با ادامه ماجرای مسمومیت‌ها از یک سو، فرضیات مطرح شده پیرامون چرایی آن‌ها و از سوی دیگر، ورود مسئولان به ماجرا، ابعاد جدی‌تری به خود گرفت. در مهم‌ترین سطح این سخنرانی رهبر انقلاب و موضع‌گیری شفاف ایشان پیرامون ماجرای مسمومیت‌ها بود که در محافل رسانه‌ای و در سطوح ارشد تصمیم‌گیری اثرگذار بود
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شرایط امروز مهترین وظیفه تشکل‌های سیاسی، کادرسازی و فراهم کردن بستر مناسب برای تربیت و رشد جوانان است تا آنها را برای پذیرش مسئولیت‌ها آموزش دهیم.
«مرصاد مَلکِشی» معلمی است که هر روز ۳۲ کیلومتری راه تا روستای «کلاته جمی» را با دوچرخه طی می‌کند و هر روز با دبه برای دانش‌آموزانش آب می‌برد؛ جوانی که شغل انبیا را عاشقانه برگزیده است.
رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان از ارائه گزارشی در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در صحن علنی مجلس تا دو هفته دیگر خبر داد.
اللهیار صیادمنش بازیکن ایرانی تیم هال سیتی تنها هشت هفته فرصت دارد تا خودش را به این باشگاه برای فصل آینده تحمیل کند.
نماینده مردم تهران گفت: مسمومیت‌ها پراکنده بوده و وجه مشترکی ندارد و کار‌های صورت گرفته متفرق بوده؛ یعنی دو مدرسه شبیه هم نبوده و پیدا کردن این وجه مشترک و اینکه چگونه این کار صورت گرفته زمان می‌برد؛ به هر حال تا یکی دو هفته آینده سر منشاء این جریان مشخص می‌شود.
کیهان نوشت: اخیراً عناصر متعددی مانند عباس عبدی در اعتماد و عباس آخوندی در شرق تلاش کردند تا کاملاً دشمنان ملت ایران را در ماجرای «مسموم‌سازی مدارس» تبرئه کنند و در عوض بدون کمترین سند و مدرک و دلیل، نیرو‌های مذهبی و نظام را متهم نمایند.
هرچند عده‌ای مسمومیت‌ها را به نیروهای خارج از کشور و از جمله منافقین منتسب می‌کنند اما با توجه به گستردگی جغرافیایی و نبود تشکیلات منسجم و باقی نگذاشتن ردپا در این ماجرا، به نظر می‌رسد این ادعا نمی‌تواند چندان جدی باشد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در کنار تلاش دشمن برای بر هم زدن امنیت مدارس باید بدانیم که امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی نیز شده‌اند.
بهادری جهرمی در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند. فضاسازی گسترده‌ ای انجام شد تا اقدامات ترویستی همانند تخریب، آتش سوزی، چاقوکشی و توهین، درست و اخلاقی جلوه داده شود. مسئله مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در ادامه پروژه شکست خورده آشوب آفرینی است و هدف جلوگیری از رشد علمی کشور است.
این ماجرا بیشتر جنس اتفاقات امنیتی تروریستی با عقبه سیاسی و امنیتی دارد. ما واقعا در ایران جریان مذهبی که تا این اندازه سازمان یافته و پیچیده عمل کنند، نداریم. اما مشخصا واضح است که این پروژه دختران ما را هدف قرار داده است و سعی دارد خانواده‌های آن‌ها را بترساند.
فراتر از تمامی اخبار‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، خبرسازترین رخداد هفته جاری، مربوط به تلف شدن «پیروز» توله‌یوز ایرانی‌ای بود که در ماه‌های گذشته معروفیت خاصی پیدا کرده بود. پس از چند روز انتشار اخبار نگران‌کننده از تداوم بیماری و نارسایی‌های کلیوی، در سه‌شنبه (۹ اسفند) بعد از تلاش نافرجام دامپزشکان در اتاق عمل، پیروز تلف شد
تعداد معدودی از دانشجویان دختر در دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد با مشاهده‌ی علائمی، چون سرگیجه راهی بیمارستان شدند.
سرمربی نفت مسجدسلیمان مجبور شد دو تعویض خود را به اجبار و در همان دقایق ابتدایی بازی برابر پرسپوليس انجام دهد تا با چالش بزرگی تا پایان بازی مواجه شود.
او در این مورد توضیح داد: «عمدی بودن این ماجرا واقعیت دارد. گفته می‌شود گروهی موسوم به هزاره‌گرا مسئول این مسمومیت‌های سریالی در مدارس هستند. این گروه‌ و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتا باید تا سوم دبستان درس بخوانند. این جریان یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته است.»
دکتر محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرده، بررسی‌های وزارت بهداشت از ماجرای مسمومیت‌های مدارس قم به نتیجه نرسیده است. محبی می‌گوید در این بررسی‌ها نمونه‌های مختلفی که لازم به بررسی بود، حتی لباس دانش‌آموزان و نمونه‌های محیطی، تنفسی و خونی مورد آزمایش قرار گرفت، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. حالا علوم پزشکی یک نمونه‌برداری جدید در این زمینه انجام داده تا ببیند از سری آزمایش‌های جدید می‌تواند به نتیجه‌ای برسد یا خیر.
دادستان کل کشور در خصوص چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این خصوص به دادستان قم ماموریت داد تا این موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد.
نیمار در دقیقه 48 بازی پی اس جی و لیل به دلیل مصدومیت مچ پا و با برانکارد زمین بازی را ترک کرد تا سریال مصدومیت های او در مقاطع حساس فصل ادامه داشته باشد.
فصیحی پس از این لحظه تاریخی، درحالی که اشک می‌ریخت این قهرمانی را به مردم ایران تقدیم کرد و از عبارات «برای مردم ایران» و «برای شادی مردم ایران» استفاده کرد. دختر باد لقبی است که فرزانه فصیحی در ورزش ایران به خود اختصاص داده است. فرزانه زمانی که قرار بود روی سکوی قهرمانی برود تا مدال طلایش را دریافت کند، بازهم پرچم ایران را همراه نداشت. او زمانی که روی سکو قرار گرفت، سرش را پایین انداخت، سرود ایران را نخواند و اشک امانش نداد
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران امروز وزیر بهداشت را عازم قم کردند تا به عنوان نماینده دولت موضوع را از نزدیک و با جزییات بیشتری به صورت میدانی مورد بررسی قرار دهند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه حال پایتخت خوب نیست، گفت: مأموریت‌ها مربوط به مشکلات قلبی ـ تنفسی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
دکتر نوشین محمدحسینی گفت: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور طی سال‌های اخیر سالانه ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر از هموطنان‌مان بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان باخته‌اند. بیشترین مسمومیتی که سال‌های اخیر منجر به فوت شده است، مسمومیت ناشی از مواد مخدر و محرک و الکل بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای اخیر، اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید کردند: تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزش‌های دینی قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسئولان کشور نیز مراقب باشند اینگونه مسائل آن‌ها را از مسئولیت‌ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای اخیر، اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید کردند: تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزش‌های دینی قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسئولان کشور نیز مراقب باشند اینگونه مسائل آن‌ها را از مسئولیت‌ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.
سردار اشتری گفت: برای بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان کارگروهی تشکیل شود و تمامی تجاربشان در این کارگروه مطرح تا برای انجام مطلوب مأموریت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ