با ما همراه باشید تا تعدادی از بزرگترین مهندسان را بشناسیم. البته این فهرست تنها تعدادی از بزرگترین مهندسان تاریخ را برمی‌شمارد و فهرستی جامع نیست. همچنین از آنجایی که نمی‌توان امتیاز و جایگاه دقیق و مشخصی به هر اختراع و ابتکار داد، این فهرست ترتیب خاصی ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس، در نشست علنی فردا (یکشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی، خبر داد.
سوپرگوپی «Super Guppy» هواپیمای باری منحصر به فرد ناسا است. این هواپیما به تنهایی ۴۰ تن وزن دارد و قادر است بار‌هایی با ۲۴ تن وزن را با خود حمل کند. ابعاد فضای بار این هواپیما ۷.۶ متر عرض، ۷.۶ متر ارتفاع و ۳۳.۸ متر طول است.
مصرف سرانه هر فرد ۳۷ تا ۴۰ کیلوگرم برنج است که باتوجه به آمار جمعیت سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن برنج وارد شود.
محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص سقوط بالگرد وزیر ورزش گفت: این بالگرد ۴۰ نفر ظرفیت دارد و می‌تواند تا ۴ تن حمل و نقل کند.
کمیساریای عالی امور پناهندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها و خشونت در سودان، تاکنون ۴۰ هزار تن از اتباع غیر سودانی خارطوم، پایتخت سودان را ترک کرده‌اند.
اهواز - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است.
محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آئین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.
در جریان تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن انواع کالا در ۱۱ ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شاخص‌های عملیاتی بندر بهبودهای قابل‌توجهی یافت.
اهواز - سرپرست معاونت بندری اداره کل بنادر خوزستان گفت: در جریان تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن انواع کالا در ۱۱ ماهه سال جاری در بندر امام خمینی (ره)، شاخص‌های عملیاتی بندر بهبود یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از توزیع اقلام ضروری بین ۴۰ روستای محاصره در برف خبرداد.
بر اساس آخرین بروزرسانیِ مقام‌های ترکیه، طی ۲۴ ساعت اخیر، ۹ نفر دیگر از زیر آوار نجات یافتند، اما در حال حاضر بیشتر تمرکز نیرو‌های امداد و نجات بر رساندن غذا و تامین سرپناه برای مردمی است که در سرمای شدید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در شهرستان آبیک استان قزوین، واحد ۶۰۰۰ رأسی دام سنگین شرکت محیا را افتتاح کرد. این واحد سالانه ۴۰ هزار تن شیر و ۷۵ هزار تن خوراک دام تولید می‌کند.
۷۲ نفر مسافر از جمله ۲ کودک و ۴ تن از خدمه پرواز و ۱۰ مسافر خارجی شامل ۵ هندی، ۴ روسی، یک ایرلندی، ۲ شهروند کره جنوبی، یک استرالیایی، یک فرانسوی و یک آرژانتینی در هواپیمای ۲ موتوره «ای تی آر ۷۲» بودند.
سرانجام ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی فرزین نیز نمی‌تواند روشن‌تر از دلار ۴۲۰۰ هزار تومانی جهانگیری، ۱۲۲۶ تومانی محمود احمدی‌نژاد و ۱۷۵ تومانی هاشمی رفسنجانی باشد. کاملاً مشخص است که با فاصله ۴۰ درصدی میان نرخ دلار بازار آزاد و دلار رسمی، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما نمی‌دهند. همان‌ها که می‎‌گفتند دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری عامل فساد و رانت است، امروز باور دارند دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، عامل تثبیت بازار، کاهش نرخ ارز و عقب‌رانده شدن دلالان است.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: ایمیدرو، طی روزهای آتی ۱۰۰۰ کیلوگرم از موجودی شمش طلای پرعیار تولیدی خود را به روش‌های مختلف در بازار عرضه خواهد کرد.
شهردار منطقه ۱۴ تهران از افزایش جمع آوری پسماند خشک در محلات این منطقه با مشارکت و همیاری شهروندان نسبت به سال گذشته خبر داد.
تایباد ـ فرماندار تایباد گفت: یک تن و ۴۰ کیلوگرم زعفران خشک به صورت حمایتی از کشاورزان شهرستان‌های مرزی تایباد و باخرز خریداری شد.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۹۹۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۰۷ تن از ایشان وخیم است.
امروز یکشنبه هشتم آبان‌ ماه، ۴۰ هزار تن گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.
بمب افکن توپولف ۱۶۰ روسی،که به عنوان بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای جنگی تاریخ شناخته می‌شود، می‌تواند ۴۰ تن مهمات را روی هواپیما حمل کند.
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد آمار جان‌باختگان انفجار در معدن بارتین در شمال این کشور، به ۴۰ تن رسیده است.
رسانه های آمریکایی از ضبط تلفن همراه دو مشاور ارشد دونالد ترامپ و صدور حکم احضار ۴۰ تن از دستیاران او توسط وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط با حوادث حمله به کنگره خبر دادند.
در نتیجه درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان طالبان در شهرستان عنابه استان پنجشیر، ۴۰ جنگجوی طالبان اسیر شدند، پنج تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد که کشورش با اهدای ماهانه ۴۰ هزار تن گندم به لبنان، برای رفع بحران کمبود آرد در این کشور، موافقت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ