم.
نوروز سال ۱۳۹۳ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری و آسیب به بنا‌های تاریخی میدان نقش‌جهان، ورود و تردد وسایل نقلیه به این مکان تاریخی ممنوع شد، ولی با این حال همچنان معضل تردد موتورسیکلت در سطح میدان همچون سال‌های گذشته به قوت خود باقی مانده است. ایجاد سروصدا، خطر تصادف و آسیب به گردشگران و ایجاد فضای بصری نامناسب از جمله مشکلاتی است که تردد موتورسیکلت در این میدان تاریخی به وجود آورده است. از نهاد‌های زیربط از جمله شهرداری اصفهان، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متولیان نگهداری از این میدان تاریخی هستند انتظار می‌رود برای حل مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
با توجه به‌عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی برخی گردشگران در تنگه کافرین بازدید و ورود به این منطقه گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از مخالفت آژانس داران با دریافت نرخ دلاری از گردشگران ورودی به ایران خبر داد و گفت: این اقدام، یک رانت برای عده‌ای از ذی نفعان است.
اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌های مشترک اکو گفت: ۷۴ مکان تاریخی و طبیعی کشورهای عضو اکو آماده ورود گردشگران با جذابیت‌های بسیار بالا است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به دلیل عدم همکاری دولت باکو و بستن مرزهای زمینی، مشکلاتی در ورود گردشگران این کشور به ایران ایجاد شده است.
معاون گردشگری گفت: طبق همکاری انجام شده با سازمان توسعه، جایزه صادراتی گردشگری ویژه آژانس‌هایی که در زمینه ورود گردشگران به کشور فعالند پس از گذشت ۱۳ سال احیا شده و امسال پرداخت می‌شود.
ورود مسافر از چین به ایران بعد از آرام گرفتن موج جهانی کرونا، سرعت گرفته است.
اصفهان- معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: امسال مناطق حفاظت شده استان در روز طبیعت پذیرای گردشگران و علاقه مندان به حیات وحش است و منعی برای ورود وجود ندارد.
اصفهان- معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: امسال مناطق حفاظت شده استان در روز طبیعت پذیرای گردشگران و علاقه مندان به حیات وحش است و منعی برای ورود وجود ندارد.
گردشگرانی که از اوکراین بازدید می‌کردند می‌توانستند یک تور کوتاه در چرنوبیل رزرو کنند زیرا تصور می‌شود مدت کوتاهی که در معرض تشعشعات سپری می‌شود، مضر نیست.
گردشگرانی که از اوکراین بازدید می‌کردند می‌توانستند یک تور کوتاه در چرنوبیل رزرو کنند زیرا تصور می‌شود مدت کوتاهی که در معرض تشعشعات سپری می‌شود، مضر نیست.
با وجود تبلیغات منفی علیه ایران در سایت‌های سفارتخانه های خارجی؛ ایران همچنان مقصد گردشگران روس است.
دولت فنلاند با صدور قطعنامه ورود گردشگران روسی به این کشور را ممنوع کرد.
سفارت فنلاند در مسکو گزارش های رسانه ای در خصوص ممنوعیت کامل ورود اتباع روس به اتحادیه اروپا را نادرست ارزیابی کرد.
بجنورد- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به عدم توزیع مناسب پروازها در کشور، گفت: اکنون مشکل جدی تأمین اتوبوس و پرواز برای گردشگران خارجی و یا داخلی داریم.
مدیر پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری نجف گفت: هدف اصلی از مشارکت شرکت های ایرانی در پاویون ویژه ایران در نمایشگاه گردشگری نجف، افزایش ورود گردشگران عراقی به سراسر ایران
اقدام جهت تسهیل ورود گردشگران عراقی به ایران در میز تخصصی گردشگری ایران و عراق معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بررسی و مصوبات اجرایی مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
ممنوعیت ورود گردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز گفت: به درخواست مردم روستا و تصویب در شورای اداری شهرستان، روزهای عاشورا و تاسوعا ورودی گردشگران و مسافران به این روستا ممنوع شد.
بورس فردا در حالی آغاز به کار خواهد کرد که ده خبر مهم می‌توانند بر روی روند آن تاثیرگذار باشند. یکی از این خبرها، خبر افزایش عمق مظنه‌ها از ۵ نماد به ۲۰ نماد می‌باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ