او در این مورد توضیح داد: «عمدی بودن این ماجرا واقعیت دارد. گفته می‌شود گروهی موسوم به هزاره‌گرا مسئول این مسمومیت‌های سریالی در مدارس هستند. این گروه‌ و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتا باید تا سوم دبستان درس بخوانند. این جریان یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص ورود مداحان به سیاست گفت: این یک جریان هدایت شده‌ای است. از امام حسین (ع) بسیار صحبت می‌شود، ولی از آن اصلی که ایشان به خاطرش شهید شدند، صحبت نمی‌کنند. جامعه‌ای که مسئله اصلی‌اش حجاب باشد نه عدالت اجتماعی و اقتصاد سالم، دیگر جامعه دینی نیست.
قرار بود پس از انقلاب، قانون و اراده ملت بر کشور حاکم شود. تندرو‌ها به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به سیستمی شبیه این روز‌های طالبان یا حکومت عثمانیان در قرون گذشته در سرزمین‌های اسلامی هستند. پس از جریانات دوم خرداد ۷۶، گروهی که احساس خطر می‌کردند، تصور کردند اگر گفتمان سید محمد خاتمی در خصوص مردم‌سالاری دینی و تعامل و شایسته سالاری و... تثبیت شود، ممکن است عرصه برای جولان آن‌ها تنگ شود.
قرار بود پس از انقلاب، قانون و اراده ملت بر کشور حاکم شود. تندرو‌ها به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به سیستمی شبیه این روز‌های طالبان یا حکومت عثمانیان در قرون گذشته در سرزمین‌های اسلامی هستند. پس از جریانات دوم خرداد ۷۶، گروهی که احساس خطر می‌کردند، تصور کردند اگر گفتمان سید محمد خاتمی در خصوص مردم‌سالاری دینی و تعامل و شایسته سالاری و... تثبیت شود، ممکن است عرصه برای جولان آن‌ها تنگ شود.
فاضل میبدی گفت: تنها راه چاره مملکت این است که نظرات و فکر‌های مختلف بیایند و در تصمیم گیری سهم داشته باشند. متاسفانه الآن شرکت سهامی خاص ثروت درست کرده اند و می‌خواهند کسی در آن ورود نکند. در شرکت سهامی خاص ثروت فساد در می‌آید و الآن هم درآمده است.
روحانی اصلاح‌طلب گفت: فقط در مراکز نظامی ما نیست که ممکن است یهودی‌ها نفوذ کرده باشند، در لباس اسلام، در سخنرانی، در خطابه، صداوسیما و جا‌های دیگر این اتفاق افتاده است. به نظر من عوامل نفوذی وجود دارند تا اسلام و روحانیت را خراب کنند که کردند و در نهایت می‌خواهند کشور را به سمت و سویی ببرند که نباید برود.
فاضل میبدی: خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد؛ بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است.
فاضل میبدی: جناب رادان تاکنون کدام حکم اخلاقی و شرعی با نیروی پلیس و محکمه باور مردم گشته؟ چرا اینگونه می خواهی زنان را از دین گریزان سازی؟
فاضل میبدی از آنچه «دعوت به هرج‌ومرج ازسوی علم‌الهدی» خواند به شدت انتقاد کرد.
فاضل‌میبدی با بیان اینکه نهاد‌های امنیتی باید زودتر از این وارد می‌شدند، گفت: از مراجع و علما تشکر می‌کنم که هشدار و اندرز خوبی برای دنبال کردن سریع این حادثه به مسئولان دادند. من که روز اول درباره این حادثه مصاحبه کردم، به مذاق بسیاری خوش نیامد و گفتند چرا اسم گروهی را بردید؟ اما من معتقدم پشت این حادثه جریانی وجود دارد.
فاضل میبدی اظهار داشت: جریان هزاره گرا برای ایران نیست افرادی هستند که اعتقاد دارند هر هزار سال مصلحی ظهور می‌کند، این دوست بنده گفته بود که تحقیقاتی کرده که این جریان در کشور درحال شکل گیری و مرکز آن در قم و اصفهان است، در مسیحیت و یهودیت هست.
اگر بخواهی بدانی چقدر مسوولان از واقعیات جامعه بدورندسخنان امام جمعه مشهد را بخوانید.
روحانی نواندیش گفت: برخی افراد به درستی اشاره می‌کنند که بنیه نظامی کشور قوی است، بله درست است و بنیه نظامی باید هم قوی باشد، اما مگر توان نظامی همه چیز است و موضوع را حل می‌کند، وفاق ملی نیز نقشی حیاتی در حفظ کیان یک کشور و امنیت ایفا می‌کند. اگر ما واقعاً دنبال حل مشکلات مملکت هستیم باید این اعتراضات با تدبر حل و فصل شود، کجای دنیا اعدام و کشتن راهگشا و حلال مشکل بوده است،
فاضل میبدی به هشدار امام جمعه اصفهان درباره برحورد «آتش به اختیار» مردم در حوزه حجاب انتقاد تندی کرد.
فاضل میبدی گفت: من معتقدم بحران اخیر کار خارجی‌ها نیست؛ ممکن است برخی کشور‌ها در راستای منافع خود تحرکاتی داشته باشند، اما زمینه جنبش اخیر از درون کشور می‌جوشد. یعنی امریکا اینقدر قدرت دارد که وارد کشور ما شود و جوانان ما را حدود ۷۰ روز در صحنه نگه دارد؟ اگر این اندازه قدرت و نفوذ دارد، وای به حال نیرو‌های امنیتی ما. من معتقدم اینگونه نیست و ریشه اعتراضات از داخل کشور است.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: به نظرم هنوز هم برای نظام فرصت هست. شما افراد بسیار بزرگی را در خانه هایشان گذاشته اید و حرف هایشان را گوش نمی دهید و طردشان می کنید، نمونه اش آقای خاتمی است و افراد دیگر که من نمی خواهم خیلی اسم ببرم، طبیعی است که یک نفر از مجلس بلند می شود و می گوید ۶۰ درصد اینها فاسد و فاحشه هستند. حرف های آقای خاتمی کجا و حرف های این آقا کجا؟ چرا باید این آدم سخنگوی مملکت و مجلس شود که تمام وجودش خشم، خشونت، فحاشی و وقاحت است؟! یک کسی مثل آقای خاتمی شما را نصیحت می کند که حرف مردم را ببینید و مطالبه مردم را گوش کنید، اراده کنید، اصلاح کنید و کشور را نجات بدهید.
فاضل میبدی گفت: به نظرم هنوز هم برای نظام فرصت هست. شما افراد بسیار بزرگی را در خانه‌هایشان گذاشته‌اید و حرف‌هایشان را گوش نمی‌دهید و طردشان می‌کنید، نمونه‌اش آقای خاتمی است و افراد دیگر که من نمی‌خواهم خیلی اسم ببرم، طبیعی است که یک نفر از مجلس بلند می‌شود و می‌گوید ۶۰ درصد این‌ها فاسد و فاحشه هستند.
محمد تقی فاضل میبدی گفت: تعدادی از روحانیونی که به هرحال در جامعه شناخته‌شده‌اند، با افراط و تفریط‌هایی که لازم نیستند، باعث می‌شوند مردم، مخصوصا نسل‌هایی که دو یا سه‌دهه بعد از سال ۵۸ به دنیا آمده‌اند، ضدیت با روحانیت را نشانه‌ای بارز از آزادی‌خواهی بدانند و بر همین اساس فکر کنند بدرفتاری با روحانیون اشکالی ندارد.‌
محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع روحانیون مبارز در واکنش به سخنان حسین جلالی نماینده اصفهان گفته امروز این حمایت‌ها از حرف دشمنان بدتر و ضربه سنگین‌تری است. حمایت از نظام خوب است، اما اینکه بخواهید هر چیزی را برای دفاع از آن فدا کنید، سرانجامی نخواهد داشت.
محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع روحانیون مبارز در واکنش به سخنان حسین جلالی نماینده اصفهان گفته امروز این حمایت‌ها از حرف دشمنان بدتر و ضربه سنگین‌تری است. حمایت از نظام خوب است، اما اینکه بخواهید هر چیزی را برای دفاع از آن فدا کنید، سرانجامی نخواهد داشت.
فاضل میبدی می‌گوید: پول شهرداری برای بهبود شهر تهران است.
قیمت نفت پس از ریزش ۹ درصدی در دو روز گذشته، تحت تاثیر چشم انداز ممنوعیت نفت روسیه در اتحادیه اروپا، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.
حدود ۹ ماه از ورود پنج شمش طلا به گمرک توسط یک ایرانی گذشته و امکان ترخیص پیدا نکرده است. با وجود مکاتبه‌های متعدد صورت گرفته از معاونت علمی رئیس جمهور تا سایر دستگاه‌های مرتبط، هنوز تکلیف این کالا مشخص نشده و هزینه انبارداری آن به قیمت معادل شمش‌ها رسیده است. اخیرا موضوع به طور مستقیم به دولت گزارش شده و ممکن است در آینده‌ای نزدیک تعیین‌ تکلیف شود که حداقل کالا به دست دلالانی که میلیاردی بابت آن پول می‌خواهند، نیفتد.
فاضل میبدی در واکش به اظهارات احمد خاتمی اعلام کرد: آقای خاتمی غالب اختلاسگران از داخل حکومت هستند که برای حفظ ظاهر خانواده ای محجبه داشتند.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: آقای رییسی مذاکره را به رفراندوم گذارید. تحریم ها و گرانیها کمر مردم را شکسته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ