روستاییانِ آلوده در دسته‌های صدتایی به خیابان‌ها می‌آمدند و با ریتمِ موسیقی‌ای که هیچ‌کسِ دیگری جز خودشان نمی‌شنید، بدن‌های‌شان را به حرکت در می‌آوردند. حالا این حرکاتِ تنشی و پیچ‌وتاب خوردن‌ها رقص بود یا چیز دیگری، آن‌هایی که دچارش شده بودند در حالتِ خلسه بودند و کنترلی بر بدن‌های‌شان نداشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این حملات تا سال ۱۹۴۱ ادامه یافت و همه گیری حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم گسترش یافت، زیرا ریشه کنی آن تنها در سال ۱۹۴۷ کامل شد. در تمام این سال ها گزارش شد که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در اثر طاعون بوبونیک جان خود را از دست دادند.
رضا درویش که همیشه در تلاش بوده رابطه نزدیکی با پیشکسوتان باشگاه داشته باشد، اکنون با گلایه یکی از پیشکسوتان مواجه شده است.
این سوسک که از جنسِ خرطوم‌داران است، به شکلِ یک «یک خارپشتِ دریایی با ماسک پزشکِ طاعون» یا «خرچنگی که قدری بدن‌اش کشیده‌تر شده است» توصیف شده و دانشمندانِ نامِ Acicnemis ryukyuana را روی آن گذاشته‌اند.
پیشکسوت فوتبال خوزستان از وضعیت کنونی تیم‌های این استان ابراز نگرانی می‌کند و امیدوار است هرچه زودتر تکلیف سرخابی‌ها در لیگ برتر مشخص شود.
تصور دانشمندان بر این است که گونه طاعون که به اواخر عصر نوسنگی و عصر برنز بازمی‌گردد، به احتمال زیاد در حدود سال ۴۸۰۰ پیش از میلاد توسط انسان‌هایی به اوراسیا آورده شده و از آن‌جا به اروپای مرکزی و غربی راه یافته است.
پاندمی کرونا فقط شیوع یک بیماری جسمی نبود. حادثه‌ای بزرگ بود که بشر را در سراسر کره خاکی زمین گیر کرد. کرونا مثل طاعون قرون وسطی بود که همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روانی، فردی و خانوادگی مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد.
یک اتفاق عجیب در جام جهانی باعث جلب توجه رسانه ها شده، هواداری که باعث شکست تیم های جام جهانی می شود.
بد نیست بدانید آلبر کامو خالق آثاری همچون «بیگانه» و «طاعون» از کودکی عاشق فوتبال شده بود، شباهت‌هایی را بین این ورزش، ماهیت انسان، اخلاق و هویت شخصی می‌دید و باور داشت سادگی در فوتبال با پیچیدگی‌های تحمیل‌شده از سوی مقاماتی مثل دولت و کلیسا در تضاد است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب شکارممنوع مره قم به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یابد
جامعه ایرانی در دوره قاجار از لحاظ بهداشتی وضعیت چندان مطلوبی نداشت و مردم اغلب با بیماری‌های فراوانی مانند کچلی، سرخک، آبله، طاعون، وبا و... و. دست‌وپنجه نرم می‌کردند. بیماری‌هایی که اغلب کودکان به آن مبتلا می‌شدند و با عوارض آن در بزرگ‌سالی زندگی می‌کردند؛ عوارضی مانند نابینایی، ناشنوایی و آبله‌رویی که همگی آن‌ها عواقب اجتماعی داشت و باعث اضافه شدن باری بر دوش جامعه می‌شد.
ویرانی ناشی از پاندمی طاعون چنان اثر ژنتیکی باورنکردنی را بر بشریت برجای گذاشت که پس از گذشت نزدیک به ۷۰۰ سال هنوز بر سلامت ما تاثیر می‌گذارد.
اصفهان- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اعتبارات این سازمان مکفی نیست و نیاز است وضعیت دامپزشکی استان به عنوان یک دستگاه سلامت محور مورد توجه باشد.
در دوران قاجار به جز وبا و طاعون، گاهی سایر بیماری‌های مسری هم بلای جان سکنه تهران می‌شد، یکی از این بیماری‌ها «تب نوبه» بود. گفته می‌شود علاج این بیماری «گنه گنه» بوده است و گاهی آنقدر شدت می‌گرفته و تقاضای برای این دارو بالا می‌رفته که موجب نایابی آن می‌شده و سودجویان هم به دنبال گران فروشی و تقلب دارو بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ