تربت حیدریه ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: اربعین فصل بیداری جامعه اسلامی و حرکت جامعه شیعیان جهان یک حرکت هویت بخش، وحدت آفرین و دشمن ستیز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در عراق گفت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا همکاران ما در بخش کنسولی آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران اربعین هستند.
سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی را تولید و عرضه کرد.
فصل گرم سال است و در راهپیمایی اربعین ممکن است، گردوغبار و طوفان شن به وجود بیاد، به همین دلیل، راهکارهایی برای حفظ سلامت در گردوغبار و طوفان مهم است.
شورای فقهی بانک مرکزی در بررسی مجدد تسهیلات اربعین، ضمن تایید جواز شرعی استفاده از عقد مرابحه برای پرداخت تسهیلات اربعین، شرط سپرده گذاری قرضی برای پرداخت تسهیلات را خلاف شرع اعلام کرد.
اصفهان-مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: امسال فروش بلیت در ایام اربعین صرفا از طریق دفاتر خدمات مسافری و آژانس‌های هواپیمایی است و هیچ گونه بلیتی به مقصد عتبات در فرودگاه عرضه نخواهد شد.
در مراسم پیاده روی اربعین هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند و افراد با ملیت های مختلف در این مراسم شرکت میکنند.
روزهای منتهی به اربعین بسیاری از مرزهای ایران حال و هوای اربعینی داشت اما مرز دوغارون، گذرگاه زائران افغانستانی، خالی از رنگ و بوی اربعین بود.
روزهای منتهی به اربعین بسیاری از مرزهای ایران حال و هوای اربعینی داشت اما مرز دوغارون، گذرگاه زائران افغانستانی، خالی از رنگ و بوی اربعین بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با قدردانی مجدد از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی، گفت: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
رهبر انقلاب، فرمودند: اربعین پرچم سربلند حسین بن علی (علیه السلام) است. اربعین امسال از همه‌ِی سالها، از همه‌ی دوران تاریخ، باشکوهتر و معظم‌تر انجام گرفت.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی (ع) یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تعداد زائرانی که امسال از ایران به اربعین آمدند بیش از تصورات ما بود.
اربعین میادین میوه و تره بار تعطیل هستند
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مناسک عظیم اربعین، آمیختن شئون مختلف زندگی مردم با دین و ارزش‌های دینی را از جمله این ظرفیت‌ها عنوان کرد.
در مراسم اربعین تمامی افراد دست در دست یکدیگر میگذارند و به هر شیوه ای که میتوانند به زائران امام حسین خدمت رسانی میکنند.
اربعین با توجه به بستر آماده آن فرصتی زیبا برای عملیاتی کردن فلسفه حقیقی روز قدس و تبیین جایگاه فلسطین در منطقه و آینده جهان اسلام است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشریت است که هیچ نظیری در جهان ندارد.
روز اربعین حسینی امسال در ایران و عراق در یک روز ، یعنی شنبه بیست و ششم شهریور ماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه مردم عزیز هم پیش از روز اربعین و هم بعد از آن می‌توانند به این سفر مشرف شوند، ادامه داد: در تمام مرز‌ها از جمله مرز خسروی امکانات خوبی فراهم شده؛ لذا از مردم می‌خواهیم از این امکانات استفاده و به تناسب جغرافیای کشور از گذرگاه‌ها عبور کنند.
وی با بیان اینکه مردم عزیز هم پیش از روز اربعین و هم بعد از آن می توانند به این سفر مشرف شوند، ادامه داد: در تمام مرزها از جمله مرز خسروی امکانات خوبی فراهم شده لذا از مردم می خواهیم که از این امکانات استفاده و به تناسب جغرافیای کشور از گذرگاه ها عبور کنند.
مسئول کمیته فرهنگی بانوان ایران و عراق گفت: اربعین امسال به دلیل ویژگی‌های خود از جمله گرما و…، نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، بنابراین نمی‌توان این اربعین را با سال‌های قبل مقایسه کرد.
کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ