سخنگوی وزارت صمت گفت: فروش خودرو وارداتی پس از ۵ سال وقفه رسماً آغاز شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مدیرعامل این شرکت درخصوص برنامه توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و موتور سه سیلندر و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت گفت: عرضه این محصولات به بازار می تواند رقابت سازنده ای را در بازار خودرو میان تولیدات داخلی و محصولات وارداتی ایجاد کند.
گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.
وعده وزارت صمت برای عرضه بخشی از خودروهای وارداتی پایان ۱۴۰۱ بود که پس از گذشت ۳ ماه این وعده هفته آتی محقق می شود؛ بااین حال مشخص نیست خودروهای مورد تقاضای باقی خریداران چه زمانی تحویل شود.
با گذشت بیش از چهار سال از آخرین عرضه خودرو‌های وارداتی در کشور، گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار محموله خودرو وارداتی را با عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس آغاز می‌کند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: در روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی سازمان حمایت نهایی خواهد شد و پس از آن عرضه خودروها انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت صمت گفت: هزار و ۱۰۸ خودرو در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده و تا پایان هفته برای تمام متقاضیان دعوتنامه ارسال می‌شود.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال اولین عرضه خودروهای وارداتی از روز شنبه ۲۷ اسفند ماه خبر داد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: اولین عرضه خودروهای وارداتی قبل از عید انجام و به دست مردم هم می رسد.
سخنگوی وزارت صمت از عرضه دو مدل از چانگان در اولین عرضه خودروهای وارداتی خبر داد.
وزارت صمت وعده داده بود که تا پایان سال جاری ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی را عرضه خواهد کرد با این حال امروز سوم اسفند ماه است و هنوز سازوکار فروش خودروهای خارجی مشخص نشده است.
اگرچه طبق آیین‌نامه‌ مجلس عرضه خودروهای وارداتی باید الزاما در بورس کالا صورت می‌گرفت، اما طبق آخرین ابلاغیه هیئت دولت بورس کالا تنها بستر عرضه خودروهای وارداتی نخواهد بود.
طبق مصوبه هیات وزیران عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند ٢ آیین‌نامه واردات حذف شود؛ همچنین شماره‌گذاری خودرو مناطق آزاد در سرزمین اصلی مجاز شد.
از زمانی که آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد، وعده عرضه این خودروها در بورس کالا سر زبان‌ها افتاد اما با گذشت پنج ماه و با وجود تعیین شدن چند تاریخ برای اجرای این موضوع، عرضه خودروهای خارجی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
هیات مدیره بورس کالای ایران در نامه ای به وزیر صمت ضمن هشدار در مورد شیوه عرضه خودروهای وارداتی، تاکید کرد که عرضه خودروهای وارداتی در بورس منوط به ورود به کشور و صدور قبض انبار است.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
صادقی ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شودمی شود.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
قالیباف گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد.
اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس، عدم واردات رسمی آیفون ۱۴، ۱۲ خودروی داخلی جدید در راه بازار و توقف ابلاغیه بورس درباره تغییر نرخ پایه ارزی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
صبح امروز در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین، به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند؛ همچنین محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.
با توجه به اینکه محموله نخست خودروهای وارداتی تنها شامل ۲۲ دستگاه بود، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که طبق پیش بینی ها تا پایان هفته ۳ محموله دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.
وزیر صمت گفت: عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا و متغیر بودن سود بازرگانی این خودروها، از ایجاد رانت و تقاضای کاذب در این حوزه جلوگیری می کند.
مدیرعامل سازمان حمع آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز عرضه کالاهای متروکه و منتقل شده به این سازمان در بورس کالا خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ