اسپند گیاهی است دارای ارتفاعی بطول حدوداً ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است. ظاهر آن بوته مانند ارتفاع آن کم و ظاهرا شبیه سداب است. دارای برگ‌های سبز با تقسیمات باریک و دراز و نامنظم است. گل‌های آن درشت و دارای کاسبرگ نازک و گلبرگ بزرگ برنگ سفید مایل به سبز، میوه آن پوشینه و حاوی دانه‌های متعدد برنگ سیاه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه بگنجانند. جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود.
گیاهی که در این مطلب معرفی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
گریه کردن برای بدن خواص درمانی و حفاظتی دارد.
پیاز دارای مواد مغذی متراکم است، به این معنی که کالری کمی دارد، اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیاز متوسط فقط ۴۴ کالری دارد، اما دوز قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌دهد. این سبزی به ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
کارشناس گیاهان دارویی گفت: ارده منبع بسیار خوبی برای تأمین کلسیم بدن بوده و سبب استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
هل، ادویه نواحی گرمسیری است که عطر و طعم دلچسبی به غذاها می‌دهد. اما علاوه بر اینکه چاشنی عالی است، خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند. پس از این به بعد، حداقل در چای تان هل بریزید.
سماق یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدپیری دارد و به همین دلیل به روند بهبود و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می‌کند.
ریحان در برخی کشور‌ها فقط یک سبزی است، ولی دربسیاری جا‌ها مخصوصا هند مصرف پزشکی گسترده دارد.
کدو سبز یکی از کم‌خوراکی‌ترین مواد غذایی در جهان است که باید به آن توجه بیشتری شود و استفاده بیشتری از آن کرد. کدو سبز، سرشار از کاروتنوئیدها، لوتئین و ایزومر زیگزانتین آن است. (در ۱۰۰ گرم - ۴/۳۵ درصد از ارزش روزانه زیگزانتین بدن را تأمین می‌کند.) این مواد قادر به جمع شدن در بافت‌های چشم هستند و از بینایی محافظت می‌کنند.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد.
یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست هم مفید باشند.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد. طبع سبزی مرزه گرم و خشک است.
ماساژ درمانی در سالمندان می‎تواند فواید زیادی مثل بهبود تعادل و راه رفتن، افزایش جریان خون در اندام ها، کاهش استرس، بهبود خواب و... داشته باشد
یکی دیگر از خواص درمانی پیاز بهبود عملکرد قلب است. پیاز حاوی مقادیر بالایی از سولفور است و بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند.
مواد معدنی موجود در دانه نخود هنگام جوانه زدن به میزان حداقل پنج‌برابر افزایش می‌یابد. جوانه نخود سرشار از پروتئین است. از فواید درمانی این جوانه انرژی‌بخش می‌توان به ضدعفونی‌کنندگی، محرک ادرار، مفید برای معده و کرم‌زدا بودن آن اشاره کرد. از طرف دیگر نخود هنگام جوانه زدن نرم‌تر و قابل هضم‌تراست. جوانه نخود را می‌توان به صورت خام یا بخارپز استفاده کرد. برای بخارپز کردن نباید مدت پخت بیش از ۱۵ دقیقه باشد.
خواص بی‌نظیر و درمانی «خاکشیر»
درمان خانگی آبریزش بینی می‌تواند شامل استفاده از دارو‌های بدون نسخه، استفاده از منتول و .. باشد. حتی می‌توانید موادی خاص را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از فواید آن‌ها بهره ببرید و علائم خود را کاهش دهید.
مطالعات جدید نشان داده اند که عصاره زیزیفورا دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در شرایط آزمایشگاهی است. به گفته برخی از محققان، تیمول، پولگون و پیپریتن موجود در کاکوتی مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن هستند.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: روغن لیمو یکی‌از روغن‌های ضروری است که خواص و فواید درمانی فراوانی دارد.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: روغن لیمو یکی از روغن‌های ضروری است که خواص و فواید درمانی فراوانی دارد و به دلیل داشتن این خاصیت از ردِن لیمو به عنوان یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای درمان بوی دهان، سفید شدن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها یاد می‌شود.
عسل یک غذای طبیعی بسیار کامل و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خواص و فواید زیادی دارد و در طول تاریخ در میان مردم بسیار شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. حقیقت این است که این شیرین کننده طبیعی خواص بی شماری دارد؛ از تسکین گلودرد گرفته تا التیام زخم‌ها یا سوختگی‌های مختلف را می‌تواند درمان کند.
رازیانه هم به شکل دانه و هم پیاز آن قابل استفاده است و خواص درمانی زیادی دارد. رازیانه و دانه‌های آن مملو از مواد مغذی هستند. این گیاه حاوی ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و منگنز است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ