شهریار مغانلو با حضوری موثر در محوطه جریمه پرسپولیس، از دلایل برتری مهم سپاهان بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق تئوری، گربه‌سانان بعد از سقوط از هر ارتفاعی، جان سالم به در خواهند برد. از نظر فیزیکی قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی با تأکید بر نقش حیاتی در مراقبت از مرزهای ایران و تأمین امنیت کشور، گفت: بر تمامی فعالیت‌های پروازی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در هر ارتفاعی نظارت و تسلط کامل داریم.
سوخو Su-۳۵S می تواند در ارتفاعات بالاتر به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ دست یابد که قابل مقایسه با F-۲۲ و سریعتر از F-۳۵ یا F-۱۶ است. سوخو Su-۳۵S قادر به پرواز در ارتفاع ۶۰۰۰۰ پایی است که برابر با F-۱۵ و F-۲۲ و ۱۰۰۰۰ فوت بالاتر از Super Hornet، Rafale و F-۳۵ است.
سوخو Su-۳۵ S می‌تواند در ارتفاعات بالاتر به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ دست یابد که قابل مقایسه با F-۲۲ و سریعتر از F-۳۵ یا F-۱۶ است. سوخو Su-۳۵ S قادر به پرواز در ارتفاع ۶۰۰۰۰ پایی است که برابر با F-۱۵ و F-۲۲ و ۱۰۰۰۰ فوت بالاتر از Super Hornet، Rafale و F-۳۵ است.
نخستین دلیلی که پرواز جت‌های جنگنده روی میانگین ارتفاع ۵۰ هزار فوت (۱۵.۲ هزار متر) محدود شده، عدم احتراق کامل سوخت در ارتفاع بالاتر است. در فواصل خیلی زیاد از سطح زمین، هوا اکسیژن کمی دارد و می‌دانید که سوخت برای احتراق، نیازمند اکسیژن است. اگر اکسیژن نباشد، خبری از احتراق و پرواز هم نیست.
سرعت کروز بالای اف-۲۲ و ارتفاع عملیاتی بالاتر از حد معمول آن، تأثیر حسگر‌ها و سامانه‌های تسلیحاتی این هواپیما را ارتقا داده و باعث افزایش امکان دوام‌آوردن هواگرد در برابر پدافند‌های زمینی همچون موشک سطح‌به‌هوا شده‌است.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید شهریه‌ها از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان متغیر است. البته پرداخت این ارقام برای خانواده‌ها به‌ویژه والدین دارای چند فرزند ساده نیست، اما به گفته محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس، رقم شهریه مدارس از این اعداد بسیار بالاتر بوده و هزینه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. مبالغی که به بهانه آموزش یوگا، زبان، استخر و... دریافت می‌شود.
دانشمندان، قمر یخی زحل به نام انسلادوس را در حال پاشیدن یک «توده‌ی عظیم» از بخار آب در ارتفاعی زیاد در فضا رصد کردند و این توده‌ی بخار آب احتمالا حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مورد نیاز برای شکل‌گیری حیات است.
نظارتی بر پوشش گیاهی کوهستان‌های تهران نیست. ۸۰ درصد پوشش گیاهی نقاطی همچون کوه‌های ولنجک، ارتفاعات روستای سولقان و بخش‌هایی که تردد گردشگر در آن زیاد است از دست رفته است و فقط مقدار کمی گیاهان خاردار باقی‌مانده است. به گفته محمودی از آنجایی که گیاهان انحصاری و منحصربه‌فرد در ارتفاعات زیاد رشد پیدا می‌کنند درنتیجه سودجویان به دنبال گیاهان بیشتر و خاص‌تر تا ارتفاع بالاتر هم پیش می‌روند.
یکی از دلایلی که باعث شد فولاد نمایش همیشگی خود را مقابل ذوب‌آهن داشته باشد، ارتفاع اصفهان و خستگی بازیکنان این تیم بود.
این ویدیو زمانی فیلمبرداری شد که موشک محموله دو ماهواره مخابراتی خود را برای شرکت «SES» لوکزامبورگ به مدار «Geosynchronous Transfer Orbit» یا به اختصار «GTO» می‌برد. از این نکته می‌توان فهمید احتمالاً در ویدیو، زمین را از ارتفاعی در حدود ۳۵۷۰۰ کیلومتری از سطح مشاهده می‌کنیم.
زمانی که هواپیمای به ارتفاعی معادل ۷۰۰۰ متر تا ۹۰۰۰ متر می‌رسد یعنی به عبارتی ۲۵۰۰۰ فوت تا ۳۰۰۰۰ فوت، سرعت آن را با عدد ماخ قیاس خواهند کرد و این سرعت را به شکل درصدی از سرعت ‌صوت اعلام می‌کنند.
یکی از این تنه‌های خشک در باغ فردوس، چنار ۳۵۰ ساله به گفته اهالی است که با قطر ۳ متر پس از گذراندن دوران سرسبزی و شادابی خشک و تا یک ارتفاعی باقی مانده و حذف نشده که توسط هنرمند چوب تراش به نام استاد عالی، با استفاده از ابزار لازم در همانجا بدون جابه جایی به شکل مولانا طراحی و تراشیده شده است تا به صورت جلوه‌ای بصری برای شهر درآید.
اعمال محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل نیز توصیه می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس هشدار داد و اعلام کرد: از پنجشنبه ارتفاع موج در فراساحل خلیج فارس به دو تا سه متر می‌رسد.
شومر در خصوص سطح تهدید این اشیای پرنده گفت که اشیای پرنده بر فراز آلاسکا و کانادا «بسیار کوچک‌تر» از بالن قبلی بودند و تهدیدی متفاوت به شمار می‌رفتند، زیرا در ارتفاعی هم تراز با هواپیماهای تجاری پرواز می‌کردند.
ونزوئلا مقصد دوم وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دوره‌ای به آمریکای لاتین بود؛ کشوری که سطحی بالاتر از نیکاراگوئه در پیشرفت و مدرنیزه‌شدن دارد؛ چه در بافت شهری و چه امکانات و دارایی‌های طبیعی. این کشور با همه مشکلاتی که با بحران اقتصادی چند سال گذشته تجربه کرده است، ظاهری بهتر از نیکاراگوئه دارد که حتی در پایتخت نیز خانه‌های کوچک و با ارتفاع پست و سقف‌های زنگ زده شیروانی فاصله زیادی از بلدیه شناخته‌شده در فرهنگ شهری امروز ما دارند.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: ارتفاع برف در کوهرنگ به ۱۳۰ سانتی متر رسید.
علی قربانی با اشاره به تداوم بارش‌ها در برخی مناطق شهرستان، گفت: هم اکنون تمام نیرو‌های خدمات رسان و امدادی شهرستان در حالت آماده باش هستند و تلاش برای بازگشایی محور‌های شهرستان ادامه دارد.
علی قربانی با اشاره به تداوم بارش‌ها در برخی مناطق شهرستان، گفت: هم اکنون تمام نیرو‌های خدمات رسان و امدادی شهرستان در حالت آماده باش هستند و تلاش برای بازگشایی محور‌های شهرستان ادامه دارد.
هم اکنون ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور از برف پوشیده شده و ارتفاع برف در مناطقی به بیش از ۵ متر هم رسیده است.
اسپند گیاهی است دارای ارتفاعی بطول حدوداً ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است. ظاهر آن بوته مانند ارتفاع آن کم و ظاهرا شبیه سداب است. دارای برگ‌های سبز با تقسیمات باریک و دراز و نامنظم است. گل‌های آن درشت و دارای کاسبرگ نازک و گلبرگ بزرگ برنگ سفید مایل به سبز، میوه آن پوشینه و حاوی دانه‌های متعدد برنگ سیاه است.
موضوع حق‌آبه هیرمند از زمان جدایی هرات از خاک ایران در سال ۱۸۵۷ میلادی جدی شد. سال ۱۳۵۱ قراردادی موسوم به کمیسیون دلتا افغانستان را ملزم کرد که از جریان هیرمند ثانیه‌ای ۲۶ مترمکعب یعنی سالانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار ایران قرار بدهد تا اینکه سال ۱۳۹۶ هنگام آغاز به کار ساخت سد کمال‌خان؛ مسئولان دولت غنی ارتفاع تاج سد را از آنچه مورد نظر بود بالاتر بردند و این اتفاق بر خشکی هامون اثر زیادی گذاشت.
با رسیدن آقامحسن از جنوب و آمدن برادر شوشتری در همان شب، فرماندهی قرارگاه مرکزی در صحنه نبرد را آقای محسن رضایی، شخصا عهده‌دار شدند و فرماندهی و هدایت قرارگاه تاکتیکی را به شهید شوشتری سپردند... برادر محسن رضایی هم با استقرار روی ارتفاعی مشرف به اسلام آباد، یگان‌ها و قرارگاه تاکتیکی را هدایت می‌کرد. علاوه بر این، برادر احمد وحیدی با حکم آقامحسن به عنوان فرماندار نظامی شهر کرمانشاه منصوب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ