بمب افکن توپولف ۱۶۰ روسی،که به عنوان بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای جنگی تاریخ شناخته می‌شود، می‌تواند ۴۰ تن مهمات را روی هواپیما حمل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور لهستان همتای روس خود را به تلاش برای تسخیر اروپا متهم و تاکید کرد که باید در کی‌یف، مسکو را متوقف کرد زیرا این کار در اوکراین هزینه کمتری دارد!
‌برخلاف پیش‌بینی‌ها، شبه‌نظامیان واگنر با همان سرعتی که به مسکو یورش بردند، عقب‌نشینی کردند. این اقدام واگنر به تنش‌های داخلی در روسیه ارتباط می‌یافت یا نتیجه توافقی پشت‌پرده بود؟
‌برخلاف پیش‌بینی‌ها، شبه‌نظامیان واگنر با همان سرعتی که به مسکو یورش بردند، عقب‌نشینی کردند. این اقدام واگنر به تنش‌های داخلی در روسیه ارتباط می‌یافت یا نتیجه توافقی پشت‌پرده بود؟
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از رفتار نظام بانکی در پرداخت وام مسکن گفت: تازمانی که بانک ها به شرکت های وابسته خود وارم می دهند نباید انتظار دادن وام به بخش های دیگر را داشت.
تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو مساله جدیدی نیست. سال‌های سال است که اوکراین بین سیاست پیوستن و نپیوستن به ناتو در نوسان است. ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور سابق این کشور خواهان ورود به ناتو بود، اما پس از حمله روسیه به گرجستان، اوکراینی‌ها به دنبال کردن این سیاست بی‌میل شدند. جانشین وی، ویکتور یانوکوویچ، هرگونه تمایل برای عضویت را کنار گذاشت و روابط نزدیکتر با روسیه را ترویج کرد، حتی موافقت کرد که مسکو به اجاره یک بندر دریایی دریای سیاه در کریمه ادامه دهد.
بررسی مناسبت مسکو- دهلی‌نو حاکی ازآن است که روابط این دوکشور در یکسال اخیر تقویت شده و طبق گزارش‌ها هند روابط خود را با مسکو مستحکم کرده است.
اگرچه تحریم‌های ضدروسی اقتصاد مسکو را ۲.۱ درصد کوچک‌تر کرد اما این مقدار با پیش‌بینی ۱۵ درصدی غرب، فاصله قابل‌توجهی دارد؛ موضوعی که آشکار از شکست سیاست تحریم علیه کرملین حکایت می‌کند.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این ماه در پارلمان اروپا گفت: تحریم‌ها سمی است که عمل می‌کند کمی شبیه آرسنیک است. آشکار شدن تاثیر آن زمان بر است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از جمهوری اسلامی، انتظار اینست که حتی از سازمان ملل نیز سبقت گرفته و برای پایان دادن به جنگ اوکراین که صلح جهانی را به خطر انداخته و مشکلات جدی زیادی برای اقتصاد جهان به وجود آورده، تلاش‌های بی‌وقفه نماید نه آنکه به چنین قطعنامه‌ای رأی ممتنع بدهد!
در مجموع چنین به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی باتوجه به پیش‌شرط‌های دو طرف از جمله ضرورت الحاق مناطق ۴ گانه به خاک روسیه (شرط مسکو) و ضرورت خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین (شرط کی‌یف) شرایط در مقطع فعلی برای آغاز گفتگو‌ها فراهم نیست، اما این مساله ناقض این نیست که ضروری است تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک و آغاز گفتگو‌ها میان روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند.
"امانوئل کارر" نویسنده فرانسوی در گفتگو با روزنامه "هاارتص" توضیح می‌دهد که چرا نتوانست به ژولیت بینوش نه بگوید و زمانی که جنگ اوکراین آغاز شد در مسکو بود.
وزیر خارجه چین پس از طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا اتحادیه اروپا تا این اندازه نگران ارسال احتمالی سلاح از پکن به مسکو است، با پاسخ عجیب مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواجه شد!
جنگنده «سوخو ۳۵» روسیه با نمونه‌های غربی آن همچون «اف ۱۵»، یوروفایتر طوفان و داسو رافال فرانسه رقابت می‌کند؛ اما غیر از ایران کدام کشورهای خریدار هیولای مسکو هستند؟
در پایان سال ۲۰۲۲، بسیاری از تجار صاحب نفوذ و مقامات سیاسی مسکو معتقد بودند که پریگوژین یک تهدید واقعی است. یک نظامی روس به من گفت: «پتک پیامی برای همه ماست. سال گذشته برای چند ماه این پرسش مطرح شد که چرا پوتین، پریگوژین را مانند بسیاری دیگر سرجایش نمی‌نشاند.»
علی رغم برخی فضاسازی ها مبنی بر عقب نشینی دولت از وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، محاسبات کارشناسی نشان میدهد این رقم، کف نیاز واقعی بازار مسکن کشور است.
هدف عربستان و امارات، ارسال پیام هشدار به ایالات متحده بوده مبنی بر آن که در صورت‌عدم حمایت واشنگتن از آن کشور‌ها می‌توانند با مسکو همکاری بیش‌تری داشته باشند در این میان می‌توان به روابط اقتصادی قوی عربستان و امارات با روسیه اشاره کرد.
دبیرکل ناتو دلیل اصلی تداوم حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه و همچنین لزوم شکست مسکو در این جنگ را افشا کرد.
«آناتولی آنتونف» تأکید کرد که دیپلمات ها و سیاستمداران روسیه هر کاری می کنند تا از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری کنند چرا که این جنگ هیچ برنده ای ندارد.
مسکو یک سیستم دفاع هوایی کلیدی و برخی از نیرو‌ها را برای تقویت جنگ خود در اوکراین از سوریه خارج کرده است. این موضوع احتمالا محاسبات اسرائیل در مورد حمله به سوریه یا تسلیح اوکراین را تغییر می‌دهد.
فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی می‌نویسد نخست‌وزیر و حزب حاکم جدید ایتالیا از سال‌ها پیش از طرفداران رئیس‌جمهور روسیه و مخالف تحریم‌ها علیه مسکو بوده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و غفلت دولت قبل باعث بالا رفتن قیمت شده است.
با شعله‌ور شدن تنش‌ها بین تاجیکستان و قرقیزستان مسکو و پکن ترجیح دادند در حاشیه باقی بمانند.
«اگر اروپا علاوه بر تحریم هایِ پنجم دسامبر علیه مسکو بخواهد تحریم های گسترده تری را علیه روسیه عملیاتی کند، عملا با چالش های به مراتب گسترده ای در بحث تامین انرژی خود رو به رو خواهد شد. درست در همین نقطه است که متوجه می شویم چرا اروپایی ها به نحوی فعال در حال میانجی گری میان ایران و آمریکا با هدف احیای برجام هستند.»
دو کشور چین و ایران به همراه روسیه هسته اصلی قطبی ضدآمریکایی را تشکیل می‌دهند. با بحران اوکراین و افزایش تنش ها در تایوان، باید منافع مشترک تهران، پکن و مسکو را زیر نظر داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ