در نتیجه درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان طالبان در شهرستان عنابه استان پنجشیر، ۴۰ جنگجوی طالبان اسیر شدند، پنج تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان اعلام کردند بقایای نهنگی را کشف کرده‌اند که نزدیک به ۴۰ میلیون سال پیش میزیسته است، به گفته آن‌ها این نهنگ احتمالا سنگین‌ترین جانوری است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است. مدت‌ها بود که نهنگ آبی به عنوان بزرگترین و سنگین‌ترین حیوان تاریخ شناخته می‌شد. گفته می‌شد این موجود حتی از تمام دایناسورهای غول پیکر که در گذشته‌های دور زندگی می‌کردند نیز سنگین‌ وزن‌تر است./خبرفوری
سوپرگوپی «Super Guppy» هواپیمای باری منحصر به فرد ناسا است. این هواپیما به تنهایی ۴۰ تن وزن دارد و قادر است بار‌هایی با ۲۴ تن وزن را با خود حمل کند. ابعاد فضای بار این هواپیما ۷.۶ متر عرض، ۷.۶ متر ارتفاع و ۳۳.۸ متر طول است.
هفته آینده اکثر مناطق کشور نسبتا گرم خواهد بود. دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیمه شمالی کشور دمای ۴۰ درجه را و جنوب غرب کشور دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند.
‏حاجی ایرانی که ۴۰ بار حج گزارده در مصاحبه با تلویزیون عربستان از سلاطین درگذشته سعودی با عنوان رَحِمَهُ الله یاد کرد و گفت: خدا به من ۴۰ حج از زمان ملک خالد، ملک فهد، ملک عبدالله رَحِمَه الله و ملک سلمان نصیب کرده است! من شاهد دستاورد‌های زیاد و بزرگ توسط دولت و ملت سعودی بوده‌ام.
بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان روستا‌های سیستان دچار فقر مطلق شده اند و در گرمای ۴۰ درجه این روزها، و طوفان‌های ۸۰ کیلومتر بر ساعت هیچ دفاعی ندارند. از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه به شدت بحرانی و سرنوشت سازست. اگر در کنار سیستان نباشیم، منطقه سیستان مورد مهاجرت و کوچ همگانی و سراسری قرار می‌گیرد و اگر این اتفاق خدایی ناکرده بیفتد ضربه اساسی به کشور وارد خواهد شد.
شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته سرگرمی عربستان و چهره پیشران اصلاحات فرهنگی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دریافت کرد.
ترکی آل شیخ وزیر و مستشار سعودی جایزه اول مسابقات قرائت قرآن عطر الکلام به مبلغ ۳ میلیون ریال سعودی (بیش از ۴۰ میلیارد تومان) را به یونس شاهمرادی اعطاء کرد
گل‌ جنجالی سپاهان به صنعت نفت توسط فرشاد احمدزاده در دقیقه ۴۰ را ببینید.
«یو خنگ منگ» روی یک کامپیوتر IBM ۵۱۵۵ مربوط به سال ۱۹۸۴ که از پردازنده اینتل ۸۰۸۸ با فرکانس ۴.۷۷ مگاهرتز و ۶۴۰ کیلوبایت رم استفاده می‌کند، پیشرفته‌ترین فناوری این روز‌ها را پیاده‌سازی کرده است.
هزینه های درمانیام پی اس پس از پیوند در هر کدام از این بیماران به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
بزرگترین زندان قاره آمریکا با ظرفیت ۴۰ هزار نفر در زمینی به مساحت ۱۶۶ هکتار در السالوادور افتتاح شد.
در اتفاقی عجیب بانک آینده به حساب یکی از مشتریان خود ۴۰ هزار میلیارد تومان واریز کرد.
سردار نقدی گفت: اگر یکی از کشورهای اروپایی در ۴۰ سال گذشته شتاب پیشرفت‌های زنان ایرانی را داشتند، من به دین آن‌ها در می‌آیم.
سردار شهید حسین پورجعفری (جعفری نیا) عضو سپاه پاسداران و سپاه قدس و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۴۰ سال تا پای شهادت همراه و همراز سردار سلیمانی گام برداشت و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به شهادت رسیدند.
کریم یونس که از او به عنوان قدیمی‌ترین زندانی فلسطینی و قدیمی‌ترین اسیر جهان یاد می‌شد امروز آزاد شد.
موشک بالستیک قاره پیما شلیک شده توسط کره شمالی به حداکثر برد ۶ هزار و ۴۰ کیلومتری رسیده از فاصله ۹۹۹.۲ کیلومتری به سمت آب‌های آزاد دریای شرقی کره پرتاب شده است.
ماوس Air.۰ تنها ۴۰ گرم وزن دارد و در حالت تا شده، ضخامت آن به ۴.۵ میلی‌متر می‌رسد. به دلیل حجم بسیار کم، می‌توان از این ماوس در مسافرت استفاده کرد.
در آغاز هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا، امروز (شنبه) تیم فوتبال ناپولی صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات میزبان خود ساسولو را با نتیجه ۴ بر صفر در هم کوبید تا به روند درخشانش در این فصل ادامه دهد.
مجری خبری صداوسیما در اقدامی عجیب تعداد جانباختگان حادثه آتش‌سوزی زندان اوین را ۴۰ نفر عنوان کرد که بعد از آن با عذرخواهی این تعداد را اصلاح کرد.
در هفته دهم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی موفق به شکست ساوتهمپتون شد و کلین‌شیت کرد.
خیابانی در مورد حضور ۴۰ نفر روی سن توضیح داد: من گفتم صف بایستید و مرتب عکس بگیرید، اما نکردند. من چه کار کنم؟ اصلا من مقصر هستم؛ خاک عالم بر سر من.
خیابانی در مورد حضور ۴۰ نفر روی سن توضیح داد: من گفتم صف بایستید و مرتب عکس بگیرید، اما نکردند. من چه کار کنم؟ اصلا من مقصر هستم؛ خاک عالم بر سر من.
سازمان اطلاعات سپاه از شناسایی باندی خبر داد که یک سوم جیوه مورد نیاز کارخانه پتروشیمی آبادان را به سرقت می‌بردند.
حوالی ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه بود که یکی از دسته‌های عزاداری منطقه در حال عبور از بلوار بود که ناگهان یک خودروی پژو ۲۰۶ که سرعت زیادی داشت سر رسید و به‌دلیل ناتوانی در کنترل خودرو با عزاداران برخورد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ