رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در کنار تلاش دشمن برای بر هم زدن امنیت مدارس باید بدانیم که امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی نیز شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستایشی درباره پرونده‌های مسمومیت‌های الکلی گفت: این مسأله تأسف‌بار بود که افرادی مبادرت به این کار کنند، چون ممنوعیت شرعی و قانونی دارد؛ اما قوه قضاییه بنا بر تکالیفی که دارد نسبت به پیگیری پرونده فوت و مسومیت ناشی از مصرف الکل در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، قزوین و هرمزگان اقداتی انجام داده است.
سید حسن موسوی چلک می‌گوید: «به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم، سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشار‌های فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمار‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست.»
رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان از ارائه گزارشی در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در صحن علنی مجلس تا دو هفته دیگر خبر داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که در مواجهه با موضوع مسمومیت دانش آموزان وجود دارد اطلاع رسانی کُند به مردم و جامعه از پیگیری ها و جمع بندی های صورت گرفته پیرامون ابعاد این اتفاق است.
با ادامه ماجرای مسمومیت‌ها از یک سو، فرضیات مطرح شده پیرامون چرایی آن‌ها و از سوی دیگر، ورود مسئولان به ماجرا، ابعاد جدی‌تری به خود گرفت. در مهم‌ترین سطح این سخنرانی رهبر انقلاب و موضع‌گیری شفاف ایشان پیرامون ماجرای مسمومیت‌ها بود که در محافل رسانه‌ای و در سطوح ارشد تصمیم‌گیری اثرگذار بود
وزارت کشور با صدور سومین بیانیه درباره مسایل پیش آمده در مدارس، اعلام کرد تعدادی از افراد دخیل در این حوادث در ۶ استان شناسایی و دستگیر شدند.
سارا فلاحی گفت: نهاد‌های ذی‌ربط هم گفتند که ما حتما این را با جدیت پیگیری می‌کنیم و، چون اطلاعات باید دقیق به افکار عمومی برسد، نمی‌توانیم در این زمینه به شکل هیجانی برخورد کنیم.
وزارت کشور اعلام کرد: در نشست مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت ودرمان، بنا به اطلاعات ارائه شده استانداران مرتبط با موضوع و سایر بخش‌های مربوطه، معلوم شد که بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.
هم‌میهن نوشت: تامین امنیت دانش‌آموزان تنها دغدغه مدیران نیست. معلمان هم نگرانند. خانم «ک»، دبیر ریاضی یکی از مدارس منطقه ۳ آموزش‌وپرورش است. او می‌گوید که صبح روز شنبه، معاون و مدیر با دبیران جلسه گذاشتند و درباره اتفاقات احتمالی توضیحاتی دادند. البته این را هم تاکید کردند که به‌هیچ‌وجه با خبرنگاری مصاحبه انجام نشود. به گفته او روز شنبه تعداد زیادی از دانش‌آموزان غیبت داشتند، به‌طوری‌که تنها در کلاسی که او معلمش است، ۶ نفر غیبت داشتند.
هرچند عده‌ای مسمومیت‌ها را به نیروهای خارج از کشور و از جمله منافقین منتسب می‌کنند اما با توجه به گستردگی جغرافیایی و نبود تشکیلات منسجم و باقی نگذاشتن ردپا در این ماجرا، به نظر می‌رسد این ادعا نمی‌تواند چندان جدی باشد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی شده‌اند اما نه به این معنا که مسمومیت‌ها واقعی نیست بلکه القای یک ترس عمومی می‌تواند با ضریب قابل توجهی تعداد نمونه‌ها را افزایش بدهد.
فارس نوشت: کارشناسان و متخصصان تاکنون دو فرضیه را در این خصوص پررنگ‌تر می‌‌دانند یکی احتمال شیطنت نوجوانانه در داخل مدارس و دیگری ترس جمعی که متخصصانی مانند جهانپور سخنگوی اسبق وزارت بهداشت بر آن تاکید دارند.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: دشمنان ما به قدری احمق و کم حافظه‌اند که از یک طرف تاکید و دعوت به تعطیلی مدارس می‌کنند و از طرف دیگر تبلیغ می‌کنند که این اقدامات کار نظام است و می‌خواهد از دختران انتقام بگیرد و مانع درس خواندن آنان شود.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که بررسی‌ها حکایت از آن دارد که موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور بر می‌گردد البته که باید عواملی که در داخل کشور این مسائل را به وجود آورده‌اند هم شناسایی شوند.
نماینده مردم خرم‌آباد اگفت: این مسمومیت‌ها بیشتر در ادامه همان اغتشاشات است و نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوان است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند. ضمن اینکه تعطیلات عید نوروز در پیش است و عید برای مردم موضوعیت دارد و بیشتر دنبال بهم ریختن اعصاب و روان مردم هستند و انشاءالله مثل همیشه ناکام می‌مانند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بر هیچکس پوشیده نیست که کارگزاران نظام با دستگاه‌های عریض و طویلی که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند ظرف چند روز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند و تمام ریشه‌های مربوط به آن را بخشکانند.
وحیدی در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.
وزیر کشور گفت: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مسمومیت مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است.
تعداد معدودی از دانشجویان دختر در دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد با مشاهده‌ی علائمی، چون سرگیجه راهی بیمارستان شدند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از مجموع اتفاقات امروز(سه شنبه) مدارس قم ۹ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند.
یکی از سنت‌های رایج در میان خانواده‌های ایرانی، خانه تکانی منازل در روز‌های پایانی سال است؛ نکته مهم آن است که توجه ویژه به نکات ایمنی هنگام نظافت منزل ضروری است؛ چرا که هر سال با شروع خانه تکانی آمار مسمومیت‌های ناشی از مصرف شوینده‌ها افزایش می‌یابد.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه آزادی، امنیت، آرامش و استقلال کشور در ازای خون شهدا محقق شده است، گفت: نباید فراموش کرد که مسئولیت‌ها، قدرت‌های ناشی از قانون از جانب شهدا است.
با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن افزایش پیدا کرده است.
دکتر نوشین محمدحسینی گفت: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور طی سال‌های اخیر سالانه ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر از هموطنان‌مان بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان باخته‌اند. بیشترین مسمومیتی که سال‌های اخیر منجر به فوت شده است، مسمومیت ناشی از مواد مخدر و محرک و الکل بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ